کد مطلب: 

190507

رونمایی رسمی از فاز نخست شبکه‌ی ملی اطلاعات

آیین رونمایی از فاز نخست شبکه‌ی ملی اطلاعات، صبح امروز یکشنبه در محل تالار شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
رونمایی رسمی از فاز نخست شبکه‌ی ملی اطلاعات

به گزارش خبرنگار سیتنا، آیین رونمایی از فاز نخست شبکه‌ی ملی اطلاعات با حضور دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول ریاست جمهوری، دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، تنی چند از اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی و معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران اپراتورهای اینترنتی و تلفن همراه، مدیران و نمایندگان شرکت‌های بخش خصوصی و اصحاب رسانه برگزار شد.

در بخش اول این مراسم، مهندس جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات، به ارایه‌ی گزارشی تکمیلی از روند طراحی و اجرای شبکه‌ی ملی اطلاعات پرداخت.

جهانگرد با اشاره به رویکرد مثبت دولت تدبیر و امید در طراحی هر چه سریعتر این شبکه، گفت: طبق قانون برنامه‌ی پنجم توسعه‌، شبکه‌ی ملی اطلاعات باید شکل می‌گرفت که در طی دو سال و نیم گذشته طی جلسات مختلف زیرنظر مستقیم وزیر ارتباطات در این زمینه اقدامات صورت گرفت.

وی با بیان فرایند طراحی و تدوین برنامه‌ی اقدام شبکه‌ی ملی اطلاعات، افزود: دستاورد این شبکه افزایش تولید محتوای بومی و امنیت است و امیدواریم که این اصولی که برای شبکه در نظر گرفته شده را به انجام برسانیم.

جهانگرد اظهار داشت:‌ با امکان فراهم شده امیدواریم نسبت ترافیک داخل به خارج روند رو به رشدی داشته باشد.

وی تصریح کرد: با اقدامات در دست اجرا امیدواریم هزینه‌ی خانوار کاهش یافته و میزان دسترسی افزایش یابد.

جهانگرد امنیت پایداری شبکه، کاربران و محتوا را از اقدمات انجام گرفته برشمرد و افزود: توانمندی و پایداری شبکه در کنار موضوعات تکنیکی به خوبی مدیریت شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-28 14:46

افزودن دیدگاه جدید