کد مطلب: 

189786

"تحول در شرکت ارتباطات زیرساخت با حضور مدیری خوشفکر و جسور"

نمی‌توان از نقش مدیر خوشفکر و پویای شرکت زیرساخت که در ماه‌های اخیر سکان هدایت این شرکت را بر عهده گرفته است غافل شد، که با اقداماتی جسورانه و البته بر مبنای تفکر و آینده‌نگری، زمینه ساز این تحولات بنیادی در حوزه زیرساخت ارائه خدمات اینترنتی در کشور شده است و امید می رود با ادامه همین الگوی مدیریتی، روند افزایش کیفیت و کاهش قیمت اینترنت در کشور نیز همچنان ادامه یابد.
"تحول در شرکت ارتباطات زیرساخت با حضور مدیری خوشفکر و جسور"

به گزارش سیتنا، "مسعود فاتح" در سرمقاله یازدهمین شماره ماهنامه نسل چهارم، نوشت: از زمان تصدی مدیریت شرکت ارتباطات زیرساخت توسط مهندس جواد جهرمی، شاهد تحولات جدی در این شرکت دولتی به عنوان متولی شبکه های مادر مخابراتی هستیم. در این راستا علاوه بر سرعت گرفتن در روند اجرا و اتمام پروژه های فیزیکی شرکت ارتباطات زیرساخت در حوزه‌های پسیو و اکتیو، اقدامات موثری در راستای کاهش قیمت اینترنت و شفاف سازی ارتباط سرویس دهندگان خدمات مخابراتی با مردم صورت گرفته است.

در این میان، صرفنظر کردن شرکت ارتباطات زیرساخت از درآمد سالیانه 630 میلیارد تومانی به نفع کاربران نهایی اینترنت، با کاهش قابل توجه هزینه پهنای باند ارائه شده به سرویس دهندگان اینترنتی، اقدامی قابل تامل، جسورانه و در خور تحسین است که با نظارت مستقیم بر هزینه سرویس ارائه شده توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات به کاربران نیز شاهد کاهش ملموس قیمت اینترنت برای کاربران نهایی خواهیم بود. در همین راستا با راه اندازی مراکز Peering ترافیک داخلی توسط شرکت زیرساخت، هزینه اینترکانکشن داخلی بین اپراتورها نیز تقریبا به صفر رسیده است که این اقدام نیز گامی موثر و رو به جلو در راستای کاهش قیمت اینترنت است.

در همین حال توجه مدیریت شرکت ارتباطات زیرساخت به فعال کردن ظرفیت ترانزیت در کشور برای جبران کاهش درآمد این شرکت نیز قابل توجه است. نظر به گشایش‌هایی که در پسابرجام ایجاد شده است مذاکرات شرکت زیرساخت با سرویس دهنده‌ها‌ی خارجی سرعت بیشتری گرفته که با امضای توافق‌نامه‌های انتقال ترافیک از ایران شاهد افزایش درآمدهای ارزی‌ در این حوزه و نهایتا جبران کاهش درآمد زیرساخت خواهیم بود.

از سوی دیگر، برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پاپ بین المللی در چابهار از جمله دیگر اقدامات مدیریت جدید شرکت ارتباطات زیرساخت برای نزدیک کردن فاصله محتوای خارجی به کاربران داخلی است که بر همین اساس و طبق توافق زیرساخت با اپراتورهای بین المللی، به زودی دو CDN بزرگ دنیا در چابهار راه‌اندازی می شود.

در همین حال و در راستای شفاف سازی برای افزایش کیفیت سرویس ارائه شده به کاربران، رونمایی از سامانه‌ پایش شاخص‌های کیفی شبکه‌ شرکت زیرساخت از جمله اقدامات نوآورانه مدیریت جدید این شرکت و همکارانشان است که انتظار می رود سرویس دهندگان و ارائه دهندگان خدمات اینترنت نیز با تبعیت از شرکت ارتباطات زیرساخت نسبت به راه اندازی این سامانه اقدام کنند تا شفافیت در زنجیره ارائه خدمات به کاربران تکمیل شود و در فضایی رقابتی، امکان نظارت آنلاین بر تمامی زنجیره خدمات محقق شود و مردم بتوانند سرویس های اینترنتی دریافتی خود را پایش کنند تا با تلاش سرویس دهندگان برای افزایش کیفیت سرویس، کاربران هم در نهایت بتوانند سرویسی متناسب با هزینه‌ پرداختی خود را دریافت کنند.

از جمله دیگر اقدامات قابل تحسین مدیریت جدید شرکت ارتباطات زیرساخت در همین زمان کوتاه، مدیریت برای تسریع پیشرفت فیزیکی زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات است و می توان گفت در حال حاضر زیرساخت های فنی شبکه ملی اطلاعات تکمیل شده است و از این پس باید با تلاش برای افزایش کیفیت ارائه سرویس در این شبکه، شاهد استفاده حداکثری از این شبکه برای همه مردم و سازمان ها باشیم.

در نهایت ضمن تشکر از همه مدیران عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به صورت خاص همه مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت در دولت تدبیر و امید که زمینه ساز این موفقیت‌ها شدند، نمی توان از نقش مدیر خوشفکر و پویای شرکت زیرساخت که در ماه‌های اخیر سکان هدایت این شرکت را بر عهده گرفته است غافل شد، که با اقداماتی جسورانه و البته بر مبنای تفکر و آینده‌نگری زمینه ساز این تحولات بنیادی در حوزه زیرساخت ارائه خدمات اینترنتی در کشور شده است و امید می رود با ادامه همین الگوی مدیریتی، روند افزایش کیفیت و کاهش قیمت اینترنت در کشور نیز همچنان ادامه یابد تا علاوه بر رضایت حداکثری کاربران از وضعیت دریافت سرویس در کشور، شاهد رشد صعودی کشور در شاخص های حوزه فناوری اطلاعات در نمودارهای جهانی باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-13 13:04

افزودن دیدگاه جدید