کد مطلب: 

189573

ویدئو/ اگر پدال گاز گیر کرد و ترمز از کار افتاد، چه می کنید؟!

مشکلات فنی که گاه در خودرو به وجود می آید ، بسیار است ولی خطرناک ترین این مشکلات مربوط به موتور ، گیربکس و ترمز می شود .
ویدئو/ اگر پدال گاز گیر کرد و ترمز از کار افتاد، چه می کنید؟!

 به گزارش سیتنا، پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری شام تایمز، نوشت: تصور کنید که در حال رانندگی در اتوبان ناگهان مشکلی فنی پیش می آید و پدال گاز گیر می کند و ترمز از کار می افتد. در این شرایط چه می کنید؟

اقدامات لازم در صورت مواجه شدن با مشکل گیر کردن پدال گاز و کار نکردن ترمز :

- حفظ خونسردی

استرس نداشته باشید، زیرا هر تصمیم و اقدام اشتباه به علت استرس ممکن است به قیمت جان شما تمام شود. فرمان را در دست بگیرید و پیوسته به جلو نگاه کنید و اگر جاده خالی از خودرو بود ، به دنبال یافتن لاین خالی برای هدایت خودرو به سوی آن لاین باشید و اگر هیچ لاین خالی پیدا نکردید ، در سمت چپ اتوبان حرکت کنید تا با خودروهای دیگر برخورد نکنید.

- درنگ کردن پیش از استفاده از ترمز دستی

اگر خودروی شما با سرعت پایین حرکت می کند ، ترمز دستی را بکشید تا با این روش بتوانید آسیب ها و صدمات خطرناک را از خود و همراهانتان دور کنید، ولی اگر خودروی شما با سرعت بالا حرکت می کند ، از کشیدن ترمز دستی بپرهیزید، زیرا چنین کاری باعث واژگونی خودرو و به خطر افتادن جان شما و دیگر سرنشینان خواهد شد .

خطر --- آیا به خاموش کردن خودرو فکر کرده اید؟!

خاموش کردن خودرو هنگام حرکت با سرعت بالا باعث قفل شدن فرمان و حرکت خودرو در یک لاین می شود، و در این هنگام نمی توانید مانع برخورد خودروی خود با خودروی جلویی بشوید.

خلاص کردن ... بهترین راه حل

بهترین راه حل برای رهایی از مشکل گیر کردن پدال گاز و کار نکردن ترمز هنگام حرکت با سرعت بالا، خلاص کردن خودرو و فشار دادن مداوم و محکم پدال ترمز است، و با این روش نیروی موتور به چرخ ها منتقل نخواهد شد و سرعت خودرو به آرامی کاهش خواهد یافت، و با همین روش به رانندگی ادامه دهید، و فرمان را تحت کنترل خود داشته باشید تا اینکه بتوانید در محلی توقف کنید.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-08 17:49

افزودن دیدگاه جدید