کد مطلب: 

191265
در هفدهمین نمایشگاه تلکام به نمایش درآمد:

مدل بومی سازی شده‌ی پلتفرم اینترنت اشیاء با قابلیت‌های ویژه برای اپراتورها

شرکت "اتصال صنعت میانه" ارائه کننده‌ی راهکارهای ارتباطات هوشمند، با حضور در هفدهمین نمایشگاه بین المللی تلکام، نسبت به ارائه‌ی مدل بومی سازی شده‌ی پلتفرم اینترنت اشیاء با قابلیت‌های ویژه برای اپراتورهای تلفن همراه اقدام کرده است.
مدل بومی سازی شده‌ی پلتفرم اینترنت اشیاء با قابلیت‌های ویژه برای اپراتورها

به گزارش خبرنگار سیتنا، با همت متخصصان داخلی، طراحی و ساخت مدل بومی سازی شده‌ی پلتفرم اینترنت اشیاء با قابلیت‌های ویژه برای اپراتورهای تلفن همراه انجام شده است که مدل نمایشگاهی آن در نمایشگاه تلکام و در غرفه‌ی شرکت طراح این مدل به نمایش عموم درآمد.

شرکت "اتصال صنعت میانه" ارائه کننده‌ی راهکارهای ارتباطات هوشمند، در زمینه‌ی مدیریت‌، نظارت، مشاوره، ارایه‌ی محصولات و خدمات و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مخابراتی و حوزه‌ی ICT است که در بازار داخلی حضوری فعال و مؤثر دارد. این شرکت با سرمایه‌گذاری و مطالعه در حوزه‌ی مباحث روز و از جمله اینترنت اشیاء به دنبال نقش آفرینی در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است. این شرکت همچنین دارای رتبه‌ی سه پیمانکاری از سازمان مدیریت و برنامه ریزی، عضو سندیکای مخابرات، عضو نظام صنفی رایانه ای و برنده جایزه تعالی کیفیت ICTINQA است.

نظر به اهمیت موضوع اینترنت اشیاء و اقدامات ابتکاری یک شرکت داخلی در تولید محصولات مرتبط در این حوزه، ماهنامه‌ی نسل چهارم در شماره‌ 12 با دکتر فرهاد پولادی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت اتصال صنعت میانه (ESM) و عضو هیات علمی دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات گفت‌وگو کرده است که در ادامه می خوانید:

  • جناب دکتر پولادی لطفا در خصوص بخش تحقیق و توسعه شرکت ESM و فعالیت‌های این شرکت در زمینه اینترنت اشیا توضیح دهید.

واحد R&D شرکت ESM با مدیریت بنده و جمعی از متخصصان و فارغ التحصیلان دوره های عالی به منظور طراحی، ساخت و تجاری سازی محصولات حوزه اینترنت اشیاء و با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تجهیز آزمایشگاه در دانشکده علمی و کاربردی پست و مخابرات در سال 92 آغاز به کار کرد.

  • دلیل تمرکز این شرکت و بخش تحقیق و توسعه آن بر روی اینترنت اشیاء را بفرمایید.

در شرکت همیشه تلاش کرده ایم در زمینه‌ی تکنولوژی‌های نو و مباحث روز حوزه‌ی مخابرات و فناوری اطلاعات برنامه ریزی و کار کنیم، در همین زمینه باید گفت که اینترنت اشیا طبق آمارها و پیش‌بینی های انجام شده منشا تحولات بزرگی در حوزه‌ی ارتباطات در سطح بین المللی خواهد بود. بنابراین تصمیم گرفتیم به منظور تحقق اهداف کشور در راستای عملی سازی اقتصاد مقاومتی و رفع دغدغه های امنیتی و انطباق با الزامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در کشور، کار در این بخش را آغاز کنیم.

تمرکز ما در حوزه‌ی اینترنت اشیاء در شرکت بر بخش تجهیزات سمت مشتری است. اعتقاد داریم اکوسیستم اینترنت اشیاء نیاز به بازیگران متفاوتی در هر یک از لایه ها دارد و نهایتا باید یک مجموعه‌ی مشخص سطح سرویس توافقی (SLA) و مدیریت ریسک را برای مشتری نهایی تضمین کند.

