کد مطلب: 

190627

اپل باید به ایرلند ۱۳ میلیارد یورو مالیات بپردازد

پیش از این کشور ایرلند برای شرکت اپل بهشت بود، اما اینک کمیسیون اتحادیه اروپا اپل را متهم به فرار مالیاتی کرده و می‌گوید، اپل به ازای هر یک میلیون یورو سود، تنها ۵۰ یورو مالیات پرداخته است.
اپل باید به ایرلند ۱۳ میلیارد یورو مالیات بپردازد

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، کمیسیون اتحادیه اروپا در مبارزه با تخفیف‌های مالیاتی برای شرکت‌های بزرگ علیه ایرلند وارد عمل شده و شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند آیفون و کامپیوتر کالیفرنیا را هدف قرار داده است.

این بار بر خلاف موارد قبلی بحث بر سر مبلغی کلان است. بر این پایه‌، شرکت اپل از طریق شگرد‌های مالیاتی توانسته است تا ۱۳ میلیارد یورو پس‌انداز کند و دولت ایرلند باید این پول را طلب کند.

کمیسیون اتحادیه اروپا رویکرد معامله مالیاتی دولت ایرلند با شرکت اپل را در بازه زمانی چند سال‌های گذشته مورد بررسی قرار داده و آن را با عملکرد مالیاتی این کشور با دیگر شرکت‌ها مقایسه کرده است. در اتحادیه اروپا ارائه این‌گونه امتیازات از سوی دولت غیرقانونی محسوب می‌شود.

در این‌گونه موارد کمیسیون اتحادیه اروپا پرونده‌ای گشوده و خواستار بازپرداخت مالیات‌های پرداخت‌ نشده می‌شود.

براساس تصمیم نهایی کمیسیون اتحادیه اروپا شرکت اپل باید ۱۳ میلیارد یورو مالیات پرداخت‌نشده را به جمهوری ایرلند بپردازد.

مطابق بررسی‌های این کمیسیون، مالیات پایه شرکت ‌تولید‌کننده آیفون در سال ۲۰۰۳ تنها یک‌درصد بود و تا سال ۲۰۱۴ به ۰۰۵/ ۰ درصد کاهش پیدا کرده است؛ و این یعنی ۵۰ یورو مالیات در ازای هر یک میلیون یورو سود.

دولت ایرلند ‌درخواست کمیسیون را رد کرده و می‌گوید، به شرکت اپل هیچ‌گونه مزایای مالیاتی اعطا نکرده است.

اپل نیز به‌سرعت واکنش نشان داد و اعلام کرد، علیه این حکم فرجام‌خواهی خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-31 02:58

افزودن دیدگاه جدید