کد مطلب: 

193481

اپل اتومبیل خود-ران می‌سازد

شرکت اپل برای اولین بار تایید کرده است که بر روی ساخت اتومبیل‌های خود-ران سرمایه‌گذاری می‌کند.
اپل اتومبیل خود-ران می‌سازد

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از بی بی سی، این شرکت در نامه‌ای به یکی از ادارات زیرمجموعه وزارت ترابری آمریکا گفته است پتانسیل موجود سیستم‌های خودکار در همه زمینه‌ها از جمله حمل و نقل برایش جذاب است.

اپل افزوده است که ایده اتومبیل‌های خود-ران در صورتی که محقق شود منافع اجتماعی قابل توجهی خواهد داشت.

مدت‌ها شایعاتی درباره برنامه اپل برای ساخت اتومبیل‌های خود-ران بر سر زبان‌ها بود اما این شرکت حاضر نبود رسما این شایعات را تایید کند.

شرکت اتومبیل‌سازی فورد هم که خودش برای تولید اتومبیل‌های خود-ران در سال ۲۰۱۲ برنامه‌ریزی کرده گفته است در این زمینه با اپل همکاری می‌کند.

شرکت اپل چندین دامنه اینترنتی مرتبط با اتومبیل از جمله apple.car و apple.auto را هم ثبت کرده است.

مبادله اطلاعات

سخنگوی شرکت اپل گفته است که نامه‌اش به سازمان ملی امنیت حمل و نقل بزرگراه‌ها حاصل "سرمایه‌گذاری سنگین بر روی موضوع یادگیری ماشین و سامانه‌های خود-ران" بوده است و این شرکت مایل است کمک کند تا شیوه‌های بهتری در این صنعت به کار گرفته شود.

استیو کنر مدیر کیفیت محصولات اپل در نامه خود گفته است که سازمان مسئول در تنظیم مقررات، قواعد چندانی برای آزمایش اتومبیل‌های خود-ران تدوین نکرده و "شرکت‌های موجود و شرکت‌های تازه‌وارد در این صنعت باید به طور برابر مورد توجه قرار بگیرند."

او همچنین پیشنهاد داده است که شرکت‌های خودروساز اطلاعات‌شان را درباره تصادف‌ها و حوادث پیش آمده برای اتومبیل‌های خود-ران با یکدیگر مبادله کنند تا همه شرکت‌ها تصویر جامع‌تری از شرایط به دست آورند و بتوانند سیستم بهتری را طراحی کنند.

اپل در نامه خود تاکید کرده است که با مبادله این اطلاعات حریم خصوصی افراد نباید در معرض خطر قرار بگیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-12-06 17:04

افزودن دیدگاه جدید