کد مطلب: 

191464

درخواست امضای سند جامع همکاری‌های ارتباطی و پستی بین ایران و آذربایجان

در حاشیه کنفرانس جهانی پست، دکتر واعظی با رامین قلی زاده ارتباطات و فناوری پیشرفته آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.
درخواست امضای سند جامع همکاری‌های ارتباطی و پستی بین ایران و آذربایجان

به گزارش سیتنا، در این ملاقات، دکتر واعظی با توجه به روابط گسترده سیاسی و اقتصادی دو کشور، به همکاریهای مشترک دو کشور در حوزه‌ فناوری ارتباطات و مخابرات اشاره کرد و گفت: امیدوارم ضمن  اجرای توافقات قبلی، بتوانیم از تجارت و دستاوردهای حوزه فناوری های پیشرفته بهره‌مندی لازم را به عمل آوریم.

وی با تاکید بر اهمیت اجلاس جهانی پست و مشارکت گسترده وزاری ارتباطات و پست کشورها در این اجلاس ادامه داد: دو کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان و ج.ا. ایران بایستی همکاریهای پستی دو جانبه را تقویت نمایند.

وزیر ارتباطات ابراز امیدواری کرد، با توجه به جایگاه و نقش پست در ایران و تجارب و تاریخ بسیار طولانی و گسترده شرکت ملی پست ج.ا.ا، و خدمت رسانی در عرصه‌های مختلف پستی، از جمله خدمات جدید و الکترونیک بخصوص تجارت الکترونیک و به کارگیری فناوری جدید در صنعت پست و همکاری‌های فضایی این همکاریها و دستاوردها را مبادله کرد.

دکتر واعظی همچنین خدمات پست مالی و نقش بانکهای ذیربط در این بخش را موثر و کارساز دانست.

وی همچنین در زمینه همکاریهای علمی و از جمله تحقیق، توسعه و پژوهش و نقش و حضور بخش خصوصی در زمینه‌های نرم افزاری و سخت افزاری و حضور در بازار مخابرات و ارتباطات جمهوری آذربایجان خواستار مساعدت طرف آذری شد.

وزیر آذری نیز از سفر به کشورمان تا پایان ماه جاری اعلام کرد: در این سفر امیدوارم از تجارب و دستاوردهای ایران در زمینه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و خدمات پست و پست مالی دیدار و از تواناییها و ظرفیت‌های ایران بهره‌برداری نمائیم.

وی همچنین اظهار نمود: به واسطه حمل و نقل محموله‌های پستی به اقصا نقاط جهان و با توجه به امکانات فرودگاهی پیام بتوانیم هاب منطقه‌ای مرسولات پستی را برقرار سازیم.

دکتر واعظی نیز ضمن استقبال از سفر وی به تهران اعلام داشت که قطعا ما کلیه تجارب و پیشرفت‌های حاصله را با کشور دوست ج.آذربایجان مبادله خواهیم کرد.

وزیر آذری بیان کرد: مایل است سند جامع همکاریهای مشترک در کلیه حوزه‌های ارتباطی و پستی در تهران را به امضا برساند.

دکتر واعظی با توجه به نامزدی نماینده جمهوری اسلامی ایران برای هیات اجرایی دبیرخانه اتحادیه جهانی پست و همکاریهای نزدیک دو کشور در مجامع بین‌المللی، خواستار حمایت متقابل دو کشور در این سازمان های تخصصی بین‌المللی شد که مورد توجه طرف آذری نیز قرار گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-05 17:50

افزودن دیدگاه جدید