کد مطلب: 

191499
دکتر واعظی در دیدار با مدیران عامل شرکت‌های صنایع ارتباطی آوا و ایسکراتل اسلوانی:

از همکاری مشترک شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با شرکت‌های خارجی حمایت می‌کنیم

وزیر فناوری ارتباطات و اطلاعات کشورمان در دیدار با مدیران عامل شرکت صنایع ارتباطی آوا و شرکت ایسکراتل کشور اسلوانی، گفت: ما در حوزه‌های مختلف فناوری می توانیم با طرف های خارجی همکاری داشته باشیم و اینگونه فعالیت های مشترک را حمایت می کنیم.
از همکاری مشترک شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با شرکت‌های خارجی حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، در دیدار دکتر محمود واعظی، وزیر فناوری ارتباطات و اطلاعات کشورمان با مدیران عامل شرکت صنایع ارتباطی آوا و شرکت ایسکراتل کشور اسلوانی که پنجم مهرماه انجام شد، رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران نیز حضور داشت.

مهندس فرامرز رستگار، رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در راستای مشارکت شرکت‌های معتبر و توانمند داخلی در قراردادهای خارجی طبق سند راهبردی همکاری های فنی بین المللی در پسا تحریم که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه شده است را ارائه داد.

انوشیروان مرآت، مدیرعامل صنایع ارتباطی آوا نیز با بیان اینکه در حوزه‌ی NGN توانایی کامل برای تامین نیاز کشور توسط صنایع داخلی وجود دارد و در حوزه‌ی IMS نیز تا این تاریخ امکان تامین نیمی از نیاز کشور از طریق صنعت داخلی فراهم شده است، گفت: اخیرا برای اجرای برخی مناقصات بزرگ IMS که نیاز به سرعت عمل در اجرا خواهد بود، با شرکت های صاحب فناوری خارجی که حاضر به پذیرش شرایط ما بوده اند وارد مذاکره شدیم.

وی افزود: مهمترین شروط ما «تعهد صادرات متقابل» و «محدود کردن سهم شریک خارجی به محصولاتی که فعلا نمونه داخلی آنها وجود ندارد» بوده که به آنها دست یافتیم.

در ادامه، ژلکو پولیچ، مدیرعامل شرکت ایسکراتل نیز با ابراز علاقه مندی شرکت متبوع خود برای سرمایه گذاری در ایران گفت: ما به دنبال آغاز همکاری سازنده و صادرات مشترک به کشورهای دیگر هستیم.

دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این دیدار با استقبال از همکاری مشترک شرکت های دانش بنیان ایرانی با شرکتهای خارجی با هدف جذب سریعتر سرمایه و فناوری، گفت: ما در حوزه‌های مختلف فناوری می توانیم با طرف های خارجی همکاری داشته باشیم و اینگونه فعالیت های مشترک را حمایت می کنیم.

دکتر واعظی با اشاره به راه اندازی شهرک ICT منطقه پیام، این منطقه را مکان مناسبی برای سرمایه گذاری و فعالیت تولیدی دانست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-06 13:16

افزودن دیدگاه جدید