کد مطلب: 

191101
مدیرعامل شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در گفت‌وگوی ویژه با نسل چهارم:

پهن ترین شبکه DSL یکپارچه کشور بین شرکت های خصوصی متعلق به ماست/ برای ایجاد شبکه مخابراتی طبق مجوز FCP حرکت می کنیم/ برای حضور آسیاتک در بورس برنامه ریزی کرده‌ایم

محمد علی یوسفی زاده، متولد سال 1358 و تحصیل کرده رشته فناوری اطلاعات، از جمله مدیران جوان و موفق کشور در صنعت ارتباطات و دسترسی به اینترنت است که از سال 90 به عنوان مدیرعامل شرکت انتقال داده های آسیاتک برگزیده شد. وی همچنین از سال 80 به عنوان موسس و مدیرعامل شرکت «شهراد شبکیه» توانسته بود در حوزه خدمات اینترنت سرویس‌های روزآمدی در استان‌های تهران، البرز، مازندران و هرمزگان ارائه کند. یوسفی زاده از زمان پیوستن به آسیاتک توانسته است رتبه این شرکت را در بین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی به میزان قابل توجهی ارتقا دهد و جوایز و استانداردهای متعددی مانند جایزه تعالی سازمانی را برای آسیاتک به ارمغان آورد. به اذعان متخصصان حوزه، یوسفی زاده پشتکار، دقت و چابکی در اجرای مشارکتی و تیمی امور را همواره سرلوحه قرار داده است. او معتقد است کیفیت، راهی است بی پایان که باید در تمام اجزای سیستم همواره دیده و اجرایی شود.
پهن ترین شبکه DSL یکپارچه کشور بین شرکت های خصوصی متعلق به ماست/ برای ایجاد شبکه مخابراتی طبق مجوز FCP حرکت می کنیم/ برای حضور آسیاتک در بورس برنامه ریزی کرده‌ایم

به گزارش سیتنا به نقل از سایت نسل چهارم، در بخش گفت و گوی ویژه شماره 12 ماهنامه نسل چهارم آمده است: از آنجا که در رتبه بندی اخیر استانی اپراتورهای ارایه دهنده‌ اینترنت پرسرعت (ADSL) توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که برای اولین بار در کشور بر اساس نظرسنجی از کاربران انجام شد، آسیاتک در مجموع توانست رتبه نخست در 14 استان و بیشترین حضور در 30 استان را به خود اختصاص دهد، در گفت‌وگوی ویژه این شماره از ماهنامه نسل چهارم با مدیرعامل این شرکت به گفت‌وگو نشستیم که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

  •   به عنوان سوال نخست لطفا آسیاتک را معرفی کنید و در مورد جایگاهش در بین رقبا و نکاتی که آسیاتک را نسبت به سایر رقبا متمایز کرده است، توضیح فرمایید.

