کد مطلب: 

191232

طرح آزمایشی رجیستری گوشی در حال طی مراحل نهایی است

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در خصوص طرح رجیستری (ثبت گوشی) از مراحل نهایی طرح آزمایشی آن خبر داد و اظهار داشت: با این که، هنوز نتایج طرح کامل نشده است اما نتایج اولیه حاکی است، با انجام یک سری فرایندهای تکمیلی این طرح قابل اجرا است.
طرح آزمایشی رجیستری گوشی در حال طی مراحل نهایی است

به گزارش سیتنا، مهندس فلاح جوشقانی در گفت‌وگو با سایت وزارت ارتباطات، با اشاره به حساسیت وزیر ارتباطات در این خصوص گفت: با توجه به تاثیر این طرح بر تک تک مردم، مسوولان تاکید ویژه دارند که اجرای این طرح موجب آزار هموطنان نشود، از این رو، جهت تکمیل و انجام کار کارشناسی بیشتر، پیشنهاد اجرای طرح پایلوت را ارایه کردیم.
وی افزود: جمع بندی این مرحله، در حضور تمامی دستگاه های دخیل از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌وزارت صنعت، معدن و تجارت، و گمرک ارایه خواهد شد.
مهندس فلاح جوشقانی بخش مهم این طرح را رصد گوشی در بازار دانست و گفت: باید با کنترل مبادی ورودی رصد کامل گوشی در بازار از مرحله ورود تا مرحله ای که به دست مردم می رسد، صورت گیرد. در این راستا، حضور نمایندگی فروش و پشتیبانی بعد از فروش گوشی ها در کشور هم امری طبیعی است که در صورت اجرای تمام این فرایندها، اگر هر گوشی به هر دلیلی از فرایندهای مدیریتی، کنترلی عبور کرد را اجازه فعالیت در شبکه و سرویس گیری را نداد.
وی با اشاره به درخواست فرهنگستان زبان و ادب پارسی مبنی بر استفاده از اصطلاح ثبت گوشی به جای رجیستری در مکاتبات اداری خاطر نشان ساخت: اجرای این طر مستلزم کار فنی زیادی در شبکه اپراتورها است و باید قابلیتی که در حال حاضر در شبکه موبایل وجود ندارد در آن ایجاد کرد.
مهندس فلاح جوشقانی با اشاره به طرح پیشین ثبت گوشی در کشور، گفت: در طرح قبل که در سال 85 انجام شد و نتیجه مثبتی نداشت، تنها عملیات روی سریال گوشی صورت گرفت که نه تنها با این کار جلوی قاچاق گوشی گرفته نشد، بلکه موجب شد به علت کپی دیگر نتوان از آن طریق گوشی سرقتی را در شبکه ردیابی کرد.
وی ادامه داد: در طرح جدید بخشی از طرح این است که زوجی از شماره سریال گوشی و استفاده کننده ایجاد شود که منحصر به فرد است و امکان کنترل بیشتر را فراهم کند.
معاون سازمان رگولاتوری با تاکید بر این که اجرای این طرح مستلزم ایجاد یک بستر و زمینه سازی گسترده و پیچیده به خصوص در حوزه IT اپراتورها است، خاطر نشان کرد: تلاش داریم بسترهای لازم برای اجرای این طرح را امسال ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: عمده کار تجهیزات نرم افزاری و قابلیتی است که باید در سیگنالینگ شبکه انجام شود تا امکان اخذ استعلام فراهم شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-09-26 17:41

افزودن دیدگاه جدید