کد مطلب: 

190377

انتشار تصویر شنای راهبه‌ها در فیس بوک جنجال به پا کرد (+عکس)

انتشار تصویری از چند راهبه که در ساحل دریا لباس دینی خود را به تن دارند و سرهایشان پوشیده است، در شبکه اجتماعی فیس بوک جنجال گسترده به پا کرد.
انتشار تصویر شنای راهبه‌ها در فیس بوک جنجال به پا کرد (+عکس)

به گزارش سیتنا، در شرایطی که جنجال زیادی در فرانسه درباره اجازه یا عدم اجازه استفاده از بورکینی (لباس شنای اسلامی) ایجاد شده است، "عزالدین الزیر" امام جماعت شهر فلورانس که این تصویر را منتشر کرده، هیچ توضیحی درباره آن نداده است.

تا پیش ازاینکه فیس بوک در پی اعتراض برخی کاربران، صفحه امام جماعت فلورانس را ببندد، این تصویر بیش از دو هزار بار به اشتراک گذاشته شد.

امام جماعت فلورانس ساعاتی پس از بسته شدن صفحه اش، بار دیگر آن را باز کرد و گفت که هدفش از انتشار این تصویر بدون توضیح، پاسخ به کسانی بوده است که می گویند ارزش های غربی در شیوه پوشیدن لباس و پوشاندن بدن فرق می کند.

به گزارش العالم، وی در گفتگو با شبکه ایتالیایی، "اسکای تی جی 24"، گفت: "با انتشار این تصویر می خواستم بگویم که برخی از ارزش های غربی از مسیحیت می آید و ریشه های مسیحیت نیز به افرادی بازمی گردد که تقریباً به طور کامل بدن خود را می پوشاندند".

الزیر که ریاست اتحادیه موسسات اسلامی در ایتالیا را بر عهده دارد، افزود که هدفش از انتشار این عکس، پیشبرد امور به سوی جنجالی مثبت بوده است. وی تصریح کرد که اظهارنظرهایی مثبت را از سوی بسیاری از مسیحیان درباره این عکس دریافت کرده است.

شهرداری نیس فرانسه روز جمعه (29 مرداد) طی دستوری پوشیدن بورکینی را در سواحل این شهر ممنوع کرد و به جمع دیگر شهرهای فرانسوی پیوست که پوشیدن بورکینی را ممنوع کرده بودند.

مسئولان فرانسوی اخیراً سه دختر را به علت پوشیدن لباس شنای اسلامی در ایالت کان درجنوب فرانسه به پرداخت جریمه نقدی محکوم کردند.

این درحالیست که بازرسی ها در سواحل منطقه بعد از ممنوع شدن پوشش لباس شنای اسلامی تشدید شده است.

بعد از جنجال ایجاد شده در فرانسه، وزیر کشور ایتالیا گفت ممنوع کردن لباس شنای زنان مسلمان که به طور کامل بدن و سر را در دریا می پوشاند، نه تنها درست نیست، بلکه خطرناک است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-24 17:57

افزودن دیدگاه جدید