کد مطلب: 

191270
در زمینه سیستم های اپتیکال، تصویربرداری محاسباتی، واقعیت مجازی و افزوده

تاسیس مرکز توسعه و تحقیقات با مشارکت هواوی و لائیکا

شرکت هواوی و کمپانی آلمانی لائیکا به تازگی از همکاری استراتژیک جدیدشان در زمینه تحقیقاتی خبر دادند.
تاسیس مرکز توسعه و تحقیقات با مشارکت هواوی و لائیکا

به گزارش سیتنا، این دو کمپانی که هفت ماه پیش همکاری مشترک خود را در زمینه مهندسی نوری دوربین های دوگانه P9 آغاز کردند، اکنون یک آزمایشگاه تحقیق و توسعه و مرکز خلاقیت با نام آزمایشگاه خلاقیت Max Berek راه اندازی کردند.

آزمایشگاه جدید در هدکوارتر لائیکا در وتزلر آلمان  واقع خواهد بود و در زمینه توسعه سیستم های اپتیکال، فناوری های کیفیت تصویربرداری و نرم افزارهای موبایل و عکاسی فعالیت خواهد کرد. همچنین تصویربرداری محاسباتی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی از دیگر فعالیت های اصلی این آزمایشگاه تحقیقاتی خواهد بود. علاوه بر این، هواوی و لائیکا قصد دارند برای منابع تحقیقاتی خود با دانشگاه های آلمانی و بین المللی و موسسات تحقیقاتی همکار کنند.

بر اساس این گزارش، ایده آزمایشگاه نتیجه حمایت دکتر اندرس کافمن، اکثریت سهامداران، رییس و مشاوره اعضای هیات مدیره لائیکا و رن زنگفی مدیر اجرایی هواوی بوده است.

دکتر آندرس کافمن در این باره می گوید، با تاسیس این آزمایشگاه هواوی و لائیکا محدوده روابط استراتژیک موفق خود را ادامه خواهند داد و پایه گذار تحقیق و توسعه فناوری های جدید در زمینه تصویربرداری خواهند بود.

همچنین Ren Zhengfei، مدیر اجرایی هواوی با اشاره به اینکه 90 درصد تبادل اطلاعات در آینده تصویر و ویدیو خواهد بود می گوید: آزمایشگاه مکس برک، پتانسیل های بالقوه همکاری ما با لائیکا را بالفعل خواهد کرد  و در نتیجه ما پیشرفته ترین خلاقیت در زمینه دوربین گوشی های هوشمند بازار را برای مصرف کنندگان به ارمغان خواهیم آورد.

به گفته مارکوس لیمبرگر، مدیر عملیاتی لائیکا و مدیر آزمایشگاه خلاقیت Max Berek، هواوی و لائیکا در کنار قدرت بالای خلاقیت و سالها تجربه تحقیقاتی، استاندارد کیفیت بالایی را با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت.

گفتنی است، این مرکز توسعه و تحقیقات به یاد مکس برک (1949-1886) پیشگام در زمینه میکروسکوپ و خالق اولین لنز لائیکا که بیش از 20 لنز افسانه ای 35 میلی متری دوربین را اختراع کرد راه اندازی شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-09-27 13:10

افزودن دیدگاه جدید