کد مطلب: 

193639

انطباق با استانداردهای بانکداری الکترونیک یک الزام است

مدیرکل مقررات، مجوزها و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی گفت: از غافله تحولات قانون‌گذاری در حوزه بانکداری الکترونیک و پرداخت با توجه به اقدامات خوبی که تاکنون انجام‌شده، عقب‌مانده‌ایم.
انطباق با استانداردهای بانکداری الکترونیک یک الزام است

به گزارش سیتنا، عبدالمجید ارجمندنژاد افزود: با توجه به تغییرات و تحولاتی که همزمان در چند دهه اخیر به‌صورت مشخص در بانکداری بین‌الملل و به‌خصوص بانکداری الکترونیک به وجود آمده نیازمند ارتقای استانداردها و قوانین در حوزه بانکداری و بانکداری الکترونیک هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از مباحثی که در این زمینه بسیار حائز اهمیت است مبحث ریسک عملیاتی و استمرار فعالیت‌ها و همچنین مباحث مربوط به برگشت‌پذیری و احیاء در این حوزه است.

ارجمندنژاد اذعان داشت: بدین معنا که اگر در نظام پرداخت کشور به هر دلیلی یک اختلال رخ دهد برنامه‌ریزی به‌منظور پوشش این اختلال بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: زیرا باید در اسرع وقت توان اصلاح و بازگرداندن سیستم را به حالت اولیه و ارائه خدمت به مشتریان را داشته باشیم.

مدیرکل مقررات، مجوزها و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: واقعیت امر این است که انطباق با استانداردهای بین‌المللی مبحث گسترده‌ای است که همواره استمرار دارد و با توجه به اقدامات خوبی که تاکنون در این بخش انجام‌شده به‌خصوص در سال‌های اخیر تا حدودی از غافله تحولات قانون‌گذاری در این عرصه عقب‌مانده‌ایم.

وی در خاتمه گفت: به‌منظور رفع این مشکل باید قوانین و مقررات در بخش بانکداری الکترونیک و پرداخت در کشور در اسرع وقت با آنچه در دنیا رایج است، انطباق یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-12-10 13:28

افزودن دیدگاه جدید