شرکت آسیاتک در سال 82 یکی از شرکت هایی بود که پروانه PAP را دریافت کرد و در طول مدت 10 ساله پروانه تا پایان سال 92 و البته یک سالی که تا پروانه FCP آماده و ارائه شود توانست در 430 شهر کشور و بالغ بر 1500 مرکز تلفن، شبکه ایجاد کند و سرویس ارائه دهد. در واقع مدعی این موضوع هستیم که پهن ترین شبکه DSL یکپارچه کشور را بین شرکت های خصوصی دارا هستیم و در حال حاضر بالغ بر 900 هزار مشترک فعال و حدود 1.4 میلیون پورت منصوبه در سطح کشور داریم که همان طور که جذب مشتری رشد پیدا می کند، همچنان در حال پیاده سازی و ایجاد شبکه هستیم. باز هم اگر بخواهیم از مزایای آسیاتک عنوان کنیم، شبکه فروش گسترده این شرکت است. آسیاتک حدود 750 نماینده مستقیم که عاملیت های مستقیم فروش ما می باشند و بیش از 5 هزار عامل زیرشاخه دارد که از طریق آنها در کل کشور و 430 شهر برای بحث فروش به ارائه خدمت می پردازند. در حوزه پشتیبانی 125 نماینده داریم که در سطح کشور، شرکت هایی هستند که توانایی فنی آن ها بررسی و احراز شده و نگهداری و پشتیبانی سرویس های ما را انجام می دهند و در بعضی از استان ها نیز نماینده رابط مخابرات داریم که آن ها صرفا تعاملات جاری با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مخابرات های استانی را پیش می برند.
به عبارتی سیاست شرکت به این است که بتواند ستاد چابکی داشته باشد و مواردی را که مربوط به صف و اجراییات می باشد را برون سپاری کند. به همین خاطر لایه اول مراکز تماس شرکت هم که یک مدل خاص نظارتی را ما بر روی آن داریم برون سپاری کرده ایم. در حال حاضر بالغ بر 300 نفر کارشناس در استان های یزد، کرج و خراسان رضوی وبه زودی در آذربایجان شرقی به مشترکین پاسخگو خواهند بود. 
راه ارتباطی مشترکین ما برای ارتباط با مرکز تماس آسیاتک شماره تلفنی سراسری است که برای اولین بار آسیاتک توانست از طریق وزارت ارتباطات، امتیاز سراسری شدن این شماره را در اصول کمیسیون تنظیم مقررات ببینند و بعد تعاریف از طریق شرکت زیرساخت و مخابرات و بعد شماره تلفن تماس رایگان در سطح کشور انجام شد که مشترکان چه با تلفن ثابت و چه با تلفن همراه با شماره گیری 1544 می توانند به سیستم مرکزی ما وصل شوند. از نکات دیگر مرکز تماس ما سیستم هوشمند پاسخگویی آن است. در طول روز کارشناسان ما بین 15 تا 20 هزار تماس را پاسخگو هستند که این 60 درصد از تماس های ما را پوشش می دهد و بقیه تماس ها را از طریق سیستم نرم افزاری هوشمند که داریم خود سیستم IVR ما پاسخگوخواهد بود و کار مشتریان را پیش برده و به نتیجه می رساند. 
نکته دیگر این است که شرکت ما از نظر پهنای باند در ابتدای سال 90 حدود دو STM1 پهنای باند داشته است که الان این رقم بالغ بر 60 گیگ پهنای باند مصرفی شـرکت است که در سطح کشــور توزیـــع می شود. 
از پروژه هایی که برای کمک به سرویس اینترنت و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و شبکه جهانی اطلاعات برای مشترکین ایجاد شده است، جذب حجم زیادی از سرویس های محتوایی در دیتاسنتر آسیاتک بوده است تا مشتریان هم از سرعت و کیفیت بیشتری برای دسترسی به اطلاعات برخوردار شوند و هم اینکه بتوانند با هزینه کمتر مصرف خودشان را داشته باشند. 
از آن جا که شرکت آسیاتک بعد از احراز برای دریافت پروانه FCP در بین 7 شرکت اولی که این پروانه را دریافت کردند قرار گرفت، لذا همزمان با آن ما یک بار دیگر برنامه استراتژی شرکت را باز طراحی کردیم و اصول سرویس دهی خود را با یک تغییر به دنیای دیجیتال جدید وارد کردیم؛ چراکه با کمک این پروانه محدودیت تکنولوژی برداشته شد و به ما اجازه می داد تا بتوانیم  بر اساس ضوابط تعیین شده از تکنیک ها و تکنولوژی های مختلف استفاده کنیم در واقع بر این اساس استراتژی جدید خود را طراحی کردیم. 
در این استراتژی جدید پروژه ها به دو دسته کوتاه مدت و فوری و بلند مدت و بنیادی تقسیم شدند که کوتاه مدت ها مثل سرویس Fixed Public Wireless, WiFi، ارائه تلفن هوشمندNGN، Voice over IP و مشارکت با شرکت های ارائه دهنده خدمات محتوایی مثل VOD و IPTV  هست که درحال پیاده سازی است و این موارد همراه با  ADSL و خدمات دیتاسنتر و نگهداری محتواها، بسته دیجیتال سرویس های کوتاه مدت ما از نظر ارائه خدمت در این بازه زمانی هستند که در هرکدام از این حوزه ها نمونه هایی انجام شده، شهرهایی پایلوت شده و امیدواریم تک تک این سرویس ها هم به زودی به بهره برداری برسد. 
برای پروژه های بلند مدت نیز از آنجایی که این اتفاقی کلان بود در واقع مذاکرات خوبی را با شرکت های قالب این حوزه داشتیم. در حوزه فیبر با پنج شرکت هستیم و در حوزه TDD -LTE با چهار شرکت هستیم که شراکت کرده ایم و امیدواریم هر کدام از این سرویس ها و خدمات به زودی آماده شده و به مردم ارائه شود.
البته نباید کمک وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات را دور از ذهن داشته باشیم که چه در خصوص فرکانس TDD -LTE مزایده لازم را برگزار کردند که به حمد خدا ما توانستیم جزو برندگان باشیم و چه در حوزه  FTTc  را در مصوبات اخیر برای ما آزاد کردند که فضای کاری و فضای رقابت سالم پیش بیاید.

