کد مطلب: 

192261

توقف بخش هم‌رسانی فیلم‌های کوتاه توییتر

پس از گزارش‌ها درباره کاهش عمده در رشد درآمد توییتر، این شرکت اعلام کرده است که ۹ درصد از کارکنانش کم می‌کند.
توقف بخش هم‌رسانی فیلم‌های کوتاه توییتر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از بی بی سی، توییتر روز پنج‌شنبه اعلام کرد که بخش هم‌رسانی فیلم‌های کوتاه به نام "واین" را هم در آینده متوقف می‌کند.

درآمد شرکت توییتر در سه ماهه منتهی به سپتامبر با ۸ درصد رشد به ۶۱۶ میلیون دلار رسید که بهتر از پیش‌بینی‌ها بود اما کمتر از رشد درآمد آن در فصل گذشته بود که به حدود ۲۰ درصد رسید.

تعداد کاربران فعال این شبکه اجتماعی هم با ۳ درصد رشد، به ۳۱۷ میلیون نفر رسیده است. با این حال این میزان رشد برای مدیران توییتر راضی‌کننده نبوده است.

در ماه‌های گذشته گمان‌زنی‌ها درباره این بالا گرفته است که یک شرکت دیگر، توییتر را بخرد. ماه گذشته توییتر متخصصان امور بانکی را به کار گرفت که گمان رفت به پیشواز چنین معامله‌ای رفته است اما در نهایت حدس‌ها درباره این‌که شرکت‌هایی مانند گوگل یا سیلز فورس، توییتر را بخرند، هنوز واقعیت پیدا نکرده است.

اوایل ماه جاری میلادی وقتی که شرکت سیلز فورس اعلام کرد از مذاکرات برای خریدن توییتر کنار کشیده است، ارزش سهام این شرکت ۷ درصد سقوط کرد. حالا توییتر گفته است خدمات هم‌رسانی فیلم‌های کوتاه به نام واین را هم متوقف می‌کند. در این بخش، کاربران توییتر می‌توانستند فیلم‌های کوتاه شش ثانیه‌ای منتشر کنند و هم‌رسانی کنند. توییتر این سرویس را چهار سال پیش و قبل از عرضه عمومی‌اش خرید. ولی حالا برای توقف آن دلیلی اعلام نکرده است.

جک دورسی، از بنیان‌گذاران و رئیس کنونی توییتر، گفت که به نظرش "فرصت عمده‌ای برای افزایش رشد" آن بوده است. او درباره آینده توییتر و رشد سودآوری‌اش ابراز امیدواری کرد.

شمار کاربران توییتر هنوز کمتر از یک‌پنجم کاربران فیس‌بوک و هم‌چنین کمتر از اینستاگرام است. اینستاگرام که برای هم‌رسانی عکس و فیلم‌های کوتاه است، در مجموعه فیس‌بوک است.

توییتر امیدوار است سرویس پخش زنده تصویر، پریسکوپ، برای عده بیشتری جذاب شود. این شرکت به‌تازگی یک معامله چشم‌گیر کرد که بر اساس آن می‌تواند بازی‌های لیگ ملی فوتبال آمریکایی را پنج‌شنبه‌شب‌ها زنده پخش کند.

این وبسایت هم‌چنین قرار است "به‌روز رسانی‌های عمده‌ای" در ماه آینده اعلام کند تا بهتر از قبل، کاربران را از محتوای آزاردهنده مصون کند. توییتر به طور عمده بابت محتوای آزاردهنده ملامت شده است.

توییتر در فصل گذشته ۱۰۳ میلیون دلار ضرر داده است که البته کمتر از ضرر ۱۳۲ میلیونی در زمان مشابه در سال گذشته بوده است. آنتونی نوتو، رئیس امور مالی توییتر، می‌گوید این شرکت امیدوار است که در سال آینده میلادی به سوددهی برسد.

با این حال تحلیل‌گران مالی می‌گویند توییتر باید درآمدش را بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار در هر فصل افزایش دهد تا بتواند سال آینده سودده شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-28 13:36

افزودن دیدگاه جدید