کد مطلب: 

193701

اقدام به هتک حیثیت با جعل هویت پلیس فتا

رئیس پلیس فتا استان البرز از دستگیری عامل هک اینستاگرام و سوء‌استفاده از عنوان رئیس پلیسی فتا خبر داد و گفت: این فرد با جعل هویت و اینکه رئیس پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ است به دنبال اغفال کاربران بود.
اقدام به هتک حیثیت با جعل هویت پلیس فتا

به گزارش سیتنا، سرهنگ اقبالی اظهار کرد: در پی شکایت خانمی مبنی  بر اینکه شخصی با دسترسی به نام کاربری و رمز صفحه اینستاگرام وی، اقدام به بارگذاری مطالبی کذب و هتک حیثیت وی می‌نماید، مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
 
وی افزود: با استفاده از برخی اقدامات تخصصی و پلیسی کارشناسان این پلیس شخصی با هویت ح ا شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر وبه مقر پلیس فتا منتقل گردید.
 
این مقام انتظامی، گفت: پس از انجام تحقیقات مشخص گردید که قبلا شاکیه توسط یکی از دوستانش به متهم معرفی گردیده و متهم با معرفی خود به عنوان رئیس پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ با نیات پلیدانه‌ای که در سر می‌پروراند اقدام به اغفال وی کرده بود.
 
سرهنگ اقبالی، در ادامه افزود: در بررسی‌های بیشتر مشخص گردید متهم دارای همسر بوده که در نبود همسرش اقدام به اغفال شاکیه نموده و پس از اینکه موفق به انجام نیات پلیدانه خود نشده با دسترسی به نام کاربری و رمز صفحه اینستاگرام شاکیه اقدام به بارگذاری مطالبی کذب و هتک حیثیت وی نموده است.
 
وی در توصیه به کاربرانی که از نام پلیس فتا سوء استفاده می کنند، گفت: برابر ماده 555 مجازات اسلامی بخش تعزیرات، هر کس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتی اعم از کشور یا لشگری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده است دخالت دهد یا معرفی نماید به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد و چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور، سندی جعل کرده باشد، مجازات جعل را نیز خواهد داشت.
 
سرهنگ اقبالی همچنین با اشاره به برخی صفحات در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های جعلی تحت نام و عنوان پلیس فتا، در توصیه به کاربران فضای مجازی گفت: تنها مرجع ارتباطی پلیس با کاربران این فضا و کاربران با این پلیس، سایت پلیس فتا به آدرس http://www.cyberpolice.ir می‌باشد؛ لذا کاربران به هیچ عنوان فریب دیگر سایت‌ها و صفحات موجود در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه را نخورده و نسبت به پیام‌های این صفحات بی‌توجه باشند.
 
وی در ادامه از هموطنان درخواست کرد: در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-12-12 15:55

افزودن دیدگاه جدید