کد مطلب: 

193421
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین همایش ملی USO، خبر داد:

اختصاص 350 میلیارد تومان اعتبار برای ارایه خدمات ارتباطی به روستاها در سال آتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اتصال 25 هزار روستا به اینترنت پرسرعت در کشور، گفت: سال آینده 350 میلیارد تومان برای ارایه خدمات به روستاها کنار گذاشتیم و تصمیم قطعی داریم تا آن را عملی کنیم.
اختصاص 350 میلیارد تومان اعتبار برای ارایه خدمات ارتباطی به روستاها در سال آتی

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین همایش ملی خدمات عمومی، الزامی، ICT در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته (USO) که با حضور استاندار تهران برگزار شد، گفت: پس از انقلاب به روستاها توجه ویژه ای صورت گرفت که البته کافی نیست و باید بیشتر به این مناطق توجه کرد چراکه همه علاقمند به توسعه روستا هستند اما محدودیت ها اجازه فعالیت نمی دهد.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم تمام وزارتخانه ها، کارنامه خوبی در این زمینه از خود به جای گذاشته اند، افزود: کارنامه درخشان دولت و دستاوردهای بدست آمده، کمتر اطلاع رسانی شده است که کارهای بزرگی در زمینه آبرسانی و گازرسانی به روستاها صورت گرفته است.

وی، اظهار کرد: در سه سال گذشته که با محدودیت بودجه ای مواجه بودیم، حساب USO را تحت الشعاع بخش های دیگر قرار ندادیم و اولویت نخست ما این بود که ارتباط تلفنی و روستاهای کشور را به پایان رسانده و خوشبختانه تمام روستاهای بالای 20 خانوار دارای ارتباط تلفنی هستند که در این دولت محقق شده است.

دکتر واعظی با اشاره به اینکه از زمان انقلاب، ارتباط رسانی به روستاها آغاز شده و در دولت های مختلف نسبت به آن پیگیری صورت گرفته است، گفت: آن سیستمی که در سال 59 ارتباط با روستاها را آغاز کرده، هم اکنون این کار را به اتمام رسانده بطوریکه روستاهای بالای 20 خانوار ارتباط دارند و علاوه بر آن به روستاهای که بالای 20 خانوار هستند نیز تلفن واگذار شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه دولت یازدهم را ارایه اینترنت به روستاها اعلام کرد و خاطرنشان کرد: هدف دولت از بردن اینترنت به روستاها بردن خدمات به روستاها بود. ضمن اینکه سلامت الکترونیک، آموزش، فعالیت های مرتبط با کشاورزی را مدنظر داشتیم و این را بخشی از شبکه ملی اطلاعات قلمداد می کنیم.

وی با بیان اینکه اگر روستاییان را به شبکه دسترسی به خدمات متصل نکنیم، نمی توان ادعا کرد که تمام مردم به این شبکه دسترسی دارند، تصریح کرد: تاکنون بیش از 25 هزار روستا به اینترنت وصل هستند و تا پایان دولت قصد داریم که همه روستاهای بالای 15 خانوار به این خدمات دسترسی پیدا کنند.

وی با اشاره به بودجه حدود 300 میلیارد تومان امسال برای ارتباط روستاییان، افزود: سال بعد 350 میلیارد تومان کنار گذاشتیم و تصمیم قطعی داریم تا آنرا عملی کنیم.

دکتر واعظی تصریح کرد: همایش امسال بیشتر معطوف به نحوه خدمات رسانی است و آنچه مهم به نظر می رسد، اجرای این برنامه است.

وی با اشاره به جلسات با آموزش و پرورش و بهداشت و گفت: در زمینه حل مشکلات بهداشتی و مساله سلامت به دلیل نبود پزشک مقیم، به توافقات خوبی رسیدیم.

وی خدمات جهاد کشاورزی و گردشگری را نیز مباحث دیگری در این خصوص یاد کرد و افزود: باید تا سال بعد آنچه طراحی کردیم را با توافق با دستگاه های مختلف اجرایی کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتقای زندگی در روستاهای کشور را هدف دانست و گفت: باید جلوی مهاجرت روستاییان به شهرها را گرفت و با سیاست های تشویقی در این خصوص اقدام کرد.

رونق کسب و کار در روستاها، تولیدات کشاورزی و معرفی مناطق گردشگری مواردی بود که دکتر واعظی برای رونق کسب و کار در روستاها بر آن تاکید کرد و افزود: اگر بتوان اقتصاد روستا را ساماندهی کرد، توجه به محصولات روستا را ایجاد می کنیم و جلو دلال و واسطه گرفته می شود که عرضه مستقیم محصولات موجب اداره اقتصاد روستاها می شود و از مهاچرت آن به شهر جلوگیری می کند.

دکتر واعظی خواستار تلاش همکاری در این راستا شد و گفت: در جلسه ای از استانداران در این زمینه کمک طلبیدیم چراکه معتقدیم بدون کمک و توجه استانداران نمی توان به موفقیت دست یافت.

وی ادامه داد: بردن خدمات به روستا و فرهنگ سازی جهت استفاده صحیح از امکانات باید در داخل هر استان ساماندهی شود و استانداران در این خصوص نقش مهمی بر عهده دارند.

در ادامه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار تهران، خراسان شمالی، اردبیل، کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی از سند نقشه راه توسعه خدمات الکترونیک در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته  رونمایی شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-12-05 13:03

افزودن دیدگاه جدید