کد مطلب: 

193457
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، اعلام کرد:

صرفه جویی در منابع و کاهش خطاهای پزشکی با برقراری کارت های هوشمند درمان

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، گفت: تا پایان امسال دفترچه های درمانی در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی حذف و کارت های هوشمند درمان جایگزین می شود.
صرفه جویی در منابع و کاهش خطاهای پزشکی با برقراری کارت های هوشمند درمان

به گزارش خبرنگار سیتنا، سید تقی نوربخش، درباره آخرین جزئیات حذف دفترچه های درمانی و جایگزینی کارت هوشمند درمان، اظهار داشت: تا کنون در ۴ درمانگاه استان تهران طرح پایلوت حذف دفترچه های درمانی و جایگزین شدن کارت هوشمند درمان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: تا پایان امسال دفترچه های درمانی از تمامی مراکز ملکی تأمین اجتماعی حذف می شود و خدمات از طریق کارت های هوشمند درمان ارائه خواهد شد.

نوربخش یادآور شد: پس از نصب سیستم HIS و ایجاد زیرساخت های لازم موضوع کارت هوشمند و یا سیم کارت در قالب حذف دفترچه های درمانی مطرح شد.

وی افزود: در حذف دفترچه های درمانی کارت هوشمند درمان، سیم کارت و نسخه الکترونیک وجود دارد و هدف ما از حذف دفترچه ها این است که اطلاعات بیمار و بیمه شده که قبلا بر روی نسخ بود از طریق سیستم های مکانیزه قابل رویت برای پزشکان باشد و از این رو می توان خدمات درمانی بهتری به بیمه شدگان ارائه داد و خطاهای پزشکی نیز کاهش می یابد.

نوربخش درباره جایگزین شدن سیم کارت به جای دفترچه های درمانی، گفت: در حال حاضر سیستم سیم کارت ها در کشور پیشرفته شده است و با توجه به ارتقاء سیم کارت ها به NFC بیمه شدگان می توانند از سیم کارت نیز به عنوان دفترچه درمانی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، گفت: هنگامی که بیمه شده برای درمان به بیمارستان مراجعه می کند در هنگام ورود کارت بیمار مورد بررسی قرار می گیرد که آیا استحقاق درمان دارد یا خیر؟ سپس در صورت واریز حق بیمه و مشخص شدن استحقاق درمان، نوبت پزشک داده می شود و سپس به پزشک خود مراجعه می کند.

وی افزود: هنگام مراجعه به پزشک سوابق درمانی بیمه شده بر روی تراشه کارت وجود دارد و پزشکان می توانند تشخیص درمان بهتری داشته باشند.

نوربخش افزود: با توجه به ارائه نسخ الکترونیک دیگر داروهای اشتباه نیز تجویز و به بیمار داده نمی شود و در داروخانه ها بارکدخوان دارو نیز بر روی داروها نصب می شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: پس از درمانگاه آزادی پایلوت کارت هوشمند درمان در درمانگاه ابوریحان نیز آغاز شده است و بزودی در دیگر بیمارستان های تامین اجتماعی نیز پایلوت این کار آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که اعلام عمومی برای دریافت کارت نشود دفترچه های درمانی بیمه اعتبار دارد و بیمه شدگان دغدغه خاصی در این خصوص نداشته باشند.

نوربخش بیان داشت: با استفاده از کارت هوشمند درمان جلوی پرت منابع و سوء استفاده های احتمالی گرفته می شود و خدمات درمانی با دقت بیشتری ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-12-06 11:55

افزودن دیدگاه جدید