کد مطلب: 

192039

چالش دیگر وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات؛ این بار اعمال 10 هزار تومان روی قبوض تلفن

در پی اعمال رقم 100 هزار ریالی روی قبوض جدید تلفن ثابت، در حالی که وزارت ارتباطات اعلام کرده که این مبلغ مندرج در قبوض بابت بدهی ثبت نام، اشتباه بوده و به مشترکان بازگردانده می‌شود، سخنگوی شرکت مخابرات ایران اعمال این رقم را بر اساس دو مصوبه‌ی ۲٠۵ و ۲۳۷ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دانسته است.
چالش دیگر وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات؛ این بار اعمال 10 هزار تومان روی قبوض تلفن

به گزارش سیتنا، دکتر فرنقی زاد، رییس مرکز روابط عممومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات تاکید کرده است: با توجه به درج برخی مبالغ در قبض تلفن ثابت این دوره، مانند مبلغ 100 هزار ریال با عنوان بدهی ثبت نام اولیه، این موضوع با دستور وزیر ارتباطات مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه این امر ناشی از اشتباه برداشت شرکت مخابرات ایران از مصوبه‌ی 205 کمیسیون تنظیم مقررات بوده است، مقرر شد نسبت به برگشت مبلغ مذکور به مشترکان تلفن ثابت اقدام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تعرفه‌ی تلفن ثابت سال های زیادی است که افزایش پیدا نکرده و این امر در توسعه‌ی شرکت مخابرات اختلال ایجاد کرده است، کمیسیون تنظیم مقررات سیاستی در این خصوص اتخاذ کرد که همزمان با کاهش تعرفه اینترنت خانگی (ADSL) انجام شد تا سبد هزینه های ارتباطی خانوار افزایشی نداشته باشد.

فرنقی زاد با اشاره به رعایت دقیق قوانین و مقررات کمیسیون اظهار داشت: رگولاتوری اجرای دقیق مفاد کمیسیون تنظیم مقررات را رصد می‌کند و در صورتی که مواردی خلاف مقررات دیده شود برخورد قانونی با متخلفان صورت می‎گیرد.

از سوی دیگر، دکتر زارعیان در گفت‌وگو با ایرنا گفت: قبض های تلفن ثابت که این دوره صادر شد بر اساس ۲ مصوبه ۲٠۵ و ۲۳۷ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صادر شده است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران ادامه داد: مصوبه ٢٠۵ تعرفه خدمات مخابراتی مانند هزینه ثبت نام، هزینه قطع و وصل و غیره را شامل می شود که در آن هزینه ثبت نام تلفن ثابت ١٠ هزارتومان در نظر گرفته شده است. مشترکینی که در این دوره مشمول پرداخت این بند شده اند درصد کمی از مشترکین در شهر تهران بوده اند که با توجه به تفسیر متفاوت مصوبه در حال حاضر مبلغ را به عنوان بستانکاری ایشان منظور گردیده است.

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: مصوبه رگولاتوری تنها برای تعداد کمی از مشترکان تهرانی که در سال ۱۳۹۴ و ٩۵ اقدام به خرید تلفن ثابت کرده بودند اعمال شده است و در سراسر کشور نبوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-21 17:58

افزودن دیدگاه جدید