کد مطلب: 

191986

محکومیت "نزار زکا" - جاسوس جنجالی حوزه‌ی ICT - به 10 سال زندان

دادستان عمومی و انقلاب تهران از محکومیت "نزار زکا" به 10 سال زندان به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا خبر داد.
محکومیت "نزار زکا" - جاسوس جنجالی حوزه‌ی ICT - به 10 سال زندان

به گزارش خبرنگار سیتنا، عباس جعفری دولت آبادی درپانزدهمین نشست شورای معاونان دادسرای عمومی تهران با قدردانی از نهادهای امنیتی و نیروهای انتظامی در برقراری و تامین امنیت کشور به رغم برخی تهدیدها، به سخنان رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته قوه قضاییه درباره نقش و وظایف این قوه و ضرورت صد درصد انقلابی بودن، انقلابی عمل کردن و رسیدگی عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رو دربایستی اشاره کرد و اظهارکرد: با توجه به این رهنمودها، اقدامات قوه قضاییه و تصمیمات قضات ضامن تحقق عدالت و استقرار آن در جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه های امنیتی، اقتصادی و مالی پرونده های بسیار مهمی در دادسرای تهران مفتوح است که به لحاظ برخی ملاحظات، ذکر جزییات آن ها ممکن نیست، برای نمونه متهمان باقر و سیامک نمازی، فرهاد عبدصالح، کامران قادری، نزار زکا و علیرضا امیدوار به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت امریکا هر یک به 10 سال حبس محکوم شده اند.

گفتنی است؛ سال گذشته یک جاسوس آمریکایی-لبنانی به نام «نزار زاکا» با تلاش نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت شد. این جاسوس که دبیرکل تشکل ICT عرب بوده، در زمینه فضای سایبری فعالیت‌های مختلفی انجام داده است.

آنچه بیش از همه در خصوص این جاسوس جلب توجه می‌کند، پوششی است که او برای فعالیت‌های خود انتخاب کرده است؛ فعالیت در حوزه‌ی فناوری اطلاعات از جمله پوشش‌هایی است که زاکا، اقدامات ضدامنیتی خود را تحت این عنوان پیش می‌برده است.

شهریور ماه دو سال قبل برای نخستین بار نام این فرد از تریبون سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور هم‌زمان با همایش هفته‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان مطرح شد و او به عنوان سخنران ویژه‌ی این همایش نام برده شد. در آن زمان اعلام شد که وی -دبیر کل اتحادیه تشکل‌های ICT عرب (اجمع)-  با مشارکت در برگزاری هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان به دنبال بازکردن راه سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی دنیا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران هست!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-19 11:31

افزودن دیدگاه جدید