  •    یکی از مباحثی که معمولا کاربران در استفاده از اینترنت پرسرعت ارائه دهندگان سرویس دچار سردرگمی هستند موضوع اشتراک سرعت یک به هشت است، اصولا این تعریف اشتراک را قبول دارید و اسیاتک از چه مدل اشتراکی برای ارائه سرویس استفاده می کند؟

چند تعاریف در خصوص اشتراک یک به هشت وجود دارد. درست است که حجم زیادی از جامعه مشترکین ما تسلط به مباحث دارند ولی خوب است که یک بار دیگر ببینیم تعریف ما از سرعت یک به هشت چیست؟ ما یک تعریفی داریم تبدیل بیت به بایت و آنجایی که مشترکین ما به بیت می خرند و به بایت دانلود می کنند و وقتی که مثلا یک مگا بیت خریداری کرده اند و آن چیزی که دانلود می کنند 128 کیلو بایت دانلودشان می باشد. یعنی 100 درصد سرویس یک مگ را به مشتری ارائه دهیم و سرعت نمایش دانلودش روی صفحه مانیتورش 128 کیلو بایت باشد؛ این بدان معناست که ما سرویس مشتری را به طور کامل تحویل داده ایم. 
بحث دیگری وجود دارد که آن به اشتراک گذاشتن ارتباط است که در چند سال گذشته در مصوبات سازمان تنظیم مقررات نیز بود ولی در مصوبه 230 تغییراتی که اعمال شد و بعد با مصوبه 237 به شرکت ها از نظر هزینه اینترنت و متناسب کردن سهم هزینه ها به سرویسی که ما به مشترکین ارائه می دهیم کمک شد. تقریبا دیگر بحث Share کردن برداشته شده، کما اینکه مدیران ارشد سازمان تنظیم هم این بحث را اعلام کردند و به اطلاع مردم رسیده است. ما هم از سرویس های خود این سیاست را برداشته ایم و تمام تلاش ما بر این است که در سرویس‌هایی که به مشترکین ارائه می دهیم، آنچه که اسم سرویس هست، حداقل کیفیتی باشد که به آنها ارائه می دهیم. حالا اگر که بیشتر باشد به نسبت آن بالانسی که می توانیم در پهنای باند خود انجام دهیم خدمات بهتری را به آن ها ارائه دهیم، ولی حداقل آن چیزی را که با مشترکین قول و قرارکرده ایم را به دقت و مناسب به آنها بفروشیم. برای این موضوع هم مکانیسم هایی وجود دارد که ما یک مکانیسم هوشمند در سیستم خود ایجاد کرده ایم که اگر مرکزی پهنای باند لازم را برای سرویس دهی به مشترکین با آن مقداری که خریداری کرده اند نداشته باشد را کنترل کنیم و از ثبت نام  جدید در آن مرکز جلوگیری شود که باعث کمبود کیفیت یا نوسان کیفیت در طول زمان نشود. 

  •    آماری دارید از این که کدام سرویس های شما بیشترین مشتری را دارد؟

ما دو سبک سرویس را دارا هستیم. سرویس های حجمی و سرویس های نامحدود که بر حسب گذر زمان در اوایلی که این سرویس ها توسط شرکت ها ارائه می شد، سرویس های نامحدود خیلی عرف بود و بعد از مدتی سرویس های حجمی به بازار ارائه شد که درحال حاضر 80 تا 85 درصد از سرویس های ارائه شده شامل سرویس های حجمی است. درحالی که در مصوبه 230 به ما  مدل جدیدی از سرویس های نامحدود را معرفی کرده اند که یک قانون در واقع سطح مصرف منصفانه و حجم مصرف از شبکه بین الملل و از شبکه  داخل کشور را دارد که امیدواریم آن ها هم پیاده شده و مشترکین بتوانند بهتر و با حجم بیشتری از آن سرویس ها استفاده نمایند. 

