کد مطلب: 

192241

کلاهبردارای با ترفند فروش سیم کارت رند

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا تبلیغات فروش شماره رند در شبکه‌های اجتماعی را یکی از شگردهای کلاهبرداری فضای سایبر خواند و گفت:در این شگرد کلاهبردارانه این شماره‌ها گاه تا ده‌ها برابر قیمتی واقعی به فروش می‌رسد.
کلاهبردارای با ترفند فروش سیم کارت رند

به گزارش سیتنا، سرهنگ دوم علی نیک‌نفس تصریح کرد: این بار مجرمان و کلاهبرداران سایبری با تبلیغات فروش سیم کارت رند و شماره‌های خاص یا مشابه شماره فرد در دیگر اپراتورهای مخابراتی، از طریق فضای سایبر، خصوصا" شبکه‌های اجتماعی، ارسال پیامک و حتی برقراری تماس مستقیم تلفنی با افراد، از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: کاربران به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند و برای خرید شماره مورد نظر از طریق اپراتور مخصوص همان سیم کارت یا نمایندگی‌های مجاز آن اقدام نمایند.

سرهنگ نیک‌نفس با بیان اینکه بیشتر این تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، گفت: اما متاسفانه برخی از کاربران فریب این تبلیغات دورغین را خورده و در دام کلاهبرداران سایبری می‌افتند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه این کلاهبرداران برای بالا بردن احتمال فروش سیم کارت خود با ادعاهای واهی از جمله اینکه سیم کارت دارای ویژگی‌هائی همچون اینترنت رایگان با قابلیت دانلود چندین گیگا بایت است کاربران را به خرید تشویق می‌کنند، ادامه داد: در این ترفند این افراد با خرید و فعال سازی اشتراک اینترنتی کم حجم و ارزان قیمت، متقاضیان سیم کارت را فریب داده و سیم کارت را چندین برابر قیمت واقعی آن به فروش می‌رسانند.

وی با توجه به اینکه فروش سیم کارت رند توسط خود اپراتورهای مخابراتی صورت می‌گیرد و حتی برخی از این حراج‌ها آنلاین است، گفت: کاربران به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند و برای خرید سیم کارت رند یا شماره خاص فقط باید منتظر اعلام اپراتورهای مخابراتی باشند تا در این حراج‌ها شرکت کنند و شماره مورد نظر خود را به قیمت واقعی خریداری کنند.

سرهنگ نیک‌نفس افزود: پلیس فتا اخیراً گزارشات متعددی در زمینه تماس‌های تلفنی تبلیغاتی و بازاریابی مرتبط با این موضوع داشته است که نشان دهنده ‌افزایش فعالیت کلاهبرداران در حوزه فروش سیم کارت است.

وی ادامه داد: به علاوه کوچک بودن و خرد بودن این نوع کلاهبرداری موجب می‌گردد که هموطنانی که مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند تمایلی به مراجعه به مبادی قانونی و پیگیری موضوع نداشته باشند.

سرهنگ نیک‌نفس با بیان این‌که حداقل افرادی که در معرض چنین ترفندهایی قرار می‌گیرند پلیس فتا را از طریق درج گزارش در سایت پلیس فتا مطلع نمایند تا از استمرار جرم و کلاهبرداری از سایر هموطنان جلوگیری بعمل آید.

این مقام انتظامی یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از این نوع سوءاستفاده‌ها را افزایش آگاهی عمومی و عدم توجه و پاسخگویی به این تماس‌های فریبکارانه و در نتیجه محدودسازی درآمدهای کلاهبردارانه ای از این نوع دانست که مجرمین احتمالی را ناامید و از ارتکاب عمل کلاهبردارانه منصرف خواهد کرد و افزود: زمانی که کلاهبرداران با جامعه‌ای هوشمند و افرادی آگاه و مطلع مواجه شوند قطعاً موفقیت چندانی در رسیدن به اهداف سوء خود کسب نخواهند کرد و شگرد مجرمانه کارآئی خود را از دست خواهد داد.

وی همچنین از رسانه‌های عمومی، اپراتورهای تلفن همراه و سازمان های مرتبط و مسئول خواست تا با انجام وظایف قانونی و مسئولیت‌های اجتماعی خود، مردم و پلیس را در کاهش این‌گونه فعالیت‌های مجرمانه و تنگ کردن فضای مجرمین یاری دهند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا در پایان با اشاره به آدرس سایت پلیس فتا آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و افزود: پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی به این پلیس اعلام نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-27 01:11

افزودن دیدگاه جدید