کد مطلب: 

191744
ایمیل‌های افشا‌شده‌ی هیلاری کلینتون، مشخص کرد:

خوشحالی مقامات آمریکایی به دنبال قطع همکاری یوتل‌ست با ایران

ایمیل‌های افشا‌شده‌ی مربوط به وزارت خارجه‌ی امریکا در زمان تصدی هیلاری کلینتون، نشان می‌دهد شماری از مقام‌های این وزارتخانه از قطع همکاری شبکه‌ی ماهواره‌ای یوتل‌ست با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابراز خشنودی کرده‌اند.
خوشحالی مقامات آمریکایی به دنبال قطع همکاری یوتل‌ست با ایران

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، ایمیل‌های دو تن از مقام‌های بلندپایه‌ی امریکا – که ویکی‌لیکس آن را افشا کرده‌است - نشان می‌دهد آن‌ها از این اقدام شرکت یوتل‌ست بسیار خوشحال شدند.

این ایمیل‌ها در 9 تیر 1391 با عنوان «یوتل‌ست به قراردادهای خود با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خاتمه داد»، برای مقامات بلندپایه وزارت خارجه که مستقیماً با هیلاری کلینتون، وزیر خارجه‌ی وقت امریکا در ارتباط بودند، ارسال شده‌است.

جیکوب سالیوان (راست) و دانا شل اسمیت

جیکوب سالیوان، مدیر امور سیاست‌گذاری‌های وزارت خارجه‌ی امریکا در دوران هیلاری کلینتون، پایان همکاری یوتل‌ست با صدا و سیما را «اتفاقی خوب» توصیف کرده‌است.

تصویری از ایمیل جیکوب سالیوان که ویکی‌لیکس آن را افشا کرده‌است.

دانا شل اسمیت، معاون ارشد امور مطبوعاتی وزارت خارجه‌ی امریکا در دوران کلینتون و سفیر کنونی این کشور در قطر، نیز این قطع همکاری را «خبری خوب» قلمداد کرد.

تصویری از ایمیل دانا اسمیت که ویکی‌لیکس آن را افشا کرده‌است.

شرکت ماهواره‌ای یوتل‌ست تحت فشار لابی امریکا و صهیونیسم اواخر مهر 1391 پخش 19 شبکه‌ی تلویزیونی و رادیویی جمهوری اسلامی ایران را قطع کرد.

کارن بادالوف، مدیرعامل یوتل‌ست، در آن زمان درباره‌ی قطع شبکه‌های ایرانی گفته بود شورای اتحادیه‌ی اروپا این تصمیم را گرفته‌است.

بادالوف در مصاحبه با پرس تی‌وی خاطر نشان کرد: «ما قراردادها را فسخ کردیم زیرا این دستور کمیسیون اروپا بود. ما ناچاریم از آن پیروی کنیم.»

ناظران معتقدند این اقدام نشان‌دهنده‌ی نقش موثر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در انعکاس رویدادهایی است که رسانه‌های غربی و صهیونیستی سعی در سانسور و یا کم اهمیت جلوه دادن آن دارند.  

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-12 16:46

افزودن دیدگاه جدید