کد مطلب: 

190413

افتتاح شبکه‌ی تحویل محتوا (CDN) شرکت مخابرات ایران

همزمان با هفته دولت ، شبکه «CDN» شرکت مخابرات ایران که به منظور کاهش بار ترافیک شبکه ملی اطلاعات و بهبود کیفیت تحویل محتوا و خدمت به مشتریان، به طور رسمی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
افتتاح شبکه‌ی تحویل محتوا (CDN) شرکت مخابرات ایران

به گزارش سیتنا، شبکه تحویل محتوا که به اختصار CDN نیز خوانده می‌شود؛ شبکه ای از سرورهایی است که در نقاط مختلف جغرافیایی توزیع و مستقر شده‌اند  و با استفاده آن، کاربران می­توانند به فایلها و محتوای مورد نیاز ازجمله کلیپ های ویدئویی، بازی، فیلم ، انواع فایلهای قابل دانلود شدن، Http، VOD، online APP، online Game، APP Update از طریق نزدیک‌ترین سرور فیزیکی دسترسی پیدا کنند.

با اجرای این طرح کاربرانی که از سرویس اینترنتی شرکت مخابرات ایران استفاده می­ کنند، می ­توانند محتوای بارگذاری شده را  از داخل شبکه همان استان یا حتی همان مرکز مخابراتی دریافت نمایند.

این سرویس می تواند در افزایش سرعت تحویل محتوا و پهنای باند در وب سایت‌های با ترافیک بالا بسیار تأثیرگذار باشد.

بر اساس این گزارش، پروژه CDN می تواند با ایجاد یک ارتباط مطمئن و پایدار برای کاربر نهایی علاوه بر افزایش کیفیت سرویس و خدمات قابل ارائه به مشتری، موجب صرفه جویی چشمگیری در استفاده از منابع ملی با بهینه سازی و مدیریت پیشرفته ترافیک در شبکه انتقال کشور شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-25 20:24

دیدگاه‌ها

تصویر احویزادگان محمد کریم
تا مادامیکه اینگونه مرزبندی ها باشد پدر ملت در می اید پس از سالها تاخیر تازه بفکر افتاده وعده میدهند که CDN راه بندازند فقط برای مشترکان مخابرات ایران ظاهرا مشترکان سایر اپراتور ها نمیتوانند از این محتوا بهره کیری کنند . به نظر میرسد مخابراتی ها در جزیره خودشان کار میکنند و هیچ توجهی به منافع ملی ندارند چه اشکالی دارد که مخابرات هم در کنار سایر اپراتور های قانونی کشور محتوای خود را به اشتراک گذارد و متقابلا از محتوای اپرتور های دیگر که بحمدالله از مخابرات جلوترند بهره گیرد ظاهرا ارز خواران مخابراتی باز هم خوابی دیده اند تا با بوق کرنا یوروئی بدست ارند و به غفلت بخورند سفرهای خارجی بروند وشعار بدهند و حاضر نیستند از منابع داخلی حرفی زده شود تا سیه روی شوند و نتوانند ملت را بچاپند.
ارسال شده توسط احویزادگان محمد کریم در 05 شهريور 95 - 20:11

افزودن دیدگاه جدید