کد مطلب: 

190373

امضای تفاهم‌نامه‌ی ایجاد آزمایشگاه مجازی در شهرستان اردستان

در راستای توسعه و گسترش کاربردی فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین توسعه اشتغال، خدمات الکترونیکی گردشگری تفاهم نامه ایجاد آزمایشگاه مجازی و آموزش الکترونیکی جهت ارتقای مهارت برنامه نویسی مبتنی بر موبایل و ایجاد چتر WiFi در شهرستان اردستان بر بستر محیط رایانه ای و امکانات شبکه ملی اطلاعات مبادله شد.
امضای تفاهم‌نامه‌ی ایجاد آزمایشگاه مجازی در شهرستان اردستان

به گزارش سیتنا، مهندس جهانگرد در مراسم افتتاحات پروژه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در مسجد جامع و تاریخی شهرستان اردستان اظهار داشت: شهرستان اردستان به لحاظ جغرافیایی در قلب ارتباطات کشور قرار گرفته است و ظرفیت های تاریخی زیادی در این منطقه مستتر است.

وی نیروی انسانی کوشا و توانمند را از مهم ترین ذخایر ارزشمند این منطقه برشمرد و گفت : با حمایت هایی که دولت تدبیر و امید و به نمایندگی آن دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می دهند، تلاش می کنیم تا پایه گذار رشد و صنعتی ثروت آفرین در این منطقه باشیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بر شمردن فعالیت های صورت گرفته در این راستا افزود ما در این منطقه بهترین ظرفیت ارتباطات دیتای مدرن در کشور را داریم و همچنین خطوط فیبر نوری کشور از این منطقه عبور کرده است و همین وجود مناطق ویژه با مسافت مالیاتی تمام امکانات لازم برای استقرار دانش بنیان در این قسمت فراهم شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: در زمینه گردشگری و توریسم بومی تفاهم­نامه­ای مبتنی بر خدمات گردشگری با کمک شبکه های اینترنتی مبادله شده است که حدود 150 واحد روستایی را تحت پوشش قرار می دهد و این فرصت می تواند حجم مناسبی از اشتغال را در منطقه ایجاد نماید.

جهانگرد در ادامه از تاسیس و آغاز به کار 2 مرکز تماس خبر داد و اظهار امیدواری نمود که با شروع فعالیت این مراکز فرزندان این خطه فرصت اشتغال را در منطقه ایجاد نماید.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز آموزش­های سریع و کوتاه مدت به جوانان خبر داد و گفت: جوانان با تولید محتوا و اطلاعات بومی و فروش آن در شبکه می توانند درآمدزایی و ارزش آفرینی نمایند و همچنین تصریح کرد: انتقال آموزش های بسیار به جوانان دانشگاهی و نیمه دانشگاهی در راستای خلق برنامه­های رایانه­ای از دیگر اقدامات صورت گرفته در این منطقه بتوانند ثروت آفرینی پایداری را فراهم نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-24 16:55

افزودن دیدگاه جدید