  • تعاملات شما با شرکت‌های بین المللی فعال در این بخش چگونه است؟

در طی سالیان گذشته ارتباطات بسیار نزدیکی با شرکت‌های قوی و پیشروی بین المللی، ایرانیان متخصص خارج کشور، شرکت‌هایی که مشتری محصولات IoT هستند و دانشگاه‌های فعال در بحث اینترنت اشیاء داشته ایم. همکاری با شرکت Libelium، همکاری با دانشگاه‌های زاراگوزا اسپانیا و ماستریخت هلند و حضور فعال در دوره های آموزشی و نمایشگاه‌های مرتبط از این جمله اند.

  • تا کنون چه محصولاتی را به صورت عملی طراحی و ارائه کرده‌اید؟

همانطور که عرض کردم تمرکز ما روی لایه‌ی دسترسی و تجهیزات مورد نیاز مشتریان در حوزه های مختلف است. آنچه که هم اینک علی‌رغم مشکلات باقیمانده در بخش تحریم در تهیه مواد اولیه،  طراحی و ساخته  شده است، پلتفرمی است که قابلیت پشتیبانی بسیاری از Sensorها و Detectorها را دارد و به راحتی می‌توان آن را براساس شرایط مشتری تغییر داد. ما تاکنون محصولات  آتش نشانی هوشمند، خانه هوشمند، کشاورزی هوشمند، اندازه گیری هوشمند و سلامت هوشمند را بر اساس این پلتفرم طراحی کرده و ساخته ایم.

محصول جدیدی که امسال در نمایشگاه تلکام در کنار مجموعه های ذکر شده معرفی می‌کنیم یک گیت وی اینترنت اشیاء کاملا بومی است که با الهام از مدل‌های بین المللی طراحی شده و دارای قابلیت‌های بسیار خوبی است که به عنوان نقطه اتصال بخش دسترسی و Cloud عمل خواهد کرد. از ویژگی های آن می‌توان به ماژولار بودن، پشتیبانی انواع سیستم‌های انتقال در بخش سنسورها و همچنین پشتیبانی تکنولوژی‌های 2G، 3G،4G و تکنولوژی WiFi و LORA در بخش خروجی اشاره کرد.

قابلیت باندل کردن این درگاه بر روی سیم‌کارت یک یا چند اپراتور، امکان مدیریت تجهیزات سمت مشتری (device management) برای سرویس دهندگان، Customize کردن آن بر اساس شرایط و نحوه‌ی استفاده و برنامه ریزی برای حفظ و انتقال اطلاعات از مسیرهای جایگزین در صورت بروز اشکال از قابلیت‌های دیگر این محصول است.

  • همانطور که می‌دانید یکی از دغدغه های مهم کاربران این تکنولوژی بحث امنیت اطلاعات است، در این خصوص چه نظری دارید؟

دقیقا درست است. یکی از دلایل مهمی که به سمت طراحی و ساخت تجهیزات لایه‌ی دسترسی در داخل کشور رفتیم همین است. مطلع هستید که اپراتورها قادرند تا حد زیادی بحث امنیت اطلاعات را با استفاده از سیستم‌های خود مدیریت کنند؛ به عبارت دیگر اطلاعات از مسیر شبکه داخلی آن‌ها و نه اینترنت منتقل و جمع آوری می‌شود. در بخش جمع آوری اطلاعات از سنسورها و گیت وی هم با توجه به اینکه کل سخت افزار و نرم افزار طراحی خودمان است، قادریم تمام دغدغه های امنیتی مشتریان را حتی با ارائه سورس‌های برنامه و کدینگ های مورد نظر آنها به طور کامل رفع کنیم.

  • برای تجاری سازی محصولاتتان چه امکانات یا احتمالا حمایت‌هایی نیاز دارید؟

ما در بحث تجاری سازی توقع حمایت ویژه یا غیر منطقی نداریم. آنچه که نیاز داریم این است که بررسی های لازم در خصوص محصولات ما انجام شود و اگر آنها از نظر قیمت، کیفیت، امنیت و کارکرد قابل رقابت با مشابه خارجی است، مورد استفاده قرار گیرد. دیدگاه ما در فاز بعدی صادرات خدمات فنی و مهندسی و راهکار با استفاده از محصولات طراحی و ساخته شده است که امیدواریم با رویکرد مثبت مسوولان محقق شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (5 رای)
سیتنا 5
2016-09-27 10:21

افزودن دیدگاه جدید