کد مطلب: 

192401

لزوم فرهنگ‌سازی برای ترغیب سازمان‌ها به استفاده از دیتاسنتر متحرک ماژولار

معاون شبکه‌ی شرکت خدمات انفورماتیک، بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی تاکید کرد و این امر را مصداقی در جهت تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و توجه به تولیدات بومی دانست.
لزوم فرهنگ‌سازی برای ترغیب سازمان‌ها به استفاده از دیتاسنتر متحرک ماژولار

دکتر "مهران محرمیان" در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا مستقر در دومین نمایشگاه تراکنش، گفت: معمولا پروژه‌هایی که در داخل کشور انجام می‌شود با احتساب مراحل اخذ مجوز، بیش از 3 تا 4 سال به طول می‌انجامد که این پروسه بسیار طولانی است و بعضا روند اجرای برخی پروژه‌ها را دچار مشکل می‌کند.

وی با اشاره به روند تولید دیتاسنترها، گفت: طول عمر متوسط یک دیتاسنتر در دنیا حدود 7 سال است و بالای 7 سال هم دیتاسنتر به اصلاح پیر شمرده می‌شود و این در حالی است که با توجه به روندی که عرض کردم در کشور ما فقط 4 سال زمان نیاز است تا بتوانیم یک دیتاسنتر را تولید کنیم.

وی، ادامه داد: البته امیدواریم و فرض بر این است که توانایی شرکت‌های این حوزه به جایی برسد که وقتی کسی برای خرید به آنها مراجعه می‌کند بتوانند فورا چند محصول را در اختیار مشتریان بگذارند و اگر تعداد سفارش خرید بالاست به سرعت شروع به تولید کنند.

معاون شبکه‌ی شرکت خدمات انفورماتیک، با اشاره به تولید دیتاسنتر متحرک ماژولار توسط شرکت نارین تک فرتاک، اظهار کرد: به نظر من ماژولار بودن به کاربر و بهره‌بردار اجاره می‌دهد تا بدون اینکه در همان ابتدا هزینه‌ی زیادی برای دیتاسنتر پرداخت کند بتواند بر اساس نیاز خود دیتاسنترش را توسعه داده و هزینه‌های آن را همزمان با روند توسعه پرداخت کند.

وی با اشاره به ویژگی دیگر این دیتاسنتر، تاکید کرد: سرعت نصب و راه‌اندازی این دیتاسنتر بالاست و به راحتی و در اسرع وقت می‌توان نسبت به ستاپ کردن (Setup) آن اقدام کرد.

معاون شبکه‌ی شرکت خدمات انفورماتیک همچنین ماژولار بودن این محصول را از دیگر ویژگی‌های آن دانست و گفت: در اجرای مختلف این سیستم می‌توان ماژولاریتی را مشاهده کرد. همچنین سازگار بودن با محیط زیست در اجزای مختلف و از جمله سیستم برق آن، از قابلیت‌های مهم این محصول به شمار می‌رود.

محرمیان، در عین حال فرهنگ سازی در حوزه‌ی مزایای دیتاسنتر متحرک و ترغیب شرکت‌ها و سازمان‌ها به استفاده از این محصول را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: زحمات متخصصان شرکت نارین تک فرتاک در طراحی و تولید دیتاسنترهای متحرک قابل تقدیر است و بنده به مدیران این شرکت که از همکاران قدیمی ما در شرکت خدمات افورماتیک بودند بابت تولید این محصول تبریک می‌گویم؛ چراکه همه‌ی ما به تولید کنندگان ایرانی افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-11-03 14:31

افزودن دیدگاه جدید