کد مطلب: 

190604

تفاهمنامه‌ی تبادل اطلاعات میان گمرک ایران و سازمان بنادر و دریانوردی امضا شد

گمرک ایران و سازمان بنادر و دریانوردی با هدف تبادل الکترونیکی اطلاعات با محوریت سامانه‌ی جامع امور گمرکی و پنجره‌ی واحد تجارت فرامرزی، تفاهم‌نامه امضا کردند.
تفاهمنامه‌ی تبادل اطلاعات میان گمرک ایران و سازمان بنادر و دریانوردی امضا شد

به گزارش خبرنگار سیتنا، این تفاهمنامه با حضور مسعود کرباسیان رییس کل گمرک و «محمد سعیدنژاد» مدیرکل سازمان بنادی و دریانوردی درباره چگونگی تبادل الکترونیکی اسناد و اطلاعات و با هدف برقراری ارتباط سیستمی و تامین و مبادله اطلاعات اسنادی منعقد شد.

بر پایه این تفاهمنامه، مقرر شد اقدامات تعیین شده حداکثر در مدت 15 روز از تاریخ امضای آن عملیاتی و اجرایی شود.

بر این اساس، سازمان بنادر و دریانوردی باید نسبت به ارایه اطلاعات تاییدیه «تالی و مانیفست» به صورت الکترونیکی به گمرک ایران اقدام کند؛ همچنین این سازمان نسبت به ارایه اطلاعات تاییدیه قبض انبارهای صادره به صورت الکترونیکی به گمرک ایران اقدام کند.

بر اساس این تفاهم نامه، چگونگی ارایه اطلاعات توسط سازمان بنادر و دریانوردی به گمرک ایران باید به گونه ای باشد که فرآیند همه تغییرات گذشته در قبض انبارهای قابل معامله مشخص بوده باشد.

گمرک ایران نیز براساس این تفاهم نامه پروانه الکترونیکی گمرک را با درج آخرین اطلاعات و شماره قبض انبارهای صادره توسط سازمان بنادر صادر و مراتب را به سازمان بنادر ارسال کند.

همچنین گمرک ایران به محض تخصیص شماره ثبت (کوتاژ) بسته شدن فرآیند قبض انبار (تغییرات، تمدید، صدور، تغییر نام، صدور قبض انبار) را بر مبنای شماره آخرین قبض انبار اظهار شده به سازمان بنادر منعکس کند.

صدور «پیجگ»(قبض انبار) خروجی کالا و کانتینر توسط سازمان بنادر و دریانوردی در سامانه خود، باید براساس اطلاعات پروانه گمرکی منطبق بر اطلاعات آخرین قبض انبارهای صادره از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، انجام پذیرد؛ این قبض ملاک تسویه پروانه گمرکی و خروج کالا و کانتینر از درب خروج گمرک است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-30 18:29

افزودن دیدگاه جدید