کد مطلب: 

192240

پیام ها و ایمیل های تبلیغاتی مزاحم از کجا نشات می گیرند؟

بسیاری از اپراتورها یا شرکت ها و موسساتی که زمانی شما برای انجام کاری، در آن فرم پر کرده اید، اطلاعات تعداد زیادی از افراد را جمع آوری و از آن یک بانک اطلاعاتی دسته بندی شده از افراد تهیه می کند و به شرکت ها و جاهای مختلف برای تبلیغات، می فروشند و آنها به شما پیام یا ایمیل تبلیغاتی می فرستند.
پیام ها و ایمیل های تبلیغاتی مزاحم از کجا نشات می گیرند؟

به گزارش سیتنا، سایت ایران هشدار نوشت: تا به حال به این فکر کرده اید که رد پای اطلاعات شما در کجاها باقی مانده است؟ رد پای شما و اطلاعات شما دردنیای دیجیتال در جاهای بسیاری باقی مانده است. همزمان با گسترش تکنولوژی و فراگیری آن در جوامع بشری، اطلاعات افراد نیز به طور گسترده در این فضا پخش شده است به طوری که افراد از وجود اطلاعات خود در هر کجای دنیا، بی خبر هستند. اطلاعات از طرق مختلفی به اشتراک گذاری می شود و توسط افراد مختلفی، به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

شاید برای شما پیش آمده باشد که متناسب با حوزه کاری یا تحصیلی شما، پیامک ها یا ایمیل های تبلیغاتی دریافت کنید. یا شاید از مراکز مختلفی دعوت نامه یا ... دریافت کنید که دقیقا مرتبط با شغل، تحصیلات یا موقعیت شماست و تعجب می کنید که فرستنده این ایمیل ها یا پیامک های تبلیغاتی از کجا در مورد شغل یا موقعیت اطلاع دارد؟

جالب است بدانید که بسیاری از اپراتورها یا شرکت ها و موسساتی که زمانی شما برای انجام کاری در آن فرم پر کرده اید، اطلاعات تعداد زیادی از افراد را جمع آوری و از آن یک بانک اطلاعاتی دسته بندی شده از افراد تهیه می کند و به شرکت ها و جاهای مختلف برای تبلیغات، می فروشند و آنها به شما پیام یا ایمیل تبلیغاتی می فرستند.

حتی شاید برایتان پیش آمده باشد که در فروشگاه یا شرکت بیمه یا ... فرم اطلاعات پر کرده باشید و پس از مدتی می بینید که برای شما پیامک و ایمیل تبلیغاتی می فرستند که کمترین پیامد این ایمیل ها و پیامک ها، مزاحمت برای اشخاص است ودر خوش بینانه ترین حالت، از این اطلاعات برای تبلیغات استفاده می کنند که باعث مزاحمت برای شما می شود. بنابراین می بینید که اطلاعاتی که ارائه می دهید، به سرعت پخش می شود.

اما گاهی این قضایا به اینجا ختم نمی شود و صرفا برای تبلیغات محصول یا خدمات، به شما پیام و ایمیل نمی دهند بلکه کلاهبرداران و سودجویان از اطلاعاتی که از شما بدست آورده اند، استفاده و به کلاهبرداری و فریب افراد می پردازند. به عنوان مثال در قالب ایمیل ارسالی، بد افزار و کی لاگر روی سیستم ها نصب و به حساب های بانکی افراد دست پیدا می کنند یا با دسترسی به اطلاعات شما، و با ارتباط گرفتن با شما از طرق مختلف مهندسی اجتماعی، شما را ترغیب به سرمایه گذاری و ... می کنند که در نهایت منجر به از دست دادن اعتبار و یا سرمایه شما می شود.

باید بدانید که کانال های درز اطلاعات شما در دنیای دیجیتال به شرح زیر است:

شرکت های ISP / موتورهای جستجو گر / نرم افزارهای مرورگر وب / سرویس های ایمیل / شبکه های اجتماعی / عضویت در سایت های مختلف

بنابراین متوجه باشید که در هر کجا که از شما اطلاعات خواسته شد، حتی الامکان اطلاعات ضروری و مهم خود را افشا نکنید و سعی کنید از این اطلاعات محافظت کنید چرا که در دنیای دیجیتال به قول معروف "تیر رفته به کمان باز نمی گردد" و اگر اطلاعاتتان فاش شد، دیگر قابل جمع آوری نمی باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-27 01:09

افزودن دیدگاه جدید