کد مطلب: 

191882

هشدار در مورد دانلود مداحی‌ها از اینترنت

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، گفت: کاربران برای دانلود مداحی‌ها مراقب باشند و از دانلود مداحی‌هایی که برای آن‌ها از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی خصوصاً از طریق افراد ناآشنا ارسال می‌گردد اقدام نکنند؛ چراکه احتمال آلوده بودن این فایل‌ها به بدافزار‌های مخرب و جاسوسی وجود دارد.
هشدار در مورد دانلود مداحی‌ها از اینترنت

به گزارش سیتنا، سرهنگ دوم علی نیک‌نفس، تصریح‌کرد: حتماً برای دانلود مداحی‌ها از سایت‌ها معتبر اقدام کنند و بعد از دانلود حتماً سیستم و حداقل فایل دریافت شده را ویروس‌کشی نمایند.

وی افزود: به روز بودن در سیستم‌ها یک ضرورت است و بعد از هر دانلود اقدام به ویروس‌کشی کردن سیستم نیز ضروری است.

این مقام انتظامی در ادامه جمع‌آوری کمک برای نیازمندان را یکی دیگر از شگردهای کلاه‌برداران سایبری معرفی نمود و گفت: در ایام و مناسبت‌های مختلف شاهد انتشار پیام‌های این چنینی در شبکه‌های اجتماعی هستیم و حتی سایت‌های که به این منظور در فضای سایبر بارگذاری می‌گردند، هستیم.

سرهنگ دوم نیک‌نفس در ادامه با اشاره به راه افتادن سایت‌ها و کانال‌های خاص به مناسبت محرم که ادعا دارند برای افراد بی‌بضاعت یا بیماران نیازمند کمک جمع می‌کنند، افزود: شهروندان مراقب باشند و برای کمک به افراد بی‌بضاعت یا بیماران نیازمند حتماً از طریق سایت‌های مؤسسات معتبر اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیام‌ها یا کانال‌های راه افتاده در شبکه‌های اجتماعی اطمینان نکنند.

وی در تشریح شگرد کلاه‌برداران سایبری گفت: جمع‌آوری نذورات برای رساندن به دست افراد نیازمند یا حتی اماکن مذهبی از شگردهای این مجرمان است که تلاش دارند تا با بازی با باورهای و احساسات مذهبی مردم سوءاستفاده نمایند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ثبت‌نام از زائران حرم حسینی برای اربعین را یکی از ترفندهای مجرمانه کلاه‌برداران سایبری خواند و گفت: در سال گذشته شاهد این امر بودیم که برخی با راه‌اندازی سایت و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی از علاقه‌مندان به زیارت حرم حسینی سوءاستفاده می‌کردند.

سرهنگ دوم نیک‌نفس ادامه داد: شهروندان حتماً برای ثبت نام زیارت حرم سالار شهیدان از طریق سایت رسمی سازمان حج و زیارت اقدام کنند.

وی با بیان این‌که احتمالاً شرکت‌ها و نهادهایی که در زمینه گردشگری فعالیت می‌کنند نیز برای اعزام زائر به اربعین حسینی اقدام می‌کنند، گفت: برای این‌که این نهادها دچار جرائم نشوند تأکید ما بر آن است که سایت‌های موازی و مشابه ایجاد نکنند، بلکه از طریق سامانه رسمی ثبت‌نام را انجام دهند.

سرهنگ نیک‌نفس ادامه داد: در سنوات گذشته اغلب افرادی که به‌طور غیررسمی اقدام به ثبت‌نام کرده بودند با مشکلات عدیده مواجه شدند یا مورد کلاه‌برداری قرار گرفته‌اند.

رئیس مرکز تشخیص‌و پیشگیری پلیس فتا گفت: زمانی که در سایت غیررسمی و غیر مجاز اقدام به ثبت‌نام می‌کنید طبیعی است فرآیند صحیح انجام سفر، دریافت ویزا و اقدامات مربوط به ساماندهی افراد اتفاق نمی‌افتد و مشکلات عدیده‌ای گریبان‌گیر فرد ثبت‌نام کننده می‌شود.

سرهنگ دوم نیک‌نفس از هم‌وطنان درخواست کرد: در صورت مشاهده سایت‌ها و یا مواردی که ثبت نام غیررسمی انجام می‌دهند حتماً به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع دهند تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-15 21:38

افزودن دیدگاه جدید