  •    به نظر شما آیا با شرایط جدید ممکن است که گرایش مشترکین به استفاده از سرویس نامحدود پیش برود؟

واقعیت این است که نوع مصرف مشتریان متفاوت است. این که در دوره اول سرویس دهی بین شرکت ها، سرویس های نامحدود کم کم کمرنگ شد و جلوی آن ها گرفته و بسته شد، به خاطر مصرف غیرمنصفانه بود که  نسبت بیشتری از هزینه پهنای باند که قسمتی از هزینه های سرویسی که ما به مشترکین ارائه می دهیم را تشکیل می دهد در آن مدل بیشتر بود و باعث می شد که سرویس ها زیان ده باشد و این قضیه زیرسوال برود. به همین خاطر در حال حاضر جامعه به یک سطحی از بلوغ رسیده و مشترکان هم آگاه تر شده و بیشتر یاد گرفته اند و همین طور شرکت ها نیز بسته‌های متنوع تر و جالب تری را برای کسانی که مصرف های خاص دارند ارائه می دهند. برای کسانی که فیلم بیشتر می بینند و یا دانلود بیشتری دارند و یا کسانی که استفاده عمومی از متن دارند، بسته های مختلفی ارائه می شود که مشترکین می توانند با سبک و سیاق مختلف سرویس های مختلفی را داشته باشند و دیگر آنقدری که بخواهیم بگوییم در این دو محدوده سرویس حجمی و نامحدود مشترکین حق انتخاب ندارند به واقع اینطور نیست. مثلا در سرویس های حجمی آسیاتک سه تا چهار نوع سرویس حجمی داریم، مثلا سرویسی که 24 ساعته کیفیت سرعت تضمین شده ثابتی را دارد و یا سرویس دیگر ما که 4 تا 10 صبح رایگان است. سرویس دیگری 2 شب تا 8 صبح رایگان است. سرویس دیگری داریم که برای اتفاقات خاص می باشد برای مثال صبحگاهی، عصرگاهی و اداری است. به همین دلیل نیز شرکت ها در این حوزه خلاقیت هایی را داشته اند و کمک می کند به این که مردم بتوانند چیزی را که دلخواهشان است، انتخاب نمایند.

  •    با توجه به اقدامات شرکت زیرساخت برای کاهش تعرفه پهنای باند و مصوبه ابلاغی از اول مردادماه، آیا در هزینه دسترسی به اینترنت برای کاربر نهایی، کاهش قابل توجهی داشته اید؟ 

در حال حاضر در بازه زمانی بحرانی برای سرویس های ثابت هستیم. از اول امسال طبق آمارهای سازمان تنظیم شرکت های PAP و FCP در سه ماهه اول سال 95 کاهش مجموع مشترکین در سطح کشور را داشته اند یعنی اینکه هر آنچه همه ما تلاش کرده ایم و فروش جدید داشته ایم به ریزش مشترکینی که به سراغ تکنولوژی های نو که چند میلیون کاربر را از آن خود کردند همچون 3G، 4G  و اخیرا  TDD -LTE؛ این موضوع باعث شد که بازار FIX با سکته مواجه شود.
به هـــر حال هم آن ها سرویس های جدیدی هستند که از نظر قیمتی خیلی رقابت نزدیک با سرویسADSL  دارند و همچنان رانژه کردن خط و ارائه سرویس ثابت پروسه زمانبری است، نسبت به سرویس های جدید در ارائه خدمات، اما در نهایت در ماه های آینده امیدواریم که به یک تعادل برسیم. 

  •   با توجه به ارائه سرویس های تفکیکی برای دسترسی کاربران به شبکه ملی و یا شبکه جهانی اینترنت توسط برخی ارائه دهندگان اینترنت، برنامه شما در این بخش چیست؟

ما از گذشته چون خودمان بسیار پیشتاز بودیم، در این حوزه در مدل سرویس دهی خود ، سرویس هایی را داشتیم که به مقصدهای خاص دارای تخفیف بودند و یا سرعت آن ها متفاوت بود از این قضیه. الان که این موضوع ابلاغ شده است ما نیز در سیستم های خود در حال انجام یک به روز رسانی هستیم. همین الان نیز امکان این تفکیک را داریم ولی می خواهیم لایه بندی اش را متفاوت ببینیم و جذابیتش را برای مشترکین بیشتر نماییم. به همین جهت هم به امید خدا در این مهلتی که سازمان تنظیم داده است و شاید خیلی هم زودتر این اتفاق خواهد افتاد. البته این تفکیک را همین الان نیز در سیستم خود داریم ولی به روشی دیگر، مثلا یک مقصدهایی را ما نصف قیمت و یا رایگان می کنیم. حالا اگر بخواهیم بگوییم همه ترافیک داخلی و یا همه ترافیک بین الملل آن هم خودش نیازمند یک ابزاری است که در حال ایجاد آن هستیم.

