کد مطلب: 

190530
مدیرعامل رایتل در حضور معاون اول رئیس جمهور، تشریح کرد:

اقدامات اجرایی شبکه‌ی توزیع محتوای رایتل در حوزه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات

دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در حاشیه‌ی رونمایی از فاز نخست شبکه‌ی ملی اطلاعات از غرفه‌ی رایتل در نمایشگاه جانبی بازدید کرد.
اقدامات اجرایی شبکه‌ی توزیع محتوای رایتل در حوزه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات

به گزارش سیتنا، روابط عمومی رایتل، خبر داد: اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور صبح امروز (یکشنبه) از غرفه‌ی رایتل واقع در محوطه‌ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بازدید کرد.

گفتنی است؛ این بازدید در حاشیه‌ی افتتاح فاز اول شبکه‌ی ملی اطلاعات اتفاق افتاد و معاون اول رییس جمهور در جریان اقدامات صورت گرفته در راستای بهره‌برداری از شبکه‌ی توزیع محتوای رایتل در راستای راه‌اندازی شبکه‌ی ملی اطلاعات قرار گرفت.

وی در ادامه با خدمات متنوع محتوایی رایتل و همکاری این اپراتور با بزرگترین تولیدکنندگان محتوا در جهت ارایه محتوای تولیدی خود بر بستر شبکه‌ی ملی اطلاعات آشنا شد.

گفتنی است؛ مراسم افتتاح فاز نخست شبکه‌ی ملی اطلاعات صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، سید مجید صدری مدیرعامل رایتل و جمعی از معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

شبکه‌ی ملی اطلاعات با ذخیره‌سازی داده‌ها در داخل کشور و گردش آنها سبب افزایش کیفیت، بالا رفتن سرعت و کاهش قیمت تبادل داده می‌شود.

با افتتاح این شبکه کاربران ایرانی برای مشاهده‌ی وب‌سایت‌های ایرانی، دریافت فایل (دانلود) از سرورهای داخل کشور و دسترسی به سازمان‌های خصوصی و دولتی داخلی نیازی به استفاده از پهنای باند بین‌الملل ندارند.

از سویی برای دریافت داده‌های داخلی نیاز نیست داده از کشور خارج شده و دوباره به کشور بازگردد؛ بنابراین میزان تاخیر (latancy یا ping) کاهش می‌یابد و کیفیت و سرعت ارتباطات کاربران ایرانی در دریافت اطلاعات بیشتر می‌شود.

یکی دیگر از نکاتی که در شبکه‌ی ملی اطلاعات در نظر گرفته شده است، مراکز تبادل داده‌ی ترافیک داخلی (IXP) هستند. با استفاده از IXP ترافیک داخلی برای رسیدن به مقصد به نزدیک ترین IXP منتقل میشود و ترافیک داخلی در کوتاهترین مسیر ممکن در داخل کشور به سمت مقصد فرستاده می‌شود.

در حال حاضر مرکز تبادل ترافیک داخلی در شهرهای تهران، تبریز، شیراز و مشهد راه اندازی شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-28 23:52

افزودن دیدگاه جدید