کد مطلب: 

191280

سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی دولت در برنامه‌ی پنجم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عمده عملکرد این وزارت در سه سال گذشته را فعالیت در حوزه زیرساختی دانست و افزود: در حوزه زیرساختی حدود 4 هزار میلیارد سرمایه گذاری صورت گرفت و تلاش می‌کنیم با حمایت از بخش خصوصی شرایطی فراهم سازیم تا این بخش نیز 3 برابر این رقم را وارد جریان سرمایه گذاری کند.
سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی دولت در برنامه‌ی پنجم

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر واعظی در آیین افتتاح هشتمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات با اشاره به نقش تحقیقات در فرایند توسعه، گفت: ICT پیشران و توانمند ساز توسعه است و باید با تحقیق و پژوهش در این حوزه به فکر نوآوری و بومی سازی و گسترش امکانات آن باشیم.

وی عمده عملکرد وزارت ارتباطات را در سه سال گذشته فعالیت در حوزه زیرساختی دانست و افزود: در حوزه زیرساختی حدود 4 هزار میلیارد سرمایه گذاری صورت گرفت و تلاش می‌کنیم با حمایت از بخش خصوصی شرایطی فراهم سازیم تا این بخش نیز 3 برابر این رقم را وارد جریان سرمایه گذاری کند.

واعظی به سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی دولت در برنامه پنجم توسعه  اشاره کرد و گفت: متناسب با پیش بینی ما سهم و آورده بخش خصوصی نیز در این زمینه به حدود 60 هزار میلیارد می‌رسد که قطعا زمینه‌های جدیدی ایجاد خواهد کرد.

وزیر ارتباطات در ادامه به توصیف نگرش دولت تدبیر و امید و وزارت ارتباطات پرداخت و گفت: نگاه ما به ICT بر مبنای اصول دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی و سیاستهای کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری است که در این نگاه معیار حرکت تحقیق و پژوهش است.

وی افزود: انتظار ما از بخش خصوصی نیز این است که به حوزه تحقیق و پژوهش توجه بیشتری داشته باشند که این امر زمینه ساز نوآوری‌های جدید و گسترش فعالیتها و جذب بازار خواهد شد.

واعظی نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در روند تحقیق حوزه ICT را مثبت ارزیابی کرد و گفت:  در نمایشگاه تلکام شاهد ارتباط و عقد تفاهماتی بین دانشگاهها با اپراتورها و بخش خصوصی بودم که این امر بسیار مبارک است و به نتایج خوبی منتج می‌شود.

وی افزود: این پژوهشگاه نیز آمادگی لازم برای ارتباط با مراکز پژوهشی و اساتید و فعالان این حوزه را برای انجام تحقیق در همه زمینه‌ها از جمله زمینه‌های جدید حوزه ICT مانند رایانش ابری، بیگ دیتا، ایمنترنت اشیاء نسل پنجم تلفن همراه و…دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-09-27 23:53

افزودن دیدگاه جدید