کد مطلب: 

191179
در مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه تلکام، صورت گرفت:

امضای تفاهم‌نامه‌ی مخابرات تهران با اپراتور مدیریت شبکه‌ی علمی کشور

در مراسم افتتاح نمایشگاه تلکام 2016، تفاهم‌نامه مخابرات استان تهران با اپراتور مدیریت شبکه‌ی علمی کشور به امضای طرفین رسید.
امضای تفاهم‌نامه‌ی مخابرات تهران با اپراتور مدیریت شبکه‌ی علمی کشور

به گزارش خبرنگار سیتنا، در مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه تلکام، شرکت سیمرغ سامانه تهران به عنوان اپراتور مدیریت شبکه علمی ایران معرفی شد که با امضای این تفاهم‌نامه حداقل یک گیگ پهنای باند به دانشگاه‌ها در شبکه علمی کشور اختصاص می‌یابد.

نصرالله جهانگرد در افتتاحیه ایران تلکام 2016 با اشاره به گسترش خدمات شبکه ملی اطلاعات، اظهار کرد: شبکه علمی مبتنی بر بستر شبکه ملی اطلاعات است و با توسعه ظرفیت های ارتباطی، امروز قراردادی به نیابت از طرف وزارت علوم با شرکت مخابرات استان تهران امضا می شود.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره اینکه چرا اپراتور مدیریت شبکه علمی کشور با مخابرات تهران قرارداد امضا کرد، گفت: مقدمات این شبکه در تهران از یک سال گذشته ایجاد شده و امروز شاهد عقد قرارداد آن با مخابرات تهران بودیم و بعد از آن هم در مراکز استان ها و همه دانشگاه ها. شاهد راه اندازی این شبکه خواهیم بود.
 
وی افزود: با آغاز به کار شبکه علمی، کتابخانه های دیجیتالی، مراکز داده و اشتراک منابع دانشگاهی در مسائل پردازش موازی شکل می گیرد.
 
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه در نظر داریم روی این بستر حداقل یک گیگابیت بر ثانیه سرعت دسترسی به دانشگاه ها اختصاص دهیم، گفت: این دسترسی به شبکه در قالب ابری خواهد بود و شبکه علمی ساختاری اینگونه خواهد داشت.
 
جهانگرد خاطر نشان کرد: امیدواریم با این کار در تقویت ساختار علمی کشور نقش موثر داشته باشیم و دانشگاه ها نیز از این ظرفیت ها استفاده کنند.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در راستای راه اندازی این شبکه دنبال کاهش نرخ خدمات شبکه ای برای دانشگاه ها تا حداقل 50 درصد هستیم.
 
او افزود: این ظرفیت توانمندی را در اختیار دانشگاه ها قرار می دهد تا توانمندی های خود را در این شبکه به اشتراک بگذارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم گفت: راه‌اندازی شبکه علمی کشور، راه‌اندازی شبکه مدارس بخشی از شبکه ملی اطلاعات است که معتقدیم با راه‌اندازی این شبکه بازار آی‌سی‌تی 40 هزار میلیارد تومانی ایران تا پایان برنامه ششم به راحتی به 3 تا 3.5 برابر افزایش یابد.

واعظی تأکید کرد: این دولت، دولت توسعه است و زمانی که روی کار آمد با محدودیت‌ها و گرفتاری‌های دولت قبل و تحریم مواجه بود اما هرگز فکر نکرد این عوامل مانع توسعه است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-09-25 11:14

افزودن دیدگاه جدید