کد مطلب: 

190267

اولویت اول رایتل جذب سرمایه‌ برای توسعه‌ی شبکه‌ و ارتقاء کیفیت است

مدیرعامل رایتل می‌گوید که این شرکت به دنبال جذب سرمایه در راستای ارتقاء کیفیت و افزایش حجم سرمایه است و تاکید دارد که تا زمانی مقدمات جذب سرمایه‌ی خارجی انجام نشود، میزان سهام قابل فروش تعیین نخواهد شد.
اولویت اول رایتل جذب سرمایه‌ برای توسعه‌ی شبکه‌ و ارتقاء کیفیت است

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری میزان، در چند سال اخیر به واسطه اصل 44 قانون اساسی بسیاری از شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی از بدنه دولت جدا شده تا به بخش خصوصی واقعی اعطا شود، این قانون تا حدودی در کشور اجرا شده اما آنطور که باید شکل و شمایل درستی در اجرا به خود نگرفته است و نیاز بر آن است تا خصوصی سازی در اجرا با روند مناسبی انجام شود.

در کنار خصوصی سازی، شرکت‌ها به دنبال جذب سرمایه خارجی هستند، سرمایه گذاری خارجی این کمک را خواهد کرد که توان فعالیت شرکت‌ها بیش از گذشته افزایش یابد و از سوی دیگر بتوانند پروژه‌های بیشتری را راه اندازی کنند.

یکی از شرکت‌هایی که در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است و توانسته به اپراتور سوم کشور بدل شود، شرکت رایتل است، این شرکت که زیرمجموعه وزارت کار شناخته می‌شود، در چند ماه اخیر از سوی یکی از اعضای کابینه دولت اعلام شد که قرار است بخشی از سهامش به فروش برسد.

به نظر می‌رسد برای فروش رایتل باید محمود واعظی به عنوان وزیر ارتباطات و علی ربیعی به عنوان وزیر کار نظر خود را اعلام کنند.

در این رابطه سید مجید صدری، مدیرعامل رایتل در پاسخ به این سوال که آیا خریدار رایتل مشخص شده است، در گفت‌و‌گو با میزان، اظهار کرد: بحث فروش رایتل به طور کلی مطرح نیست و این شرکت به دنبال جذب سرمایه در راستای ارتقاء کیفیت و افزایش حجم سرمایه خود است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول جذب سرمایه خارجی است، افزود: میزان فروش سهام این شرکت به سرمایه گذار خارجی مشخص نشده است و برای آن سقف تعیین نشده است.

مدیرعامل رایتل خاطرنشان کرد: تا زمانی که مقدمات جذب سرمایه خارجی و فروش بخشی از سهام شرکت انجام نشود، میزان سهام قابل فروش تعیین نخواهد شد.

حال با این تفاسیر به نظر می‌آید، رایتل به طور کامل فروخته نخواهد شد و این شرکت قصد دارد در پسابرجام از جذب سرمایه خارجی بیشترین سود را از آن خود کند.

به نظر می‌رسد این شرکت در آینده نزدیک زیرمجموعه وزارت کار باقی بماند. این شرکت در گذشته با نماد اجاره رایتل ماهانه 21 درصد در بازار بورس به صورت آورده نقدی مورد معامله قرار می‌گرفت.

در حال حاضر نماد رایتل به سه صورت صایتل 902- صکوک اجاره رایتل ماهانه 21 درصد، صایتل-اجاره رایتل 20 درصد و صایتل 2- اجاره رایتل 2 - سه ماهه 22 درصد به ترتیب در بازار بورس، فرابورس و فرابورس مورد معامله قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-22 14:32

افزودن دیدگاه جدید