کد مطلب: 

193566

در خیلی از روستاهای دورود و ازنا تلفن ثابت وجود ندارد

نماینده مردم دورود و ازنا، با بیان اینکه در خیلی از روستاهای استان تلفن ثابت وجود ندارد و یا سیم‌های آنها قطع است، اظهار کرد: طبق پیگیری‌هایی که داشتیم باید وزیر ارتباطات دستور دوباره کابل‌کشی را به این روستاها داشته باشند.
در خیلی از روستاهای دورود و ازنا تلفن ثابت وجود ندارد

به گزارش سیتنا، مجید کیان‌پور، دبیر اول کمیسیون عمران مجلس در جلسه شورای اداری استان بیلن کرد: عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری در استان مطلوب بوده اما هنوز در خیلی از روستاها پوشش تلفن همراه را نداریم.

وی با بیان اینکه حدود ۲۸۶۱ روستا از پوشش تلفن همراه و اینترنت بی‌بهره‌اند، افزود: یکی از مطالبه‌های عمومی استان همین موضوع است که امیدواریم با برنامه‌ریزی این وزارت هر چه سریع‌تر محقق شود.

کیان‌پور تصریح کرد: ضریب پوشش تلفن همراه در جاده‌های استان پایین بوده و در محورهای سلسله و دلفان، ازنا شازند و نیز به سمت پلدختر قطعی داریم. تقاضا داریم ضریب پوشش تلفن همراه را در استان به حداکثر برسانید.

رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در استان تعداد زیادی از اینترنت استفاده می‌کنند و همگی خدمات مطلوبی را می‌خواهند و در برنامه کاری خود این موضوع را لحاظ کنیم که اگر توسعه‌ای می‌خواهد رخ دهد مطلوب باشد.

وی با بیان اینکه در خیلی از روستاهای استان تلفن ثابت وجود ندارد و یا سیم‌های آنها قطع هستند، اظهار کرد: طبق پیگیری‌هایی که داشتیم باید وزیر ارتباطات دستور دوباره کابل‌کشی را به این روستاها داشته باشند که تقاضا داریم هرچه سریع‌تر این مورد را پیگیری کنند.

کیان‌پور با اشاره به نیروهای شرکتی مخابرات اضافه کرد: خواستار تعیین تکلیف کار آنها هستیم چراکه بسیاری از آنها تحصیلات عالیه دارند و اگر به وضع‌شان رسیدگی نکنیم قطعا با مهاجر نخبگان روبرو خواهیم بود.

وی یادآور شد: جمعیت استان حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است که ۲.۳ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود و حال به ۲.۱ رسیده است چراکه بسیاری از آنان مهاجر کرده‌اند.

کیان پور تصریح کرد: باید از پتانسیل ICT جهت جذب هلدینگ‌های اقتصادی و اتاق‌های مشترک استفاده کرد. در حال حاضر صنعت ما با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند با توجه به پایلوت بودن استان باید موضوع ICT به طور ویژه در استان دیده شود.

نماینده مردم دورود و ازنا اظهار کرد: استان ما محروم است و خواهش‌مان این است که محروم دیده نشویم، اشتغال برای ما نقش حیاتی دارد چراکه مهاجرت در استان بیشتر شده است. ماهانه بالای ده‌ها میلیون تومان هزینه ICT می‌شود که امیدواریم با اختصاص ۲ یا ۳ شهر استان به صورت هوشمند در این حوزه بتوانیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-12-08 20:47

افزودن دیدگاه جدید