کد مطلب: 

190339

با تحقق شبکه‌ی ملی اطلاعات، آسیب‌های فضای مجازی کاهش می‌یابد

همزمان با فرا رسیدن هفته دولت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به استان قم سفر کرده است با حضرت آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و امام جمعه قم دیدار کرد و در این دیدار در خصوص مسایل مختلف حوزه فاوا و از جمله ایجاد شبکه ملی اطلاعات گفتگو کرد.
با تحقق شبکه‌ی ملی اطلاعات، آسیب‌های فضای مجازی کاهش می‌یابد

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی در دیدار با آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد، با بیان اینکه دولت طی سه سال اخیر به دنبال اجرای تعهدات خود بوده است، اظهار کرد: گروه‌های تکفیری در نزدیکی مرز نظام اسلامی امنیت منطقه را تهدید کرده اما به برکت همدلی و هم‌افزایی میان مسؤولان و تدبیر رهبر انقلاب اسلامی امنیت نظام اسلامی به شیوه مطلوب در جامعه احساس می‌شود.

وی از تلاش دستگاه‌های امنیتی به منظور تامین امنیت نظام اسلامی تقدیر کرد و افزود: در فضای امنیت نظام اسلامی می‌تواند در راستای رسیدن به ثبات اقتصادی حرکت کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه رقابت گروه‌های سیاسی سبب پایداری نظام اسلامی می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم در انتخابات آینده هم همدلی در میان گروه‌های سیاسی به خوبی رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمن برای ترویج ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی هزینه‌های بسیاری کرده است، مطرح کرد: با برداشته شدن تحریم‌ها امید جدیدی نسبت به آینده فعالیت‌های اقتصادی به وجود آمده است و طی پنج ماه اخیر توانسته‌ایم در حوزه کشاورزی و وصنعت به دستاوردهای گسترده برسیم.

واعظی بهبود وضعیت معیشتی مردمی را یکی از اهداف دولت تدبیر و امید برشمرد و عنوان کرد: تاکنون برای توسعه فناوری اقدامات گسترده‌ای انجام شده است تا بتوانیم از این بستر به توسعه و توانمندسازی بخش‌های مختلف کشوری برسیم.

وی توسعه بسترهای فناوری در کشور را نیازمند بخش‌های مختلف دانست و گفت: جوامع مختلف با پدیده فضای مجازی مواجه شده‌اند که این فضا فرصت‌ها و تهدیدهای مختلفی را به دنبال دارد و دستگاه‌های مختلف برای افزایش فرصت‌های این پدیده و کاهش آسیب‌های آن تلاش می‌کنند.

واعظی از برگزاری مستمر جلسات شورای عالی فضای مجازی در کشور یاد کرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی نسبت به ایجاد شبکه ملی اطلاعات تاکیدات بسیاری داشته‌اند و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال تحقق این خواسته است تا بتواند در حوزه کاهش آسیب‌های فضای مجازی به دستاوردهای مورد نظر برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مراکز پژوهشی قم محتوای دینی بسیاری را برای داخل و خارج کشور تولید می‌کنند، عنوان کرد: هفته آینده فاز نخست شبکه ملی اطلاعات افتتاح می‌شود و مردم می‌توانند با استفاده از این بستر از محتوای اطلاعات داخلی کشور با هزینه کمتر و سرعت بالاتر استفاده کنند.

وی رفع آسیب‌های فضای مجازی را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و یادآور شد: برای ترویج فرهنگ فضای مجازی نیازمند حوزه هستیم و در این راستا نصحیت مراجع تقلید و علمای دینی را در دستور کار برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار می‌دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-23 18:14

افزودن دیدگاه جدید