کد مطلب: 

192100

زن‌ستیزی در توییتر اوج می‌گیرد

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که زن‌ستیزی تنها مختص مردان نیست. بررسی ۱۹ میلیون توییت به زبان انگلیسی نشان می‌دهد که درصد زنانی که عبارت‌های زن ستیز استفاده کرده‌اند بیش از مردان است.
زن‌ستیزی در توییتر اوج می‌گیرد

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، وقتی زن‌ستیزی در شبکه اجتماعی توییتر مورد بررسی قرار بگیرد مشخص می‌شود که مردان و زنان به یک میزان به این پدیده اجتماعی دچار هستند. بر اساس یک تحقیق جدید ۵۲ درصد توییت‌های زن‌ستیز توسط زنان ارسال شده‌اند و سهم مردان ۴۸ درصد است.

این تحقیق با بررسی ۱۹ میلیون توییت عمومی توسط ابزارهای اتوماتیک و دستی تجزیه و تحلیل داده‌ها برای بررسی فضای زن‌ستیزی و نرینگی در شبکه اجتماعی توییتر صورت گرفته و گزارش آن توسط وب‌سایت Mashable منتشر شده است.

در بخشی از این بررسی، محققان با بررسی زبان بیش از ۴ میلیون توییت دریافته‌اند که زنان بیش از مردان از عبارات تحقیر‌آمیز و ضد‌زن استفاده می‌کنند. این مطالعه برای اولین بار نشان می‌دهد که زنان نقش مهمی در انتشار توییت‌های زن‌ستیز دارند. در واقع، تجزیه و تحلیل‌های اخیر مشخص می‌کند که نیمی از تمام توییت‌های ضد زن از سوی زنان منتشر شده است.

اد کروک، مسئول این تحقیق می‌گوید که توییت‌هایی که در یک زمینه خنثی نوشته شده‌اند از این بررسی کنار گذاشته شده و تمرکز بر روی موارد نفرت‌پراکنی است که به صورت مشخص از زبانی زن‌ستیز برای تحقیر استفاده شده‌ است.

جامعه آماری این تحقیق توییت‌های انگلیسی زبان است که بین اوت ۲۰۱۲ تا جولای ۲۰۱۶ پست شده‌اند. بر این اساس زنان همچون مردان از زبانی زن‌ستیز برای تمسخر ظاهر، تشبیه کردن به حیوانات و الفاظ رکیک استفاده می‌کنند.

کروک، مدیر این پژوهش در گفت‌وگو با Mashable می‌گوید: «این پژوهش در پی سرزنش کردن زنان نیست و نمی‌خواهد نشان دهد که آن‌ها بیش از مردان ادبیات زن‌ستیز را استفاده می‌کنند. این بر خلاف اهداف تحقیق ما است.»اد کروک معتقد است که یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که ادبیات زن‌ستیز در بسیاری از موارد به عنوان یک عادت در گفت‌وگوها خود را نشان می‌دهد.

کروک می‌افزاید: «ما نمی‌خواهیم سانسور را نهادینه کنیم اما طرح این موضوع به افرادی کمک می‌کند به بار معنایی عباراتی که می‌گویند اهمیت ‌دهند.»

او همچنین بر این باور است که کارزارهایی که برای مقابله با زن‌ستیزی و تشویق برابری جنسیتی طراحی می‌شوند باید به طور مساوی به زنان و مردان توجه کنند، نه فقط مردانی که رفتار و یا ادبیات زن‌ستیز دارند.

تحقیق صورت گرفته همچنین بر این نکته تأکید می‌کند که یافته‌های به دست آمده، کاربران (از جمله کاربران زن) را متوجه می‌کند که نسبت به استفاده از ادبیاتی که به طور ناآگانه زنان را هدف قرار می‌دهد، حساس‌تر باشند.

با این وجود ممکن است این تحقیق بیان کننده بخش قابل توجهی از فضای زن‌ستیز شبکه اجتماعی توییتر نباشد. این ایراد مطرح است که برخی عبارات زن‌ستیز ممکن است در یک مکالمه طولانی و یا زمینه متفاوت بیان شده باشند و در اصل معنای ضد زن نداشته باشند.

این تحقیق همچنین شامل زبان‌های غیرانگلیسی نمی‌شود و ممکن است درصد‌های بدست آمده بر اساس بسترهای فرهنگی و جغرافیایی متفاوت، نتایج دیگری را به دست بدهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-23 00:02

افزودن دیدگاه جدید