کد مطلب: 

189798

نشست صمیمی دکتر خوانساری با خبرنگاران برگزار شد

دکتر خوانساری، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به مناسبت روز خبرنگار و بزرگداشت این روز با اصحاب رسانه نشستی صمیمی برگزار کرد.
نشست صمیمی دکتر خوانساری با خبرنگاران برگزار شد

به گزارش سیتنا، در این نشست صمیمی که با حضور دکتر خوانساری، دکتر بدیع، دکتر یاری و خانم محمدی برگزار شد، جمعی از خبرنگاران از واحد مرکزی خبر، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌های خبری مطرح کشور شرکت داشتند.

بنا بر این گزارش، این دیدار و نشست صمیمی به منظور قدردانی از زحمات اصحاب رسانه و آشنایی بیشتر خبرنگاران حوزه ICT کشور با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار گردید.

دکتر خوانساری در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و تبریک هفده مرداد به اصحاب رسانه، گفت: شهادت این بزرگمردان که تا آخرین لحظه نیز به رسالت خود عمل کرده و متعهد به آگاهی رسانی بودند، الگویی مناسب است که باید دوباره باز تعریف شود.

وی با اشاره به نقش رسانه‌های نوین در امر اطلاع رسانی که تا حدودی رسانه‌های نوشتاری و صوتی و تصویری را به حاشیه رانده است، ‌خاطر نشان کرد: مسوولیت شما از قبل بیشتر شده است و باید در امر خبر رسانی درست، صحیح و هدفمند به مردم و جهت دهی خبری کوشاتر باشید.

وی با تاکید بر خبر رسانی بر منبای شایستگی و اصول حرفه ای، افزود: امیدوارم تلاش شما در جهت شرف و عزت کشور و موجب آگاهی رسانی به اقشار مختلف جامعه باشد.

رئیس پژوهشگاه ICT با بیان این که فعالیت‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، بنا به ماهیت پژوهشی و تحقیقاتی خود، زمان بر است، افزود: نقش پژوهشگاه زمینه ساز تصمیم گیری‌هایی است که نتیجه آن به صورت اثر بخش تر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

خوانساری با اشاره به نقش این پژوهشگاه در انجام مطالعات پژوهشی و مشاوره ای برای تمامی زمینه‌های فعالیت در مجموعه وزارت ارتباطات، اظهار داشت: به منظور گفتمان سازی در صنعت، دانشگاه و پژوهش حول فناوریهای جدید مثل 5G، جویشگر، اینترنت اشیا، رایانش ابری در کشور هر هفته تقریباً سخنرانی‌هایی برگزار می‌کنیم که خیلی موثر بوده است.

وی تصریح کرد: بعضی موضوعات باید به بلوغ فناوری برسد تا دستاورد قابل عرضه برای مردم و صنعتگران داشته باشد.

دکتر بدیع معاون پژوهشی مرکز تحقیقات مخابرات ایران نیز با تبریک روز خبرنگار و ایجاد رابطه بین خبر و خیر اظهار داشت: بین خبر و خیر ارتباط ارگانیک وجود دارد و علی القاعده خبر باید آگاهی رسان اخبار مورد نیاز مردم باشد و خبرنگاران به دنبال آن هستند که کار خیر را به انجام برسانند.

در این نشست خانم مهندس محمدی رییس پژوهشکده فناوری ارتباطات نیز با بیان هدف خود در بومی سازی فناوری به حمایت خوب دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت: در زمینه ارتباطات رادیویی، نوری، بخش شبکه و سیستم‌های مخابراتی برای به روز رسانی تجهیزات حمایت خوبی صورت گرفته است.  

وی از تهیه نقشه راه فناوریهای نوین 5G،  اینترنت اشیا، رادیو، دسترسی نوری و ماهواره خبر داد و افزود: نحوه برخورد سازمانهای تابعه با این فناوری‌ها و حتی کشور در دست بررسی است و امیدواریم با کمک تمام بخش‌های پژوهشگاه نقشه راه مناسبی ارایه شود.

دکتر یاری رییس پژوهشکده فناوری اطلاعات نیز با تقدیر از تلاش خبرنگاران در زمینه معرفی طرح جویشگر بومی به مخاطبان خاص، خواستار جذب مخاطب عام و معرفی دستاوردهای این طرح ملی به مردم شد.

وی با برشمردن اقدامات این پژوهشکده، گفت: امیدواریم برای شفاف سازی و معرفی بیشتر خدمات بومی که کمک شایانی به ثمر رساندن طرح‌های بومی می‌کند همچنان در کنار ما بوده و در این زمینه، ما را یاری نمایید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-13 15:58

افزودن دیدگاه جدید