کد مطلب: 

192234
دبیر شورای عالی فضای مجازی:

اقتصاد خدماتی، دانش پایه و خلاقیت محور در حال شکل‌گیری است

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: طبق آمارهای بیان شده، ایران توانسته رتبه دوم در زمینه مشارکت اینترنتی مردم در سرشماری عمومی نفوس و مسکن را به دست آورد.
اقتصاد خدماتی، دانش پایه و خلاقیت محور در حال شکل‌گیری است

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سیدابوالحسن فیروزآبادی در آیین افتتاحیه هشتمین همایش ملی جمعیت‌شناسی، اظهار داشت: در 50 سال گذشته کشور ما با تحولات مختلفی روبه‌رو بوده است.

وی با بیان این مطلب که در این 50 سال جمعیت کشور ما سه برابر شده است، گفت: بافت شهری و روستایی ما هم از 80 درصد روستایی و 20 درصد شهری برعکس شده و الان 80 درصد جمعیت شهری و تنها 20 درصد روستایی هستند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این موارد اگر در هر یک از کشورهای توسعه یافته ایجاد می‌شد، با نابسامانی‌هایی بیشتر از مشکلات ما روبه‌رو می‌شدند.

فیروزآبادی به هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان این مطلب که امنیت کشور ایران امروز پایدارترین امنیت منطقه است، گفت: علاوه بر حوادثی که در جامعه ایران به وجود آمد، یک سری حوادث هم در دنیا به وجود آمد که سبب شد بحث جمعیت و اشتغال از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی به تحول در بافت اقتصادی دنیا اشاره کرد و گفت: اقتصاد مثل سابق بر اساس منابع پایه و صنعت نیست و اقتصاد خدماتی، دانش پایه و خلاقیت محور در حال شکل‌گیری است و بازاری که در آن کالا و خدمات بنا بر تقاضا تولید می‌شود در حال شکل‌گیری است.

وی به نگرانیهای موجود در زمینه رشد و توسعه بدون ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: با حفظ اندازه اقتصادی موجود در صورتی که بخواهیم توسعه اقتصادی داشته باشیم، امکان از دست دادن 500 هزار فرصت شغلی در کشور وجود دارد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در حوزه نیروی انسانی هم در کشور با عدم تعادل روبرو هستیم، و باید تلاش شود که در راستای تعادل تخصص نیروی انسانی گام برداشته شود.

فیروزآبادی افزود: برآورد می‌شود که تا سال 1402 تمام افراد جویای کار از فارغ‌التحصیلان هستند و مجبور به تامین نیروی کار ساده از خارج کشور شویم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این مطلب که اگر به این صورت پیش رویم در این سال به ازای هر کارگر ساده، دو نفر فارغ‌التحصیل داشته باشیم، گفت: تمام این موارد می‌تواند برای ما هم فرصت و هم تهدید به حساب آید.

وی به نیاز کشور در زمینه وجود استراتژیهای ملی در زمینه توسعه، اشتغال و نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: ایران از ظرفیتهای بسیار بالایی از جمله در زمینه مشارکت مردم در امور مختلف کشور بهره‌مند است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سرشماری عمومی نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: طبق آمارهای بیان شده، ایران توانسته رتبه دوم در زمینه مشارکت اینترنتی مردم در سرشماری عمومی نفوس و مسکن را به دست آورد.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: این مشارکت داوطلبانه مردم در ارائه آمار و اطلاعات مورد نیاز برای سرشماری نفوس و مسکن ظرفیت بسیار بالایی است که باید قدردان آن باشیم و در راستای برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه کشور و ارائه خدمات بهتر به مردم گام برداریم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه امروز بنگاه‌های کوچک و متوسط در توسعه اقتصادی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند، گفت: با توجه به کمبود سرمایه در کشور، توسعه بازار کشور باید با نگاه به اشتغال کشور انجام شود.

وی یکی از رویکردهای مهم وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را توسعه مشاغل خرد دانست و گفت: یکی از اقداماتی که در این زمینه انجام شده، طرح تکاپو برای توسعه اقتصادی بر مبنای ظرفیتهای استانهای مختلف کشور است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-26 19:06

افزودن دیدگاه جدید