کد مطلب: 

189041

راه‌اندازی سامانه‌ی بومی سنجش سرعت و کیفیت اینترنت مخابرات

سامانه بومی و متمرکز سنجش سرعت و کیفیت اینترنت، مختص کاربران سرویس‌های اشتراکی اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات ایران راه اندازی شد.
راه‌اندازی سامانه‌ی بومی سنجش سرعت و کیفیت اینترنت مخابرات

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، این سامانه براساس مصوبه ۱۵۲ کمیسیون تنظیم مقررات ،به منظور ارایه امکان بررسی سرعت مشترکین سرویس‌های اشتراکی اینترنت پرسرعت ایجاد شده است و کیفیت و سرعت دسترسی مشترکین  شرکت مخابرات ایران را می آزماید و برای تمامی اپراتورها اجباری می باشد.

مهندس رضایی مدیرکل سیستم های سازمانی شرکت مخابرات ایران ، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: «با استفاده ازاین سامانه، تمام کاربران اینترنت شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور از امکان رصد پهنای باند و همچنین سرعت و کیفیت اینترنت خود بهره مند می شوند» .

وی گفت: «با راه اندازی این سامانه که به صورت کاملا بومی طراحی و پیاده سازی شده است، ، علاوه بر استفاده از امکانات تعبیه شده در نمونه های مشابه خارجی و  صرفه جویی ارزی، کاربران از امکانات دیگری نظیر نسخه مبتنی برتلفن همراه  و همچنین سیستم جامع آنلاین مانیتورینگ ایستگاه های سنجش سرعت در تمامی استان های  کشور برخوردار می گردند».    

مهندس رضائی ادامه داد:« ارائه زمان پاسخ دهی، سرعت آپلود و دانلود از جمله ویژگی های دیگر این سامانه به شمار می رود. که ضمن ارائه آن برمبنای سرور های محلی هر مشترک در کل کشور قابلیت ارائه سرویس براساس سرور بین المللی را نیز داراست».

وی در خصوص مراحل طراحی این سامانه بومی نیز گفت: «شرکت مخابرات ایران در سال 1394  برای طراحی و پیاده سازی سامانه سنجش سرعت وکیفیت از خدمات شرکت  Ookla استفاده کرد. برای راه اندازی نهایی این سامانه بایستی  به تعداد استان های کشور از شرکت فوق، لایسنس هایی خریداری می گردید که مدت اعتبارآنها یک سال بود  و می بایست هر سال تمدید می شد.

مهندس رضایی ادامه داد:« با توجه به اتمام لایسنس های سامانه سنجش سرعت و کیفیت در ابتدای اردیبهشت 1395 ، از طرف شرکت ایرانی اقدامات لازم در خصوص تمدید این لایسنس ها صورت گرفت ،  اما مشخص شد که این شرکت به دلیل وجود  برخی مشکلات جاری و تعاملات اقتصادی مستقیم بین شرکت های آمریکایی با طرف های ایرانی قادر به تمدید لایسنس های سامانه نیست.

مدیرکل سیستم های سازمانی شرکت مخابرات ایران در همین راستا ادامه داد: بومی سازی این سامانه، با اتکاء به پتانسیل نیروهای متخصص و متعهد داخلی در دستور کار حوزه فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران قرار گرفت،که با همت همکاران این حوزه و همکاری همه جانبه شرکتهای مخابرات استانی به ثمر نشست.

این سامانه در بخش مشتریان پرتال شرکت مخابرات ایران به آدرس www.tci.ir  و یا speedtest.tci.ir قابل دسترس می باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-07-24 19:44

افزودن دیدگاه جدید