کد مطلب: 

191138
راهنمای مرحله به مرحله‌ی ترابرد به سمت رایتل؛

تجربه‌ی استفاده از خدمات نوین و متنوع رایتل، به سادگی و بدون هزینه

ترابردپذیری شماره تلفن همراه (MNP)، قابلیتی است که به مشترکین تلفن همراه در کشور امکان تغییر اپراتور تلفن همراه خود بدون نیاز به تغییر شماره تلفن همراه را می دهد و در حال حاضر بیش از 80 کشور قبل از ایران این امکان را برای مشترکین تلفن همراه فراهم نموده اند.
تجربه‌ی استفاده از خدمات نوین و متنوع رایتل، به سادگی و بدون هزینه

به گزارش خبرنگار سیتنا، ترابرد یا انتقال شماره تلفن همراه، قابلیتی است که به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند با یک شماره واحد از‌ اپراتورهای مختلف تلفن همراه استفاده کنند. به‌ عبارت‌ دیگر در صورت وجود این خدمت، کاربران می توانند اپراتور خود را بدون تغییر دادن شماره تلفن همراه تغییر دهند. در این صورت کاربر قابلیت استفاده از تمامی خدمات ارائه شده در اپراتور پذیرا را دارد و همچنین تعرفه پرداختی اپراتور پذیرا برای کاربر اعمال می شود.

وجود خدمت ترابرد در اپراتورهای تلفن همراه، رقابت در میان اپراتورها را افزایش داده و درنتیجه بهبود کیفیت خدمات ارائه‌شده با هزینه های کمتر را منجر می شود و  هر مشترک برای هر شماره تلفن همراه، صرفاً دوبار در سال امکان ترابرد دارد.

در همین حال؛ سایت رایتل در بخش "آنچه باید پیش از ترابرد دانست" نوشته است: در صورت درخواست ترابرد شماره توسط مشترکین حقوقی به صورت الکترونیکی، پیامکی از طریق اپراتور پذیرا به مشترک اطلاع می دهد که با مراجعه حضوری به یکی از دفاتر اپراتور پذیرا نسبت به ثبت درخواست ترابرد به صورت حضوری اقدام کند.

مشترک پس از تکمیل فرم درخواست ترابرد و تایید شرایط اعلام شده، در انتظار دریافت پیامک تایید درخواست ترابرد می ماند، لذا با دریافت پیامک مربوطه باید نسبت به ارسال عدد 1 حداکثر ظرف 24 ساعت اقدام کند و عدم اقدام مشترک ظرف این مدت زمان به معنای انصراف وی از درخواست ترابرد شماره است. ارسال پیامک تایید و یا عدم تایید توسط مشترک رایگان می باشد.

پس از تایید درخواست ترابرد مشترک توسط اپراتور فرستنده، اپراتور پذیرا بایستی سیم کارت جدید را پیش از غیرفعالسازی سیم کارت قدیمی توسط اپراتور فرستنده، به مشترک تحویل دهد.

پس از تاییدیه پیامک و دریافت شناسه تخصیص یافته ترابرد توسط مشترک، زمان فعال سازی حداکثر تا 3 روز برای سیم کارت های اعتباری و حداکثر 5 روز برای سیم کارت های دائمی به طول خواهد انجامید.

در طی زمان فرآیند و در هر لحظه مشترک می تواند با ارائه کد رهگیری خود، از طریق پورتال اپراتور پذیرا، دفاتر خدمات مشترکین و یا مراکز تماس آن اپراتور نسبت به اطلاع از وضعیت (مرحله ای که ترابرد در آن قرار دارد) ترابرد شماره خود اقدام نماید.

به گزارش سیتنا، سایت رایتل در توضیح "آنچه باید پس از ترابرد دانست" هم نوشته است: مشترک بایستی برای تغییر مالکیت شماره ترابرد شده، به اپراتور پایه برگردد. در صورتی که مشترک به هر دلیلی، به مدت 6 ماه در شبکه اپراتور پذیرا غیرفعال باشد، اپراتور پایه حق عملیات بازیابی شماره (واگذاری مجدد شماره) را خواهد داشت.

اضافه می‌شود که ترابرد شماره مشترکین دائمی منوط به تسویه صورتحساب صادر شده از سوی اپراتور فرستنده است. مشترک دائمی باید به محض دریافت صورتحساب از اپراتور فرستنده، ظرف مدت زمان یک روز نسبت به پرداخت مبلغ تعیین شده در صورتحساب اقدام کند. عدم تسویه صورتحساب توسط مشترک ظرف یک روز ، سبب عدم تایید درخواست ترابرد  می گردد.

سیتنا می‌افزاید: مشترکان رایتل کافی است برای تغییر اپراتور خود به رایتل با حفظ شماره، مراحل زیر را انجام دهید:

  1.     درخواست ترابرد به رایتل به صورت الکترونیکی و یا حضوری (تکمیل فرم درخواست ترابرد)،
  2.     تحویل سیم کارت جدید مرسوله از طریق پست توسط مشترک متقاضی (برای مشترکینی که از وبسایت رایتل پیش ثبت نام کرده اند) و یا دریافت حضوری سیم کارت (برای مشترکینی که به صورت حضوری در فروشگاههای رایتل پیش ثبت نام ترابرد را انجام داده اند.)،
  3.     تکمیل قسمت دریافت سیم کارت در وبسایت رایتل و یا ارسال پیامک با محتوای عدد 1 به شماره 09204000000 از طریق سیم کارت غیر رایتلی خود* (که تا پیش از پایان فرآیند ترابرد فعال است.)  *این مرحله مختص مشترکینی است که برای ترابرد از طریق وبسایت اقدام نموده اند،
  4.     پاسخ به پیامک تایید ترابردپذیری ظرف مدت تعیین شده،
  5.     دریافت شناسه ترابرد، در صورت احراز شرایط لازم برای ترابرد،
  6.     پرداخت صورتحساب بروز، توسط مشترکین دایمی در مدت تعیین شده،
  7.     پاسخ به پیامک تایید فعالسازی شبکه رایتل،
  8.     پایان فرآیند ترابردپذیری و آغاز بهره مندی مشترک از خدمات اپراتور رایتل.

گفتنی است؛ برای ترابرد به شبکه رایتل در هیچ یک از مراحل، از مشترک هزینه ای دریافت نمی شود. (ترابرد به رایتل رایگان خواهد بود.) و پس از تکمیل فرم درخواست ترابرد، پیامکی از رایتل به شما مبنی بر زمان و نحوه دریافت سیم کارت جدید به شما داده می شود.

اضافه می‌شود؛ مهندس سید مجید صدری، مدیرعامل رایتل در مراسم آغاز رسمی تجاری سازی ترابردپذیری، گفت: در طول دوره‌ی 40 روزه‌ی اجرای آزمایشی طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه، بیشترین مهاجرت مشترکان اپراتورها به سمت رایتل بوده است.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی برای ترابرد به رایتل اینجا کلیک کنید.

پیش از این، سیتنا در دو مرحله نظرسنجی (مرحله اول در شهریورماه 94 و مرحله دوم در خرادماه و اوایل تیرماه 95) از منافع حداکثری رایتل در اجرای ترابردپذیری خبر داده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-09-23 18:00

افزودن دیدگاه جدید