کد مطلب: 

192715

دیدار وزیر ارتباطات ایران با معاون نخست وزیر تایلند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان با معاون نخست وزیر و سرپرست وزارت اقتصاد و جامعه دیجیتال تایلند دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار وزیر ارتباطات ایران با معاون نخست وزیر تایلند

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی که به منظور شرکت در همایش جهانی تلکام 2016 در بانکوک پایتخت تایلند به سر می برد، با پراجین جان تانگ معاون نخست وزیر و سرپرست وزارت اقتصاد و جامعه دیجیتال تایلند دیدار و در خصوص گسترش حوزه های همکاری میان دو کشور بویژه در بخش های ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت و گو و تبادل نظر کردند.

 در این دیدار دکتر واعظی با اشاره به سوابق و روابط تاریخی فیمابین که همواره بدور از هرگونه تنش بوده، ابراز امیدواری کرد: سفرهای متقابل مقامات عالی دو کشور بخصوص سفر اخیر دکتر روحانی رییس جمهوری کشورمان به تایلند، هرچه سریعتر تفاهمنامه پیشنهادی میان دو کشور در حوزه همکاری های پستی و سند میان رگولاتوری دو کشور نهایی و آماده امضا شود.
 
وی همچنین فضای پسابرجام را برای بسط روابط دو کشور در همه حوزه های دیگر از جمله انرژی، توریسم و روابط بانکی و تجاری را مساعد خواند.

طرف تایلندی نیز در این دیدار با اشاره روابط بسیار خوب دو کشور اعلام کرد که بررسی ها در خصوص تفاهمنامه های پیشنهادی دو جانبه میان دو کشور در حال بررسی است و به زودی برای امضا آماده خواهند شد.
 
معاون نخست وزیر تایلند همچنین با اشاره به اینکه نخست وزیر تایلند برای سفر به ایران در اوایل سال میلادی جدید برنامه ریزی کرده است، گفت: همزمان با آن تفاهم نامه هایی میان دو کشور به امضای مقامات دو طرف می رسد.

بنابه این گزارش، همایش جهانی تلکام 2016 به میزبانی تایلند و همکاری اتحادیه بین المللی ارتباطات دور (ITU) از 24 تا 27 آبان 1395 در محل نمایشگاه های بین المللی تایلند برگزار می شود.

علاوه بر آن در جریان این همایش بین المللی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری های نوین جمهوری آذربایجان نیز با حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران با دکتر واعظی ملاقات و آخرین وضعیت همکاری های فیمابین در حوزه فناوری اطلاعات را مورد بحث و بررسی قرار داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-11-14 23:13

افزودن دیدگاه جدید