کد مطلب: 

190910
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، خبر داد:

صدور اولین پروانه‌ی اپراتور مجازی تلفن همراه برای "کیش سل پارس"

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از اعطای اولین پروانه‌ی اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) به شرکت کیش سل پارس که با رایتل قرارداد همکاری منعقد کرده است، خبر داد.
صدور اولین پروانه‌ی اپراتور مجازی تلفن همراه برای "کیش سل پارس"

به گزارش سیتنا، علی‌اصغر عمیدیان گفت: شرکت کیش سل پارس با اپراتور تلفن همراه رایتل قرارداد همکاری منعقد کرده و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده انتظار می‌رود تا اوایل آذر، سیم‌کارت‌های این اپراتور با پیش شماره ۰۹۹۹ به عنوان اولین اپراتور MVNO، وارد بازار شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه پروانه MVNO، پنجساله است، افزود: در حال حاضر از سوی رگولاتوری برای ۲۴ شرکت، موافقت اصولی پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه صادر شده است و در صورتیکه هر کدام از این شرکتها بتوانند با یکی از اپراتورهای تلفن همراه قرارداد همکاری به امضاء برسانند، پروانه MVNO را دریافت می‌کنند.

وی درباره الزام اپراتورهای تلفن همراه کشور برای عقد قرارداد عمده‌فروشی با دارندگان موافقت اصولی پروانه MVNO گفت: براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اپراتورهای تلفن همراه تا سوم آبان سال جاری فرصت دارند تا برای عقد حداقل یک قرارداد عمده‌فروشی با دارندگان موافقت اصولی پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه اقدام کنند.

عمیدیان افزود: همچنین بر اساس این مصوبه، اپراتورهای تلفن همراه حداکثر تا سوم آذر سال ۹۵ فرصت دارند حداقل یک قرارداد دیگر را با سایر دارندگان موافقت اصولی MVNO منعقد کنند.

گفتنی است؛ اپراتور مجازی موبایل Mobile Virtual Network Operator) MVNO) یک اپراتور تلفن همراه است که با استفاده از امکانات و تجهیزات خود در بخش های core (HLR) HSS و IN، Billing و CC و اجاره بخش ACC شامل (BSC+BTS) از اپراتورهای موبایل MNO که به آنها اپراتور میزبان گفته می شود، انواع سرویس‌های پایه از قبیل USSD-SMS-Data-Voice بعلاوه سرویس‌های ارزش افزوده VAS و همچنین سرویسهای اینترنت اشیاء IOT و سایر سرویسهای M2M را ارائه می دهد.

به عبارت دیگر MVNOها سرویس ویژه‌ای متفاوت از خدمات تلفن همراه ارائه نمی‌دهند، بلکه شرکت‌های اپراتور مجازی می‌توانند با استفاده از بستر تلفن‌های همراه محتوا و اپلیکیشن‌های داخلی خود را ارائه دهند و برای رسیدن به این نقطه لازم است میزان تولید محتوا افزایش پیدا کند.

قابل ذکر است، در دنیا نخستین MVNO توسط اپراتور دانمارکی TELE2 راه اندازی شد و پس از آنکه موج این پدیده اروپا را فراگرفت، اپراتور مجازی موفق انگلیس در سال ۱۹۹۹ میلادی (۱۳۷۸ شمسی) با برند Nextel به فروش خدمات مخابراتی اپراتور UK پرداخت. موفقیت این اپراتور فاقد شبکه و تجهیزات به شکل گیری اپراتور مجازی «ویرجین موبایل» در ایالات متحده امریکا منجر شد. اپراتوری که توانست از ابتدای آغاز به کار خود تاکنون رقمی بالغ بر ۴۸۰ میلیون درآمد داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-09-14 17:49

افزودن دیدگاه جدید