کد مطلب: 

189231

پشت پرده‌ی تعطیلی روزنامه‌ی "وطن امروز"؛ بدهی و ملک وقفی

برخی رسانه‌های می‌گویند تعطیلی روزنامه وطن امروز به‌خاطر بدهی ۸۷۰ میلیونی و حکم تخلیه ملک وقفی است. این روزنامه به مدیریت مهرداد بذرپاش سه سال رایگان توزیع می‌شد. ایرنا می‌نویسد یک نهاد خاص "مادر خرج" این روزنامه است.
پشت پرده‌ی تعطیلی روزنامه‌ی "وطن امروز"؛ بدهی و ملک وقفی

به گزارش سیتنا، خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه نوشت که قطع کمک‌های رایگان به روزنامه وطن امروز و تصمیم سازمان اوقاف برای پس گرفتن ملک وقفی در اختیار این روزنامه، از مهم‌ترین دلایل توقف کار آن است.

روزنامه وطن امروز به مدیریت مهرداد بذرپاش صبح چهارشنبه پنجم مرداد منتشر نشد. این روزنامه حامی دولت‌های نهم و دهم، شامگاه سه‌شنبه پنجم مرداد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «به دلیل اخلالی که ماموران یکی از نهادها در فرایند کاری روزنامه‌ایجاد کرده‌اند، چاپ آن در روز چهارشنبه میسر نیست.»

منبع یاد شده به ایرنا گفته است که وطن امروز به خاطر اجرای حکم تخلیه ساختمان و خروج تعدادی از وسایل، امکان انتشار در روز چهارشنبه را نداشت: «ساختمان روزنامه وطن امروز متعلق به سازمان اوقاف و امور خیریه است و رئیس وقت این سازمان، بیت‌المال و اموال وقفی مردم را به صلاح خود در اختیار بذرپاش و روزنامه‌اش قرار داده بود.»

نام این منبع اعلام نشده است. ایرنا از قول او نوشت روزنامه وطن امروز از سوی برخی نهادها حمایت ویژه می‌شود: «یک نهاد خاص هر روز به طور مداوم چهار صفحه آگهی به این روزنامه می‌دهد و به نوعی مادرخرج آن محسوب می‌شود.»

تیراژ روزانه وطن امروز چهار هزار نسخه اعلام شده است. منبع ایرنا افزوده که این روزنامه در سال‌های ۸۷ تا ۹۰ با امکانات موسسه ایران و به صورت رایگان منتشر می‌شد: «همه هزینه‌های کاغذ، چاپ و توزیع آن با این موسسه بود اما پس از توقف این روند، هزینه‌های مربوطه با قیمت تمام شده محاسبه شد ولی مسئولان آن با وجود تعهد و پذیرش بدهی ۸۰۰ میلیون تومانی از پرداخت آن خووداری می‌کنند.»

وطن امروز از منتقدان سرسخت دولت روحانی است و در هفته‌های اخیر گزارش‌ها و تصاویر متعددی در باره فیش‌های حقوقی نامتعارف منتشر کرده بود.

وطن امروز به خاطر تیترهای اول خود شهرت دارد؛ تیترهایی که "موهن و غیراخلاقی" به نظر می‌رسند. این روزنامه ظریف را "ضعیف" خواند، بعد از ترورهای پاریس، برای عکس یک جسد تیتر "بفرمایید شام" انتخاب کرد و پیروزی دمکرات‌های آمریکایی در تصویب برجام را با عنوان "خوشحالی الاغ‌ها" پوشش داد.

مهرداد بذرپاش، چهره نزدیک به جبهه پایداری، نماینده اصولگرای دوره نهم مجلس، سرپرست بسیج دانشجویی دانشگاه شریف و از نزدیکان پیشین احمدی‌نژاد است. او در دولت دهم رئیس سازمان ملی جوانان شد اما این مقام به خاطر پاره‌ای اختلاف نظرها با اسفندیار رحیم مشایی، چند ماه بیشتر دوام نیاورد.

او برای دو سال نیز مدیرعامل خودروسازی سایپا بود. اکبر ترکان، مشاور اقتصادی حسن روحانی در مهر ۱۳۹۳ بدون آن که نام کسی را ببرد گفته بود: «کسی که لبنیاتی را اداره نکرده بود مدیر یک خودروسازی بزرگ شد.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-07-29 12:52

افزودن دیدگاه جدید