کد مطلب: 

191937
در دیدار وزیر ارتباطات آذربایجان با همتای ایرانی، مطرح شد:

دعوت از شرکت‌های فعال ایرانی برای حضور در نمایشگاه باکوتل

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری های نوین جمهوری آذربایجان با تاکید بر روابط رو به رشد دو کشور در تمام ابعاد بر عزم دو کشور بر توسعه مناسبات دو طرف عنوان کرد و از تشکیل کمیته مشترک همکاری با آذربایجان خبر داد.
دعوت از شرکت‌های فعال ایرانی برای حضور در نمایشگاه باکوتل

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی پس از مذاکره با همتای آذربایجانی خود، اظهار داشت: در این نشست در خصوص موضوعات مختلف ازجمله همکاری های ماهواره ای، پستی، مخابراتی، تجارت الکترونیک و امنیت سایبری دو طرف بحث و گفت و گو شد.

وی با اشاره به روابط رو به گسترش دو کشور از عزم وزارتخانه های متبوع در زمینه گسترش روابط و استفاده از تجربیات مختلف در حوزه های مختلف خبر داد و گفت: علاقه مند به تبادل تجربیات شرکت های خصوصی و دانش بنیان حوزه ICT دو کشور هستیم.

دکتر واعظی بازدید از پارک فناوری پردیس را از دیگر زمینه آشنایی و تبادل اطلاعات در خصوص شرکت های فناور و دانش بنیان ایرانی بر شمرد و افزود: به دعوت آذربایجان شرکتهای فعال ایرانی می توانند در آذرماه در نمایشگاه باکوتل حضور یابند.

وزیر ارتباطات در بخش دیگر سخنان خود به سفر رئیس جمهور به باکو جهت شرکت در اجلاس دو جانبه و سه جانبه اشاره کرد و افزود: در این سفر مذاکراتی نیز در زمینه تجارت الکترونیک بین ایران، روسیه و آذربایجان صورت گرفت که در این راستا مقدمات فراهم شده و امروز نسبت به ایجاد سایت مشترک جهت عرضه محصولات دو کشور و ایجاد تسهیلات جهت خرید الکترونیکی توسط شهروندان دو طرف مذاکره شد.

وی در این خصوص به تشکیل کمیته مشترک جهت پیگیری تجارت الکترونیک، اشاره کرد و افزود: پست بانک، پست و مجموعه پیام در این خصوص نقش آفرینی خواهند کرد و در این راستا، هیات آذربایجانی فردا بازدیدی از مجموعه فرودگاه پیام خواهند داشت.

دکتر واعظی همچنین به ایجاد کمیته مشترک جهت ثبت و پیگیری توافقات حاصل شده در این دو روز اشاره کرد و افزود: این کمیته مسئول است در کوتاه مدت توافقات حاصل شده را پیگیری نماید که امیدواریم روابط به سرعت در حوزه های طرح شده گسترش یابد.

رامین قلی زاده وزیر ارتباطات و فناوری های نوین آذربایجان نیز با ابراز خرسندی از پیشرفت روابط دو کشور و به ویژه وزارتخانه های دو طرف، اظهار داشت: تا آخر هفته آینده کارگروه مشترک ایجاد و نسبت به انجام کار های مشترک در زمینه های توافق شده اعم از فناوری و فضایی اقدام خواهد کرد.

وی همچنین از همکاری سه جانبه با ایران و روسیه خبر داد و گفت: امیدوارم در زمینه پستی قرارداد همکاری سه جانبه بین جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه امضا و در این راستا کارها پیش برود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-17 17:35

دیدگاه‌ها

تصویر هاشمی
مهلت ارسال مدارک و جزییات نمایشگاه رو باید از کجا بفهمم سپاس
ارسال شده توسط هاشمی در 13 مهر 98 - 09:00

افزودن دیدگاه جدید