  •    لطفا در خصوص دسترسی کاربران به سایت های خاص که بعضا بر بستر شبکه ملی اطلاعات سرویس ارائه می دهند و احتمالا مشترکان شما به صورت رایگان و یا با هزینه بسیار اندک می توانند از سرویس های آن سایت ها استفاده کنند، توضیح فرمایید.

در برهه های زمانی مختلف ما سرویس های مختلفی را برای این قضیه داشته ایم. مثلا در سال گذشته سرویس اصناف را داشتیم و به صنف هایی که در دفترشان نیاز به اینترنت داشتند و مدام با یک سایت خاص مثل سایت صنف مشاورین املاک، ما از طریق رایگان کردن آن مقصد برای آن ها سرویس ارائه شده به مشترکینمان را جذاب تر می کردیم که برایشان ارزان تر تمام شود.
امسال در هفته دولت سرویسی را ایجاد کردیم برای مقصد ادارات دولتی و مدام درحال پخته تر کردن این ماجرا هستیم. برای مباحثی مثل دریافت ویدیو و ترافیک ویدیویی، سایت های زیادی نزد آسیاتک هستند که محتواهای مختلف و روش های مختلف دارند که ما با آن ها در حال مذاکره هستیم. نمونه ای که تا به حال انجام شده است مثل سایت فیلیمو که  از مجموعه آپارات است و این اتفاق هم به این شکل است که ما یک حجمی از هزینه ای که پرداخت می کنیم هزینه محتوایی است که حالا چه از لینک داخل و یا لینک خارج دریافت می کنیم، این تشکیل دهنده مقداری از سرویس ما می باشد، مقدار دیگری هم به خاطر اینکه بتوانیم مردم را تشویق نماییم از خودمان در این قضیه تخفیف قائل شـــده ایم. می شود گفت که تعاملی بین صاحبان محتوا و سرویس دهندگان دارد اتفاق می افتد که مشترکان بتوانند راحت تر استفاده کنند و برای استفاده بیشتر از محتواهای داخلی جذب شوند.

  •   برنامه های آسیاتک در خصوص شبکه سازی و ایجاد زیرساخت بعد از گرفتن مجوز FCP را تشریح کنید.

به هرحال ضوابط پروانه مشخص است. منتها سوال شما پهنه بازی دارد. یک جاهایی اصلا معقول نیست که ما برای ایجاد شبکه ورود نماییم، ولی جاهای دیگری هست که ایجاد شبکه چه زمینی و چه هوایی سازوکار دارد و واقعا جزو وظایف ما در این پروانه دیده شده است و ملزم هستیم که ایجاد شبکه را نیز انجام دهیم. ما نیز به نوبه خود برای انجام این کار آمادگی های لازم را داریم. در همان برنامه ریزی ای که خودتان هم فرمودید در تمام مراکز استان و شهرهــــای بزرگ استـــان ها پـروژه ایجـــاد شبـــکه بی سیم مان در حال اجرا است که این شبکه بی سیم هم شبکه انتقال است و هم شبکه فروش پهنای باند Dedicated و هم شبکه ایجاد سرویس های بی سیم اشتراکی و عمومی یعنی Public WiFi و Fixed Wireless Access . به خاطر همین قطعا ما از مجموعه ای از این نظرات داریم استفاده می کنیم. مشارکتمان هم در ایجاد شبکه فیبر با سایر دوستان وجود دارد. همانطور که در قسمت اول بخش استراتژیک خدمتتان گفتم و ذاتا این ها هرکدام با کنترل پروژه های خاص خودش در شرکت انجام می شود و پیش می رود.

