کد مطلب: 

190986
رییس مجمع شرکت حاکمیتی خدمات هواپیمایی پیام، اعلام کرد:

برنامه‌‌ریزی وزارت ارتباطات برای احداث شهرک ICT در منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی پیام

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس مجمع شرکت حاکمیتی خدمات هواپیمایی پیام، با تاکید بر اولویت دولت در زمینه‌ی اشتغال زایی و رونق کسب و کار بخش ICT، خواستار سرمایه گذاری در زیرساخت‌های شرکت پیام و ارایه‌ی بهترین راهکار در راستای توسعه‌ی آن شد.
برنامه‌‌ریزی وزارت ارتباطات برای احداث شهرک ICT در منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی پیام

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی، در مجمع شرکت حاکمیتی خدمات هواپیمایی پیام که صبح شنبه با حضور اعضاء برگزار شد، با بیان اینکه باید از سرمایه های موجود نهایت استفاده را نمود، خاطرنشان کرد: در منطقه‌ی ویژه‌ی پیام به دنبال ایجاد بسترهای لازم برای حضور بخش خصوصی و توسعه صادرات غیر نفتی هستیم.

وزیر ارتباطات که بتازگی حسین صادق عابدین را جایگزین محمد علی مختاری در راس شرکت پیام کرده است با تقدیر از زحمات مدیریت قبلی این شرکت، گفت: چهره‌ی جدید پیام مرهون زحمات این عزیزان است و باید در ادامه از نظرات مشورتی آنان بهره برد.

وزیر ارتباطات در ادامه با تاکید بر اصلاح ساختار نیروی انسانی این مجموعه، خاطرنشان کرد: به منظور برنامه ریزی، طراحی و پیشبرد امور باید زمینه‌ی بهره گیری از نیروهای کیفی و ساماندهی نیروی انسانی این مجموعه فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به رایزنی با وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری جهت استفاده از تجربیات این نهادها در توسعه‌ی فرودگاه پیام، گفت: باید از تجربیات این مجموعه ها جهت بهره برداری مناسب از امکانات موجود در راستای اهداف کشورو فعال کردن منطقه بهره برد.

وی در زمینه فعال سازی مجدد فرودگاه پیام در زمینه‌ی کارگو نیز گفت: این مجموعه در حال گذار است و ضمن حفظ اهداف گذشته و سرمایه گذاری های صورت گرفته در زمینه هاب پستی، اهداف جدید همچون  تجارت الکترونیک را نیز باید مد نظر قرار داد.

دکتر واعظی در ادامه با اشاره به تغییر مثبت فضای بین المللی برای کشور، افزود: اهمیت این مجموعه با توجه به نقشی که می تواند در زمینه‌ی صادرات و تجارت الکترونیک برای کشورهای همسایه ایفا کند، افزایش می یابد.

وی گستردگی این منطقه و نزدیکی به تهران را از مزایای این منطقه برشمرد و گفت: پتانسیل خوبی برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال در این منطقه فراهم است که در نظر داریم با حرکت به سمت صنعت سبز و الکترونیک، در این خصوص نقش آفرینی کنیم.

واعظی همچمنین از برنامه‌ی این وزارتخانه نسبت به احداث شهرک ICT در این منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه‌ی دنیا در خصوص ایجاد شهرک ICT، به دنبال ایجاد چنین شهرکی هستیم تا با حضور شرکت های کارآفرین حوزه‌ی ICT و الکترونیک به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کمک شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-09-17 22:11

افزودن دیدگاه جدید