کد مطلب: 

190557

تخصیص 100 میلیارد تومان برای یارانه‌ی مطبوعات و طرح اشتراک

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: امسال برای حمایت از نشریات 100 میلیارد تومان تخصیص یافته که 30 میلیارد تومان آن به طرح اشتراک نشریات اختصاص دارد.
تخصیص 100 میلیارد تومان برای یارانه‌ی مطبوعات و طرح اشتراک

به گزارش سیتنا، حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با مدیران مسئول نشریات محلی استان بوشهر، گفت: با توجه به تغییر الگوی مصرف رسانه ای در جهان از رسانه های جمعی به اجتماعی، رویکرد این وزارتخانه توسعه و حمایت از نشریات محلی است.

وی افزود: اگرچه با این روند عرصه برای رسانه های سنتی درحال تنگ تر شدن است اما دراین بین سه دسته از رسانه های سنتی بین المللی، تخصصی و محلی هم اکنون فرصت فعالیت در حوزه رسانه را دارند.

انتظامی گفت: برای توسعه کشور نیازمند توسعه استان ها و مناطق هستیم که بخشی از این توسعه متوجه رسانه هاست.

معاون مطبوعاتی با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیارد یارانه برای مطبوعات، افزود: شاهد افزایش دو برابری اعتبارات در این بخش هستیم.

وی همچنین از تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای طرح اشتراک نیم بهای نشریات خبر داد و افزود: طرح اشتراک نشریات با هدف ارتقاء سطح دانش عمومی و تخصصی جامعه و گسترش فرهنگ و سرانه مطالعه و حمایت از مطبوعات اجرا شده است.

معاون امور مطبوعاتی درباره توزیع آگهی های دولتی در رسانه ها خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از تخلف احتمالی، روند توزیع آگهی های دولتی درحال الکترونیکی شدن است.

انتظامی همچنین درباره ممنوعیت چاپ نیازمندی ها توسط کانون های آگهی و تبلیغاتی تاکید کرد: چاپ نیازمندی ها ازسوی کانون های تبلیغاتی تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی به دنبال دارد.

وی در تشریح برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه مناطق کم برخوردار گفت: در استان های کم برخوردار هر فرد می تواند نمایندگی پنج رسانه و در سایر استان ها سه رسانه را داشته باشد.

انتظامی افزود: رسانه هایی که از فهرست بیمه ای برخوردار نباشند قادر به دریافت یارانه های دولتی، طرح اشتراک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آگهی های دولتی نخواهند شد.

وی در پایان تصریح کرد: با طرحی که در حال تدوین است از 20 روز دیگر چنانچه دستگاهی دولتی بدون ارتباط با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به دادن آگهی به نشریه ای کند آن دستگاه به سازمان های دیوان محاسبات و بازرسی کشور معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-29 16:41

افزودن دیدگاه جدید