کد مطلب: 

190857
معاون رئیس جمهور در شورای هماهنگی روسای روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی:

روابط عمومی‌ها در پی بازسازی اعتماد مردم و اصلاح رابطه‌ی دولت و مردم باشند/ پایبندی به اصول و اخلاق، متضمن حفظ جریان آزاد اطلاعات است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مسئولیت پذیری، پاسخگویی، اعتماد سازی و ایجاد رابطه سازنده با مردم و رسانه ها خط مشی دولت یازدهم است و از این رو بازسازی اعتماد مردم، اصلاح رابطه دولت و مردم و اطلاع رسانی شفاف از جمله وظایف خطیر و سنگین روابط عمومی ها در این دولت است.
روابط عمومی‌ها در پی بازسازی اعتماد مردم و اصلاح رابطه‌ی دولت و مردم باشند/ پایبندی به اصول و اخلاق، متضمن حفظ جریان آزاد اطلاعات است

به گزارش سیتنا، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی که به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با اشاره به مسئولیت دشوار روابط عمومی ها در دولت یازدهم، گفت: با توجه به رویکرد و تاکید دولت و رئیس جمهوری بر جریان آزاد اطلاعات و تبیین خط مشی پاسخگویی، راستگویی و ارتباط صحیح با مردم و با توجه به آسیب های وارده به اعتماد مردم در دوره ای؛ بازسازی اعتماد مردم، اصلاح رابطه دولت و مردم و اطلاع رسانی شفاف و سیال از جمله وظایف خطیر و سنگین روابط عمومی ها در این دولت است.

معاون رئیس جمهور با تبیین خط مشی دولت یازدهم مبنی بر مسئولیت پذیری، پاسخگویی، اعتماد سازی و ایجاد رابطه سازنده با مردم و رسانه ها، اظهار کرد: برای دستیابی به این اهداف باید از تمام ساز و کارهای علمی و توانمندی ها و ظرفیت های موجود بهره گرفت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به هجمه ها، تخریب ها و جنگ های روانی ایجاد شده علیه دولت در داخل و خارج از کشور، اظهار کرد: این اقدامات غیر حرفه ای و غیر اخلاقی، تلاش دولت برای اطلاع رسانی صحیح و حفظ اصول اخلاقی و حرفه ای را با چالش مواجه می کند.
به گفته وی، این موضوع اگرچه دارای آسیب ها و جنبه های منفی است اما می تواند منجر به رقابت بین دستگاه ها برای اطلاع رسانی بهتر نیز شود.

ابتکار ضمن یادآوری عهد خود با رسانه ها مبنی بر عدم برخورد با جریان آزاد اطلاعات، خبرنگاران و رسانه ها، خاطرنشان کرد: برای حفظ این تعهد، در ابتدای ورود شکایت سازمان حفاظت محیط زیست از چند رسانه و خبرنگار پس گرفته شد و در تمام این مدت هم به رغم برخی فعالیت های خلاف قانون و عدم رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی برخی رسانه ها، هرگز ار هیچ رسانه یا خبرنگاری شکایت نکردیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: البته برای شفاف سازی فضای فکری جامعه، در مقابل انتشار اخبار کذب، جوابیه منتشر کردیم و اطلاعات کامل و درست را در اختیار مخاطبان قرار دادیم.

پایبندی به اصول و اخلاق، متضمن حفظ جریان آزاد اطلاعات
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر ارزشمندی بالای جریان آزاد اطلاعات، تصریح کرد: پایبندی به اصول و اخلاق، متضمن حفظ جریان آزاد اطلاعات است.

وی افزود: البته کار اطلاع رسانی، خبر و روابط عمومی محدود به روش های سنتی نیست و امروز برای ارتباط سازنده با مردم، ابزارهای نوینی همچون کمپین ها وجود دارد که ما نیز در سازمان حفاظت محیط زیست با ایجاد برخی از این کمپین های مردمی حفاظت از محیط زیست یا حمایت از آن ها تلاش کرده ایم تا در این مسیر گام برداریم.

ابتکار به کمپین هایی همچون چالش 18 درجه (دمای زمستان)، سه شنبه های بدون خودرو، روز بدون پلاستیک اشاره داشت و اظهار کرد: کمپین سازی از جمله روش های موفق برای جریان سازی موثر اجتماعی است.

معاون رئیس جمهور از روش ها تشویقی به عنوان یکی دیگر از ابزارهای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط سازنده نام برد و گفت: نمونه های همچون انتخاب صنعت سبز، برگزاری نمایشگاه بین المللی محیط زیست تهران، جایزه ملی محیط زیست، جشنواره بین المللی فیلم سبز اقداماتی در همین راستا است که در آینده نیز با برگزاری نخستین جشنواره ملی موسیقی سبز که سال آینده به میزبانی اصفهان، جشنواره مشارکت مردمی در حوزه محیط زیست و جشنواره شهرداران سبز ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: این اقدامات برای جریان سازی فکری و فرهنگی در حوزه محیط زیست است.

به گفته وی، با توجه به ماهیت فرابخشی و فرامرزی محیط زیست، موضوع محیط زیست به زندگی هر انسان ساکن بر کره زمین پیوند خورده است و تمامی افراد در این حوزه دارای حقوق و مسئولیت هایی هستند و از همین رو، اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی در حوزه حفظ محیط زیست باید جزئی از برنامه ها و مسئولیت های تمامی بخش ها به ویژه دستگاه های دولتی باشد.

بنابراین گزارش، در ادامه جلسه، مدیران روابط عمومی حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها و پیشنهادهای خود در حوزه محیط زیست پرداختند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-09-11 18:06

افزودن دیدگاه جدید