کد مطلب: 

190839

تصویر جنجالی کودک برهنه‌ی ویتنامی به فیس بوک بازگشت (+عکس)

در پی انتقادها از فیس‌بوک برای حذف یکی از مشهورترین تصاویر مربوط به جنگ ویتنام، این شبکه‌ی اجتماعی اعلام کرد اجازه می‌دهد این عکس روی این وبسایت منتشر شود.
تصویر جنجالی کودک برهنه‌ی ویتنامی به فیس بوک بازگشت (+عکس)

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از بی بی سی، این عکس یک دختربچه‌ی برهنه را نشان می‌دهد که در جنگ ویتنام از یک دهکده که با بمب‌های ناپالم آتش گرفته، در حال فرار است.

یک روزنامه‌ی نروژی این تصویر را در صفحه‌اش در فیس‌بوک گذاشت ولی فیس‌بوک این تصویر را به دلیل برهنگی حذف کرد.

در پی این کار فیس‌بوک، سردبیر این روزنامه در نامه‌ای سرگشاده به مارک زوکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، از او انتقاد کرد و به انتقادهای بیشتری دامن زد.

پس از این انتقادها فیس‌بوک اعلام کرده است که به انتقادها توجه کرده و "اهمیت جهانی" این عکس را دریافته است.

اسپن ایگیل هانسنهاس، سردبیر روزنامه‌ی نروژی "آفتن پوستن" می‌گوید این تصویر کمتر از ۲۴ ساعت پس از آن که این روزنامه درخواستی از فیس‌بوک دریافت کرد، حذف شد. در این درخواست گفته شده بود که یا این تصویر را از این شبکه اجتماعی بردارید و یا آن را شطرنجی کنید.

اما آقای هانسنهاس می‌گوید قبل از این که روزنامه‌اش پاسخی بدهد، فیس‌بوک این پست را حذف کرد.

آقای هانسنهاس همچنین گفته که این تصمیم فیس‌بوک نشان می‌دهد که این شبکه‌ی اجتماعی قادر نیست تفاوت بین هرزه‌نگاری از کودکان و عکس‌های مشهور جنگی را تشخیص دهد و به یک سردبیر خبری نیاز دارد.

در مقابل، فیس‌بوک گفته بود که این شبکه‌ی اجتماعی به دلایل فرهنگی مجبور به اعمال محدودیت‌هایی در مورد برهنگی است.

فیس‌بوک قبل از این گفته بود "در حالی که ما این عکس را تصویری برجسته می‌دانیم، اما در عین حال دشوار است که بین اجازه انتشار تصویر یک کودک برهنه در این مورد و ممنوعیت انتشار تصاویری دیگر تفاوت قائل شویم."

اما در آخرین بیانیه در این باره، فیس‌بوک گفته است "با توجه به اهمیت تاریخی این عکس، ارزش انتشار آن بیشتر است".

ارنا سولبرگ، نخست‌وزیر نروژ که خودش هم این عکس را در صفحه‌ی فیس‌بوکش گذاشته بود تا ببیند که حذف می‌شود، از تغییر تصمیم فیس‌بوک استقبال کرده و گفته است: "این نشان می‌دهد با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، حتی می‌توان در خود این شبکه‌های اجتماعی هم تحولات سیاسی ایجاد کرد".

اسپن ایگیل هانسنهاس، سردبیر روزنامه نروژی "آفتن پوستن" می‌گوید هنوز درباره نقش فیس‌بوک در حذف محتوای خبری نگران است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-09-10 16:49

افزودن دیدگاه جدید