کد مطلب: 

191449

نخستین جلسه کارگروه اجرایی تفاهم‌نامه مشترک ایران و کره جنوبی برگزار شد

نخستین جلسه کارگروه اجرایی تفاهم‌نامه مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کشور کره جنوبی برگزار شد.
نخستین جلسه کارگروه اجرایی تفاهم‌نامه مشترک ایران و کره جنوبی برگزار شد

به گزارش سیتنا، در پی انعقاد  تفاهم‌نامه‌ای که در پی سفر رییس جمهور کره به ایران بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی امضا شد، نخستین جلسه کارگروه اجرایی این تفاهم‌نامه با حضور مسئول ایرانی این کارگروه مشترک ( دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی)، معاون وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی و جمعی از مدیران و کارشناسان دوطرف برگزار شد.

محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و مسئول ایرانی کارگروه، در این جلسه ضمن خوشامد گویی به معاون وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی و هیات همراه گفت در سفر رییس جمهور کره به ایران تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد. خوشحالیم که نخستین جلسه رسمی در ایران و با حضور معاون وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری کشور کره جنوبی در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: ابتدا لازم می‌دانم توضیحاتی درباره کار و مسئولیت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ارائه دهم. شاید برای شما سؤال باشد زمینه فعالیت ما در این معاونت چیست؟ باید اشاره‌کنم که از چند سال پیش موضوع صنایع خلاق علاوه بر کره جنوبی در ایران نیز مورد توجه قرار گرفت. موضوعی که کره جنوبی در آن موفقیت‌های خوبی داشته است.

نماینده معاونت علمی در تفاهم‌نامه مشترک با کشور کره جنوبی افزود: صنایع خلاق در کشور ما با توجه به این‌که بازیگران مختلفی دارد، نیازمند هماهنگی میان سازمانهای مختلف است. به‌عنوان مثال بخشی از حوزه‌های فرهنگی در وزارت فرهنگ، بخشی در صداوسیما یا رادیو و تلویزیون و حتی حوزه‌ای مانند اسباب‌بازی که به بچه‌ها مربوط می‌شود از طریق آموزش‌وپرورش در حال پیگیری است.

وی گفت: لذا نیازمند این هستیم تا مجموعه‌ای هماهنگی میان تمامی بازیگران این حوزه را بر عهده بگیرد. این مجموعه هماهنگ‌کننده درمعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مستقر شد تا بتواند اقدامات مورد نیاز توسعه صنایع خلاق را از وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری کند.

سجادی نیری با تاکید بر این نکته که از هرکدام از وزارتخانه‌ها و ارگان‌های مربوطه عضوی در شورای ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی حضور دارند، بیان کرد: رییس این شورا سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور است و بنده نیز به عنوان دبیر ستاد مذکور پیگیری موضوعات را بر عهده دارم.

وی با اشاره به این مسئله که ایران مانند کشور کره در موضوعاتی مانند بازی‌های ویدئویی، انیمیشن، اسباب‌بازی و سایر حوزه‌ها مشغول به فعالیت است، گفت: خوشحال می‌شویم بتوانیم در این زمینه همکاری‌های خود را با طرف کره‌ای تعریف کرده و گسترش دهیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز خاطرنشان کرد: بنا بود در زمان حضور معاون وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری کشور کره جنوبی، اولین نشست فرهنگی ایران و کره در حوزه صنایع خلاق، از جمله بازی، انیمشن و محتوای دیجیتال در ایران برگزار شود که با پیشنهاد طرف کره‌ای، این برنامه به ماه دسامبر منتقل شد.

کوان چو چونگ، معاون وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی نیز در این دیدار با اعلام موافقت برای حضور کارشناسان و شرکتهای کره‌ای در همایش مشترک میان ایران و کره در ایران، گفت: باید همکاری سه جانبه دولت، دانشمندان و شرکت‌های خصوصی برای برگزاری بهتر نخستین همایش مشترک میان ایران و کره صورت بگیرد.

وی افزود: طرف کره ای در اولین فرصت مهمانان مربوط به همایش  را معرفی خواهد کرد تا طرف ایرانی بتواند همتایان مدیران، کارشناسان و شرکتهای کره ای شرکت کننده در همایش را با موضوعات بازیهای ویدیویی، محتوای دیجیتال و انیمیشن شناسایی و برای حضور و فعالیت در همایش دعوت کند.
ریاست همایش از سمت ایران بر عهده دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و از طرف کره بر عهده معاون وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری کره خواهد بود.

بنا به پیشنهاد طرف ایرانی همایش مزبور در یکی از اماکن فرهنگی تهران مانند کاخ موزه ها برگزار خواهد شد که با استقبال طرف کره ای روبرو شد. همچنین مقرر شد همایش مزبور هر سال و به طور متناوب در ایران و یا کره برگزار گردد.

در پایان طرفین ضمن تاکید بر مفید بودن جلسه برگزار شده بر برگزاری جلسات آتی در جهت توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-05 14:50

افزودن دیدگاه جدید