کد مطلب: 

190348

ابهام در اصل سخنان و محلی که وزیر ارتباطات در سفرش به قم در خصوص تلگرام سخن گفته است!

در پی انتشار برخی اخبار به نقل از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به استان قم در خصوص تلگرام، روابط عمومی وزارت متبوع اطلاعیه‌ای منتشر کرد؛ نکته انکه رسانه ها ادعا می کنند که محمود واعظی عصر سه شنبه در دیدار با فعالان فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم این سخنان را مطرح کرده ولی روابط عمومی وزارت ارتباطات با رد اخبار رسانه‌ها، متن سخنان دکتر واعظی در دیدار با آیت الله مکارم را منتشر کرده است.
ابهام در اصل سخنان و محلی که وزیر ارتباطات در سفرش به قم در خصوص تلگرام سخن گفته است!

به گزارش سیتنا، سایت وزارت ارتباطات ساعاتی پس از انتشار نقل قولی از وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه "فعالیت تلگرام در ایران نباید ادامه پیدا کند" اطلاعیه‌ای به شرح ذیل منتشر کرد:

"در پی برخی سوء برداشتهای رسانه ای از سخنان دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به استان قم، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات لازم دید تا به منظور رفع شبهات کاربران و رسانه های جمعی سخنان ایشان را در قالب اطلاعیه منتشر کند تا برداشت های سوء به روند توسعه حوزه ارتباطی کشور صدمه نزند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سفر به قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه زیرساخت کشور، گفت: تلاش ما آن است که از بسترهای فراهم شده به وسیله ارتقای زیرساخت در جهت تولید محتوای بومی و ارایه با کیفیت خدمات به کاربران استفاده کنیم.

واعظی افزود: در حوزه آسیب های احتمالی فضای مجازی نیز راه حل مناسب محدود کردن یا مسدود کردن فضای مجازی یا شبکه های اجتماعی نیست بلکه باید به توانمند سازی و بومی سازی و تولید محتوای فاخر بپردازیم.

وزیر ارتباطات در این زمینه اضافه کرد: به عنوان نمونه هزاران شبکه اجتماعی مثل تلگرام در کشور فعال هستند که امکان تبادل هر نوع محتوایی را فراهم می سازند اما راه حل جلوگیری از آسیب های احتمالی مسدود کردن و بستن این شبکه ها نیست بلکه باید بسترسازی لازم برای تولید و نشر شبکه های اجتماعی بومی با قابلیت مناسب و قابل قبول کاربران فراهم گردد.

واعظی همچنین با یادآوری برهه های مختلف زمانی و حضور شبکه های اجتماعی در این برهه ها افزود: زمانی وایبر و یا زپانی دیگر ویچت و واتس آپ شبکه مورد استفاده اکثر کاربران بود اما دیدیم که ظرف 24 ساعت بیش از 14 میلیون کاربر ایرانی به شبکه تلگرام مهاجرت کردند.

وی اظهار کرد: در واقع گرایش کاربران به سمت شبکه ای است که دارای قابلیت مناسب و رفع کننده نیازهای ارتباطی شان باشد و در این زمینه نام شبکه مطرح نیست پس با بومی سازی شبکه اجتماعی دارای قابلیت مناسب می توان کاربران داخلی را جذب کرد.

گفتنی است؛ برخی رسانه‌ها (از جمله ایرنا - لینک) در انتشار اخبار سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به قم نوشتند که واعظی در خصوص وضعیت شبکه های پیام رسان فعال در ایران، بیان کرد: ما قبول نداریم که باید تلگرام به فعالیت در کشور ما ادامه دهد بلکه باید چند شبکه اجتماعی ملی در فضای مجازی ایجاد و تقویت شود تا مردم احتیاج خود به اطلاعات را از پایگاه های پیام رسان داخلی تامین کنند. از نظر امنیتی هم درست نیست که اطلاعات 20 میلیون کاربر ایرانی در خارج از کشور ذخیره شود و آنها هر زمان که بخواهند از این اطلاعات سوءاستفاده کنند.

البته رسانه ها نوشتند که محمود واعظی عصر سه شنبه در دیدار با فعالان فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن همایش های غدیر این سخنان را مطرح کرده، در حالی که روابط عمومی وزارت ارتباطات متن سخنان دکتر واعظی در دیدار با آیت الله مکارم را منتشر کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-23 23:14

دیدگاه‌ها

تصویر احویزادگان محمد کریم
گروهی از کاسبان تجارت تجهیزات مخابراتی در پشت سنگر تحریم ها سالها در مخابرات حاکمیت داشته ودارند .اینها همواره سعی کرده اند تجهیزات خارج از رده را در مزایده ها خارجی بخرند و به مخابرات ایران با هیاهوی تحریم ها و دور زن قوانین جاری به چندین برابر قیمت بفروشند . نمونه بارز ان همان مراکز تلفن ثابت و همراه نسل دوم و همچنین تحهیزات دیتای تلبس است به ملت ایران به ده برابر قیمت واقعی تجمیل شده است و این دلال ها جیب خود و دلالان اجنبی را پر کرده اند . اکنون که این تجهیزات پاسخگوی نیاز زوز نیست اینها از افشای این فساد خوف دارند .میخواهند این ننگ را مشمول مرور زمان نموده بفراموشی برانند از دسترسی ملت به تکنولوژی روز گریزانند . با اقداماتی مانند انچه در مورد توقف تلفن تصویری به راه انداختند و نتیجه گرفتند مانع دسترس ملت بشوند اینها از یکسو با صحنه سازی و عوعا سالاری توانستند با گرفتن فتوا از ایات عظام حلو فعایت تلفن تصویری رقیبشان رایتل را بگیرند و بعد هم زمان خریده و نسل 4 را راه اندازی گردند تا عقب ماندگی شان دیده نشود ظاهرا تصاویر نسل 4 دیگر فساد اور نیست و فساد مربوط به نسل سوم بوده است. حالا هم اینها از قول وزیر خبر میسازند که وا تلگرلما امید وارند با این روش ها جلو بهره مندی از تکنولو‍ی حدید را بگیریند و فضائی باقی بماند که همچنان بتوانند مکالمه خارج از رده را با قیمت بالا به ملت تحمیل کنند. تنها راه امنیت بهره گیری از تکنیک های نو با رعایت امنیت مباشد و نه نه عوعا کردن و رفیق قافله و شریک راه زن شدن . انشالله باید بزودی با حمایت دولت شبکه های مدرن داحلی راه اندازی شود تا هم دشمنان خارج دستشان از دسترسی به اطلاعات ملت کوتاه شود وهم زمینه فساد برای این مفسدان داخلی فراهم نشود .
ارسال شده توسط احویزادگان محمد کریم در 05 شهريور 95 - 20:01
تصویر حسینی
سلام ای بابا! باز هم گفتن و تکذیب و اصلاحیه دادن! نمیشه متن مصاحبه ها را قبلا تهیه کنند براشون که این همه تکذیب و اصلاحیه لازم نباشد. گفتند مستر کارت تکذیب شد گفتند سرورهای تلگرام... تکذیب شد حالا این یکی اصلاحیه شد ای وای ای هوار بابا نمیشه واعظ کمتر وعظ کنه؟
ارسال شده توسط حسینی در 03 شهريور 95 - 10:32

افزودن دیدگاه جدید