کد مطلب: 

190842
رئیس کنفرانس نوآوری های اخیر در مهندسی برق و کامپیوتر:

بومی سازی صنعت فناوری به مانند ساختن برج ایفل ملی است

رئیس گروه کامپیوتر و فناوری دانشکده‌ی پست و مخابرات، گفت: مهمترین ویژگی برای اثربخشی بهتر در حوزه‌ی فناوری اطلاعات، تغییر بینش مدیران از ابزاری بودن فناوری به موتور محرکه‌ی سازمان دانست.
بومی سازی صنعت فناوری به مانند ساختن برج ایفل ملی است

به گزارش سیتنا، سومین کنفرانس نوآوری‌های اخیر در مهندسی برق و کامپیوتر در 19 شهریورماه در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

در این کنفرانس دکتر محسن گرامی، رئیس کنفرانس نوآوری های اخیر در مهندسی برق و کامپیوتر، عضو هیات علمی و رئیس گروه کامپیوتر و فناوری دانشکده‌ی پست و مخابرات طی سخنانی چالش‌ها و مشکلات فناوری اطلاعات و ارتباطات موجود در کشور را مورد ارزیابی قرار داد.

گرامی، موضوع بومی سازی صنعت فناوری در کشور را به موج سواری تشبیه کرد و به مانند ساختن برج ایفل ملی و ساختن رودخانه‌ی دانوب ملی دانست.

وی، مشکل بزرگ دیگر را عدم داشتن تخصص لازم اغلب مدیران و دست اندرکاران و تصمیم گیرندگان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و مهمترین ویژگی برای اثربخشی بهتر در این حوزه را تغییر بینش مدیران از ابزاری بودن فناوری به موتور محرکه‌ی سازمان دانست.

گرامی خودبزرگ بینی بیش از حد و غیر نرمال بعضی از مسوولان حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را نیز از جمله مسائل حاد این صنعت دانست و به عنوان یک فرد دانشگاهی از مقامات مسوول درخواست کرد تا به این موضوع رسیدگی کنند.

در ادامه، دکتر احمد ابراهیمی، مدیر کل فناوری ناجا ‏به عنوان سخنران کلیدی این همایش نیز در زمینه‌ی نقش فناوری اطلاعات در ماموریت‌های ناجا صحبت کرد.

وی اظهار داشت: همه چیز در حال تغییر است برای ساخت سازمان‌های آینده متناسب با تحولات پیش رو بایستی فرهنگی با پنج ویژگی "خود انگیزشی، خود مدیریتی، خود ساماندهی و مسوولیت پذیری و خود کنترلی" در آنها گسترش یابد.

وی ضمن مطرح کردن چالش‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطوح مختلف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران‏ و اقدامات انجام شده و در شرف انجام جهت رفع موانع در فناوری اطلاعات، با توجه به تجربه ناجا در حوزه‌ی فناوری، پیشنهادهایی جهت پیشرفت بهتر فناوری اطلاعات ارائه کرد.

دکتر ابراهیمی، گفت: از آنجا که 70 درصد پروژهای فناوری اطلاعات با شکست مواجه می‌شود باید چهار عامل ساختار، رفتار، فرایند و تکنولوژی را کنار هم در نظر گرفت.

وی در پایان ضمن تشریح رمینه‌های موجود همکاری، خواستار تعامل بیشتر جامعه‌ی دانشگاهی در زمینه‌ی فناوری اطلاعات با ناجا شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-09-10 19:12

دیدگاه‌ها

تصویر معصومه
واقعاً حرفای دکتر گرامی توی این کنفرانس دقیق درست بود... حرف دل ما رو زدند.
ارسال شده توسط معصومه در 26 شهريور 95 - 15:14
تصویر پاشا نوایی
سلام خدمت اقای دکتر گزامی صحبت های شما عالی بود واقعا عالی بود.
ارسال شده توسط پاشا نوایی در 21 شهريور 95 - 22:03
تصویر hamid
مرسی اقای دکتر حرف دلمونو زدین
ارسال شده توسط hamid در 21 شهريور 95 - 21:08
تصویر a a
با سلام، آقای دکتر ممنونیم که خطر را در جامعه احساس کردید.
ارسال شده توسط a a در 20 شهريور 95 - 20:08

افزودن دیدگاه جدید