  •    به نظر شما کدام یک از سرویس هایـــی که FCP ها قراراست ارائه دهند می تواند جذابیت بیشتری برای مشترکین داشته باشد؟

به هرحال ما قرار است که یک نسل جدیدی از تلفن را به مشترکین ارائه دهیم. چیزی به جز بحث  Access  و دسترسی به اینترنت که سرویس هایی هست که مردم تجربه کرده اند و در بحث وایرلس هم WISP ها از قبل بوده است، الان هم ما همان کار را به صورت نظارت شده در حال انجام هستیم و برنامه ای که برای ارائه تلفن ثابت بر بستر IP داریم اتفاق کاملا جدیدی در کشور می باشد. برای مثال شما یک شرکت هستید و به دنبال افتتاح دفتر خود هستید. با ورود به سایت ما شماره 5 رقمی و یا 8 رقمی را به هر تعداد که دلتان بخواهد از هر استانی که بخواهید را انتخاب می کنید. مثلا درخواست شما یک شماره تلفن در 31 استان است و یا به دنبال یک شماره کشوری هستید مثل 09422 و یا همچین چیزی. بعد همزمان می توانید دستگاه های تلفن و IP Phone هایی را که می خواهید در دفترتان استفاده نمایید را انتخاب نمایید. بعد از انتخاب شما، شرکت پست دستگاه های مورد نیاز شما را به شما تحویل می دهد که این دستگاه ها کانفیگ شده به شما تحویل داده می شود و فقط کافی است که شما از هرجایی به شبکه متصل شوید. با اتصال به یکی از مدیاهای ما از جمله  Fixed Wireless، ADSL ، سرویس Dedicate ما و یا هر چیز دیگر. بعد از آن وارد منو می شوید و انتخاب می کنید که می خواهید تلفن شما Prepaid و یا  Postpaid باشد، نوع  IVR آن را انتخاب می کنید، همین طور انتخاب می کنید که کدام داخلی شما فکس باشد، کدام داخلی زنگ بخورد، در چه برنامه زمانی چه اتفاقاتی باشد، مثلا فلان داخلی پولش را خودش پرداخت کند و داخلی دیگرتان چقدر اعتبار داشته باشد، چه ساعتی بر روی موبایلتان دایورت شود و چه ساعتی دایورتش برداشته شود، Voice mail box  داشته باشد و پیغام دریافت کند و همه این ها به صورت هوشمند انجام می شود و مدیریت همه این ها از طریق پنلی خواهد بود که به شما داده خواهد شد و شما می توانید به راحتی همه آن ها را مدیریت و تنظیم نمایید.و بتوان از IVR از طریق خود تلفن ها هزینه ها را هم پرداخت کنیم و با سوئیچ کردن به یک سوئیچ شاپرکی انجام شود یعنی می توان کاملا یک دفتر هوشمند داشته باشیم.  

  •    آیا با دریافت مجوزFCP  به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی هستید؟

از قبل از بحث FCP تا به امروز چندین مورد بوده است، ولی ما احساس خودمان این است که برای اینکه به نحو احسنت شرکت بتواند مشارکت خارجی در یک بیزینس پلن در بخش کلان شرکت داشته باشد باید اتفاق های اولیه ای را در شرکت پیاده سازی کنیم. از یک سطح سیستم و روش و یک سطح اجرایی بگیریم تا یک سطح مدیریتی و مالی که این مدل در واقع در شرکت های خارجی معمولا بر اساس بررسی صورت های مالی و مدل های مالی آن شرکت است که یکی از اتفاق هایی که فکر کردیم می تواند به این مدل کمک کند سهامی عام شدن و بورسی شدن شرکت است که امیدواریم به زودی این اتفاق رخ دهد که هم کمک می شود به این که اگر مردم و یا مشترکین ما دوست داشته باشند سهام دار شوند و این امکان میسر خواهد شد و از سرویس های ویژه سهامدار مشترک استفاده کنند و همین طور اگر بخواهد یک شرکت خارجی ورود پیدا کند شاخص و قابلیت اندازه گیری ماجرا خیلی راحت باشد و اصلا نیاز نباشد که ما راجع به آن صحبت کنیم و بر روی تابلو همه چیز مشخص و قابل پیگیری باشد.

  •    نحوه حضور و اهداف شما از شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی را تشریح فرمایید.

آسیاتک تا به حال در هیچ نمایشگاه خارجی حضور نداشته است. به هرحال رسالت اصلی ما ارائه خدمات داخل کشور بوده است با ادبیات داخل کشور. محصول ما محصولی است که به نقاط سرویس دهی بستگی داشته است و آنقدر جای کار در ایران در حوزه Broadband وجود دارد که واقعا فضای اینکه ما بخواهیم این مدل ارائه خدمتتان را در کشور دیگری داشته باشیم، مدلی هنوز باز نشده است و به هر حال نوع نگاه ها در کشورهای مختلف متفاوت است و کماکان هم ایده ای راجع به این قضیه نداریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-09-21 15:17

افزودن دیدگاه جدید