کد مطلب: 

190925

لزوم توجه اریکسون به بومی‌سازی تکنولوژی، برای ادامه‌ی حضور در بازار ایران

محمود واعظی در بازدید از اریکسون بر گسترش همکاری با این شرکت با توجه به ظرفیت های داخلی، انتقال تکنولوژی و تولید محتوای بومی در ایران تأکید کرد.
لزوم توجه اریکسون به بومی‌سازی تکنولوژی، برای ادامه‌ی حضور در بازار ایران

به گزارش سیتنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان که به دعوت از مقامات سوئدی در استکهلم به سر می برد از شرکت اریکسون بازدید به عمل آورد.

در این دیدار مدیرعامل شرکت اریکسون ضمن گزارشی از تاریخچه و فعالیت های این شرکت به وزیر ارتباطات کشورمان، اظهار کرد: این شرکت بیش از یک قرن است که فعالیت خود را در بازار ایران در زمینه مخابرات و ارتباطات آغاز کرده است و ایران یکی از طرف های اصلی و مورد اعتماد این شرکت به حساب می آید.

وی همچنین ضمن تمجید از پیشرفت های ایران در حوزه الکترونیک و ICT بیان کرد: اریکسون مایل است تا در زمینه های مختلف تکنولوژی از جمله شبکه موبایل و اینترنت و تبادل داده با زیر مجموعه های وزارت ارتباطات و همچنین اپراتورهای ایران همکاری لازم را به وجود بیاورد.

وزیر ارتباطات و فناوری ایران نیز در این دیدار ضمن اشاره به برنامه های وزارت ارتباطات و سیاست های دولت در توسعه فناوری های نوین در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: علیرغم پیشرفت های چشمگیر در این حوزه، نیازهای جامعه نیز رو به افزایش است و به این ترتیب سرمایه گذاری در این صنعت توسط بخش خصوصی و دولتی با استفاده از تکنولوژی های نوین نیاز اساسی جامعه رو به رشد ایران است.

وی همچنین با اسقبال از ادامه همکاری ایران با شرکت های خارجی فعال در این حوزه بیان کرد: اریکسون همواره یکی از این شرکت ها بوده است که برای ادامه همکاری ابتدا باید به نیازها و ظرفیت های بازار ایران و بعد از آن باید به مساله بومی سازی و تولید نرم افزار و سخت افزار بومی توجه کند.

واعظی افزود: عملیاتی کردن این مهم با انتقال تکنولوژی، حمایت های مالی و بانکی و همچنین سرمایه گذاری مشترک امکانپذیر خواهد بود.

وی در پایان ضمن اعلام آمادگی و حمایت از این همکاری ها، بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی های سفر نخست وزیر سوئد به تهران ظرف چند ماه آینده امیدواریم بتوانیم با هماهنگی دولت سوئد همکاری ها را نهایی و اجرا کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-09-15 19:29

افزودن دیدگاه جدید